Gå til innhold

Problemer med 740 TIC

Ranger emnet


trulsk

Anbefalte innlegg

Jeg har et problem med min 740 tic.

 

Når jeg gir full gass kutter den som oftest på ca 4000omdr, hvor turtallet er konstant så lenge jeg holder gassen i bånn. Hvis jeg da slipper opp gassen litt, for så å gi på igjen forsiktig, klarer jeg å dra den videre opp på turtall. Når den stopper på 4000 omdr og jeg fortsetter å holde gassen inn, hopper å fusker den litt.

 

Litt vanskelig å forklare dette problemet. Men må bare spørre dere som ønsker å hjelpe meg, så skal jeg prøve å forklare så godt jeg kan.

 

Jeg har gjort meg opp noen tanker om hva det kan være. Den får for lite bensin. Kan det være bensinpumpa/filteret? Innsprøytninga?

1983 volvo 240, b23e SOLGT

1989 volvo 740 tic SOLGT

1994 volvo 850 gl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke egentlig helt hva som var gjort med motoren min, men turboen lada hvertfall 1,5 bar på det meste, og da kutta den helt ved 4500 ca.

Det var helt stopp lissom, kjente det i hele bilen når den kutta. Regna med at den ikke fikk nok bensin i og med at trøkket var så høyt osv.

 

Etter jeg satt inn katte i jævelen lada ikke turboen mer enn 0.8/0.9, og nå drar den helt ut...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres prikk likt som problemet mitt.

 

Trykket er justert opp på min. Skal justere ned i helga for å se om det blir forbedringer.

 

Kjørte meg en god tur i dag, og hadde ikke mer turtall enn 2500 og turbotrykksmåleren lå "halvveis", da gikk den helt fint uten problemer i det hele tatt.

 

Hva mener du med katte? Er ikke helt med i utrykkene her, hehe.

1983 volvo 240, b23e SOLGT

1989 volvo 740 tic SOLGT

1994 volvo 850 gl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

justerte ned trykket i stad. Nå funker bilen fint igjen. Har vært ut å kjørt litt over 1 mil og merker ingen ting galt noe mer. Kuttinga er borte og den går jevnt og drar fint.

 

Mye dårligere drag, men heller det enn at den ikke går i det hele tatt.

1983 volvo 240, b23e SOLGT

1989 volvo 740 tic SOLGT

1994 volvo 850 gl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du maa ha chip for og gaa over 0.8 bar. uten chip slaar trykkvakten inn..

 

Har hørt snakk om at man må ha chip hvis man skal skru opp trykket.

 

Hvordan er det trykkvakten funker? Prøver å suge til meg mest mulig info her nå.

1983 volvo 240, b23e SOLGT

1989 volvo 740 tic SOLGT

1994 volvo 850 gl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår