vrtx Skrevet Desember 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2006 oookei, tenkte jeg skulle handle ett par småting fra ebay.com men aner rett og slett ikke hvordan jeg gjør det. Har kommet meg såpass langt at jeg har fått registrert meg som bruker. Slik jeg har forstått det vil de fleste at betaling skal foregå med paypal (noen som kan forklare dette nærmere hvordan det foregår?). er det bare å gi bud på en ting og håpe på det beste, skal det kommuniseres nå med selger annet enn gjennom ebay? Håper på kloke svar, ja det er sikkert en forklaring på ebay.com hvordan man gjør alt dette men er ikke så gira på å lese engelsk :p mvh. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ePiFaNT Skrevet Desember 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2006 Slik jeg pleier å gjøre det: 1. finn noe du har lyst på 2. sjekk hvor mange salg selgeren har, og hvordan tilbakemeldingene er. 3. send selger en mail og spør om han er villig til å sende til Norge. 4. svarer selger ja kan du legge inn bud. Ha is i magen, ikke la auksjonsfeberen ta deg. 5. du vinner kanskje auksjonen. Da vil selger kontakte deg med betalingsinfo (PayPal som regel), og du overfører penger til ham fra PayPal. 6. Har du vært lur, har du bestilt shipping med forsikring og trackingnummer. Len deg tilbake og se hvor kort tid pakka bruker fra US/UK/Tyskland/Whatever til Norge, og se hvor ufattelig trege de kan være på Posten Norge :D 7. Hent pakka, ta på siklesmekk, åpne pakka og nyt! Altså: 1. Ikke legg inn bud uten å være sikker på at de sender til Norge 2. Ikke kjøp av selgere med snuskete tilbakemeldinger 3. Sjekk hvor mye selger faktisk vil ha for å sende pakka til Norge! 4. Sørg for å bestille shipping med trackingnummer og forsikring 5. Ikke godta såkalte "escrow-services" 6. Ikke la auksjonsfeberen ta deg... ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Legolego Skrevet Desember 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2006 Husk å lage en paypal-konto god tid i forveien! Enkelte selgere krever at du er en såkalt verifisert-paypal-kjøper. Dvs. at etter du har laget paypal-kontoen så klikker du på "Get Verified" og da sendes en kode i posten som du må taste inn (noe ala QXL.no). For at dette skal gå ordentlig for seg trekker Paypal 10$ eller noe sånn, men disse settes inn på kontoen din igjen etter du har tastet inn koden. Siter -2003 Audi A4 Avant 1.8TQ S-Line (solgt) How to... dioder i parklys på B6 How to... ta ut lyktene på B6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
P11 Skrevet Desember 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2006 Slik jeg pleier å gjøre det: 3. send selger en mail og spør om han er villig til å sende til Norge. Altså: 1. Ikke legg inn bud uten å være sikker på at de sender til Norge 3. Sjekk hvor mye selger faktisk vil ha for å sende pakka til Norge! 6. Ikke la auksjonsfeberen ta deg... ;) ikke noe problem dette, sjekk: http://www.magnum.no Siter VW golf V 1.9TDi Sportline-05 x BMW 320d-01 x Nissan Primera SRi-97 (R.I.P.) x Nissan Primera "gt"-98 x Nissan Sunny 1.4lx-92 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mustang95 Skrevet Desember 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2006 PayPal tar 3% i avgift Siter Project: "FrostBite" by GSS Motorsports - 2007 Focus - 1995 Mustang cab - 1994 Mustang coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
espsko Skrevet Desember 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2006 PayPal tar 3% i avgift Det er vel fra den som mottar pengene, ikke fra deg som betaler noe? Jeg har i hvert fall aldri blitt trukket 3% ved eBay-kjøp. Siter Flink til å kjøpe biler jeg ikke har bruk for. PCN Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
velo Skrevet Desember 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2006 På paypal så bør du registrere ett kredittkort (visa,mastercard) Så trekkes pengene rett fra den =) Så er det bare å handle.. Vinn budet, trykk betal med paypal.. skriv in shippingadresse osv.. og godta! Så trekkes pengene fra kontoen din! Gjort det her flere ganger Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vrtx Skrevet Desember 14, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2006 Slik jeg pleier å gjøre det: 1. finn noe du har lyst på 2. sjekk hvor mange salg selgeren har, og hvordan tilbakemeldingene er. 3. send selger en mail og spør om han er villig til å sende til Norge. 4. svarer selger ja kan du legge inn bud. Ha is i magen, ikke la auksjonsfeberen ta deg. 5. du vinner kanskje auksjonen. Da vil selger kontakte deg med betalingsinfo (PayPal som regel), og du overfører penger til ham fra PayPal. 6. Har du vært lur, har du bestilt shipping med forsikring og trackingnummer. Len deg tilbake og se hvor kort tid pakka bruker fra US/UK/Tyskland/Whatever til Norge, og se hvor ufattelig trege de kan være på Posten Norge :D 7. Hent pakka, ta på siklesmekk, åpne pakka og nyt! Altså: 1. Ikke legg inn bud uten å være sikker på at de sender til Norge 2. Ikke kjøp av selgere med snuskete tilbakemeldinger 3. Sjekk hvor mye selger faktisk vil ha for å sende pakka til Norge! 4. Sørg for å bestille shipping med trackingnummer og forsikring 5. Ikke godta såkalte "escrow-services" 6. Ikke la auksjonsfeberen ta deg... ;) Masse nyttig informasjon her, takk og takk :D får bare prøve meg, får bestille en billig ting som jeg har råd å tape vis ikke alt skulle gå bra. Er vel bare å prøve seg frem her, som alt annen ting så må alt gjøres en første gang :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MeSs Skrevet Desember 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 15, 2006 ikke noe problem dette, sjekk: http://www.magnum.no Da lager du en guide på dette da? Har alltid lurt på hvordan jeg bruker det.. har vært medlem lenge men.. Siter 98' E36 Stasjonsvogn. x - 2006 VW Golf GT TSI 170HK, x- 03 E46 320i Sport x- Toyota Hiace trekkbil, x- 91 200SX S13 Driftbil. x - NA 1994 Mazda Miata 1.8 x - Mange BMW E28. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vrtx Skrevet Desember 15, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 15, 2006 Har hørt en del om magnum.no jeg og men savner en guide som Mess sier :) Har forresten kjøpt min første ting på ebay nå, får se hvordan det går. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bassmania Skrevet Desember 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 15, 2006 Jeg kjøpte S4 emblem på ebay for 2 uker siden'(første gang jeg handla på ebay=, pakka tok ca. 1 uke fra tyskland! Men jeg måtte fortolle den, heldigvis ligger alnabru 5 min unna meg=) hehe.... Uansett, var veldig fornøyd og alt gikk greit=) Siter 2010 Audi A4 1.8 Turbo MLT 2002 Audi A4 1.8 Turbo... solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MeSs Skrevet Desember 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 15, 2006 Har hørt en del om magnum.no jeg og men savner en guide som Mess sier :) Har forresten kjøpt min første ting på ebay nå, får se hvordan det går. Gratulerer.. hehe... Siter 98' E36 Stasjonsvogn. x - 2006 VW Golf GT TSI 170HK, x- 03 E46 320i Sport x- Toyota Hiace trekkbil, x- 91 200SX S13 Driftbil. x - NA 1994 Mazda Miata 1.8 x - Mange BMW E28. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vrtx Skrevet Desember 15, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 15, 2006 Gratulerer.. hehe... Takker, woho! hehe :D Kjøpte noe billig så det ikke skulle svi hvis ting ikke skulle gå som jeg håper. Silikon kjøleslanger :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Putas Skrevet Desember 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 15, 2006 eBay er noe av det enkleste du kan bruke. Det er nesten litt for enkelt. Når du har funnet vare du vil ha sjekke om selger har gode tilbakemeldinger, om han sender til norge, om fraktprisen er grei og du har vunnet varen så er det bare å trykke deg videre. Du får også en mail med hva du har vunnet hva det koster med frakt osv. I den mailen er det en gul knapp som det står pay now trykk på den og les deg frem til hva du skal gjøre, er veldig enkelt. Når jeg handler på eBay er det ikke så ofte jeg gidder å legge inn bud osv, har funnet ut at det ofte er enklere å bare gå for buy it now. Ofte kommer auksjonen opp i samme pris, og det finnes nesten alti andre som har samme vare på buy it now auksjon. Hvis du bare finner varen din på vanelig auksjon og det er 5dager igjenn kan det lønne seg å holde et øye med den før du legger inn noe bud. De fleste budene kommer i løpet av siste halvtimen som er igjenn av auksjonen. Så et dirty triks er å legge inn et bud i løpet av de siste 30minuttene som er igjenn av auksjonen, og følge med på auksjonen til den slutter. Lykke til. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
veggiss Skrevet Desember 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 15, 2006 eBay er noe av det enkleste du kan bruke. Det er nesten litt for enkelt. Når du har funnet vare du vil ha sjekke om selger har gode tilbakemeldinger, om han sender til norge, om fraktprisen er grei og du har vunnet varen så er det bare å trykke deg videre. Du får også en mail med hva du har vunnet hva det koster med frakt osv. I den mailen er det en gul knapp som det står pay now trykk på den og les deg frem til hva du skal gjøre, er veldig enkelt. Når jeg handler på eBay er det ikke så ofte jeg gidder å legge inn bud osv, har funnet ut at det ofte er enklere å bare gå for buy it now. Ofte kommer auksjonen opp i samme pris, og det finnes nesten alti andre som har samme vare på buy it now auksjon. Hvis du bare finner varen din på vanelig auksjon og det er 5dager igjenn kan det lønne seg å holde et øye med den før du legger inn noe bud. De fleste budene kommer i løpet av siste halvtimen som er igjenn av auksjonen. Så et dirty triks er å legge inn et bud i løpet av de siste 30minuttene som er igjenn av auksjonen, og følge med på auksjonen til den slutter. Lykke til. jeg legger aldri inn bud før ca 5 sek før slutt, da rekker ingen andre å legge inn høyere bud hvis jeg har det høyeste. hvis auksjonen slutter midt på natten og du ikke gidder å sitte oppe så anbefaler jeg å bruke http://www.esnipe.com de legger inn bud for deg når du vil, f.eks. 5 sek før auksjonen slutter. digg å stå opp på morrakvisten og se at du fikk ting til en slikk og ingenting :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg