Gå til innhold

Hvordan gå frem ved handling på ebay?

Ranger emnet

vrtx

Anbefalte innlegg

• Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hvis det allerede er nevnt; så nevner jeg det igjen. Hvis ikke; en _VElDIG_ viktig ting er og IKKE bruke andre ting enn PayPal. (Litt paranoid, men det er ett system som bevist funker best). Dette er vel kanskje alfa og omega, ingen vil bli svindlet og tape masse penger, vil man vel? :)

1988 Golf II aka. Helene

Tollak: "Føler at håret mitt har begynt og bli langt nå"

Øge: "Kunne vært lengre..."

Tollak: "Å?"

Øge: "Hvis du hadde spart lengre, hadde håret ditt blitt lengre"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kjøpte noe fra ebay.de han hadde ikke paypal men kontooverføring.. kosta 200kr å gjøre dette i banken, men det fungerte det også.. paypal er å annbefale da :) alltid fått varene mine jeg :)

Nå: 04 Passat 1.9tdi 4Motion Highline

[X]Golf 3 stv 1.9 med air ride, Passat 1.8T, E30 Touring lav og brei,Bmw E46 M-tech touring, "Prosjekt" Snehvit, '83 einser

'74 mini cab med sinna motor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg orket ikke vente 5dager for å ha en mulighet til å spare 2dollar så jeg trykte på "buy now" jeg fikk beskjed om at jeg har nå kjøpt varen, fikk opp en knapp som linket til paypal og jeg fikk overført pengene for varen og porto. har fått mail fra ebay at jeg har nå kjøpt og betalt for varen. men har ikke hørt noe fra selger, er 9gode timer siden. bruker det å gå tregt? har hørt at du slipper å betale moms på varer fra utlandet med en verdi på under 1500,-, kan noen bekrefte/avbekrefte det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du slipper momsen hvis det er verdier på under 1000kr og selger sender det som gave. Hvis han ikke sender varene som gave er det 200kr som er gresna før du må betale moms.

Husk på at klokka er ikke like mye her som i fkes usa (hvis selger er fra usa) de ligger noen timer bak oss og kanskje de skal på jobb først før de rekker å få med seg at du har betalt.

Det er også mange som venter til auksjonstiden er ute før de sender deg en mail om at penger er mottatt og alt er i orden, ofte fordi dem feks har 10 varer på samme auksjon. Hvis det går mere enn to dager sender jeg dem en mail om alt er i orden og om de sender snart.

Det fine med paypal er at du hvis du betlare igjennom dem får du tilbake alle pengene dine hvis du blir svindlet på ebay. Testet selv, og det eneste jeg måtte gjøre var å sende en mail til ebay om at jeg ikke hadde fått varene mine og at det hadde gått mere enn 10uker og at han ikke svarer på mail. To dager etter sto penge på paypalkontoen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg orket ikke vente 5dager for å ha en mulighet til å spare 2dollar så jeg trykte på "buy now" jeg fikk beskjed om at jeg har nå kjøpt varen, fikk opp en knapp som linket til paypal og jeg fikk overført pengene for varen og porto. har fått mail fra ebay at jeg har nå kjøpt og betalt for varen. men har ikke hørt noe fra selger, er 9gode timer siden. bruker det å gå tregt? har hørt at du slipper å betale moms på varer fra utlandet med en verdi på under 1500,-, kan noen bekrefte/avbekrefte det?

mange folk sender ikkje mail ein gong med bekreftelse at dei har mottatt betaling. noken gir automatisert svar om at den er sendt, men ikkje alle... av og til så kjem pakken i posten. og pleier å ta lang tid å få svar frå noken...mens andre sitter med pcen heile tid... mao: VELDIG VARIERENDE...

\___\____________/___/

[OO]\_____Y_____/[OO]

\===\__|__|__|__/===/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mange folk sender ikkje mail ein gong med bekreftelse at dei har mottatt betaling. noken gir automatisert svar om at den er sendt, men ikkje alle... av og til så kjem pakken i posten. og pleier å ta lang tid å få svar frå noken...mens andre sitter med pcen heile tid... mao: VELDIG VARIERENDE...

aaah ok. har fått svar nå. jeg har overført pengene men selger vil ikke sende pakken pga jeg ikke er "verified" på paypal, har bestilt slik kode som skal komme opp i nettbank etter betalt de 15kr som det kosta å melde seg inn... får vente ett par dager å se om jeg får den koden. skjønner ikke hva som er så vanskelig å sende pakken hvis han ser at han har fått pengene sine... jaja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

aaah ok. har fått svar nå. jeg har overført pengene men selger vil ikke sende pakken pga jeg ikke er "verified" på paypal, har bestilt slik kode som skal komme opp i nettbank etter betalt de 15kr som det kosta å melde seg inn... får vente ett par dager å se om jeg får den koden. skjønner ikke hva som er så vanskelig å sende pakken hvis han ser at han har fått pengene sine... jaja.

Ta det med ro :) Dette er vel helst for din egen del, for at ikke pakka skal havne på feil sted osv..

Den kommer etter ett par dager..

98' E36 Stasjonsvogn. x - 2006 VW Golf GT TSI 170HK, x- 03 E46 320i Sport

x- Toyota Hiace trekkbil, x- 91 200SX S13 Driftbil.

x - NA 1994 Mazda Miata 1.8

x - Mange BMW E28.

Lenke til kommentar
Del på andre sider