Gå til innhold

Turbo forgasser

Ranger emnet

raggar-racing

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg var til en kamerat her en dag og fikk kjøpt meg en forgasser, det jeg lurer på er om det er en såkalt ""turbo forgasser"" som tåler overtrykk?

Dette sto på toppen på forgasseren:

*175CD

*British made

*By Solex (UK) LTD.

Det er også en blå kork på toppen av forgasseren! (se bilder under)

solex1.jpg

solex2.jpg

Spørsmål 2, det stempelet du ser når du titter inn i forgasseren, skal det røre på seg når jeg "drar i noen ""spaker"" utvendig" på forgassere`n? (se bildet under)

solex4.jpg

Takker for svar på forhand!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Er det som er problemet at jeg ikke vet det HELT sikkert, så hadde vært fint om noen viste dette 100% sikkert, så jeg er sikker;)

Mener det er mere skrift på toppen på den andre solex gasser`n som satt på K motorer osv?

Den gasseren som sitter på K-motorer ser ikke sånn ut i det hele tatt, i alle fall ikke den som er på min..

EDIT: Når jeg tenker meg om er det vel gjerne Pierburg på de gamle A-motorene? Den solex-gasseren jeg har på min motor ser annerledes ut, men står ikke noe mye, står bare solex..

Volvo 850 stv 94 mod 2.5 10v

Volvo 850 stv 97 mod 2.5 10v (påkjørt - spiker:( )

Volvo 240 stv 87 B230FK (solgt)

Audi 80 -81 mod. - Mamma sin gamle(spiker)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

A = gulkork

AT = blåkork

Var med blåkork forgasser i AT kittet

Ja men det kan jo være at noen bare har satt på en blå kork på en vanelig K gasser?

Og A gasseren er en helt anna gasser!

Den gasseren som sitter på K-motorer ser ikke sånn ut i det hele tatt, i alle fall ikke den som er på min..

Da har du en b200K!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja men det kan jo være at noen bare har satt på en blå kork på en vanelig K gasser?

Da har du en b200K!

Neei, står B230k ;) Dessuten har den effekten og forbruket til en 2,3l :op:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På gamle b230K motoren min satt det en ganske lik den "turbo gasser`n".

Da måtte den vært bytta(noe som ville vært lurt), for A og K-gasserne er overhode ikke like ;) På kork-gasserne kan du jo justere osv, og det er vel noe med den korken og justeringa.. På K-motorer kan du ikke det, de er vakuumjusterte møkk.. :op: ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider