Gå til innhold

Turbo forgasser

Ranger emnet


raggar-racing

Anbefalte innlegg

Hverken B230K eller B200K kom med stempel gasser orginalt... dessuten er det ikke større forskell på gasserene om det er pierburg (gul) eller stromerg\solex (svart) Blå kork forgasserne er IKKE like som svartkork selv om det er det enseste synelige som skiller de..

Og nei stemplet skal ikke bevege seg når du vrir på gassstaget det er kun gassspjeldet som flytter seg..

 

Det lå en fin tråd her om hvordan man bygger om vanlige forgassere til turbo forgassere for litt siden.. tror det var på http://www.savarturbo.se/ et sted

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ok, bra je vart sætt på plass der da!

 

MEN turbo242 har je en turbo gasser da?

 

 

Hehe ;) Du har visst det =) Blir jo sagt at blåkork kom i det turbokittet til A-motorene :D

Volvo 850 stv 94 mod 2.5 10v

Volvo 850 stv 97 mod 2.5 10v (påkjørt - spiker:( )

Volvo 240 stv 87 B230FK (solgt)

Audi 80 -81 mod. - Mamma sin gamle(spiker)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har vært med på å prøve to stk turbogassere på samme motoren.... gikk faktisk ikke dårlig (spant ut 2e).. men brukte litt vel mye suppe... rundt 10liter på mila

 

Dæven! Har hørt de sier at det koster å være kar, men faen... :op:

Volvo 850 stv 94 mod 2.5 10v

Volvo 850 stv 97 mod 2.5 10v (påkjørt - spiker:( )

Volvo 240 stv 87 B230FK (solgt)

Audi 80 -81 mod. - Mamma sin gamle(spiker)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JA, men hva har jeg? Ut i fra det som står på gassere`n og utseendet?

 

Du har en gasser som tilhører B...AT.. Dette er en turbo forgasser.!

Du kan kjøre ca ca 0,7bar ut av den uten problemer.. Men over det trur jeg du kan slite litt med bensina.. Ikke pga den ikke tåler det.. Men en forgasser vil ikke fungere på hele registeret.!

Enten må forgasseren "justeres" for å tåle mye turtall eller lite..

 

Jeg har B230AT i min nå.. Kjører på 0,5bar og ujustert motor.. Dette går bedre enn man skulle tru.. Men dette koster flesk og litt til.. Jeg har til nå aldri kjørt over 1 1/2 uke uten å fylle.. Riktig nok ikke langkjøring..

 

Jeg vet at den forgasseren din tåler 2,5L AT.. :) Uten problemer.! men husk at du må ha turbohuset.! For den passer på at når du får ettertenning i systemet.. at ikke dette bare sprenger i lufta.. pluss at det holder turbotrykket oppe litt lenger

1981Mod 244DL = B230FK 98mod og datasprut.

2007Mod XC70 D5 SUMMUM R-design (Four-c)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår