Gå til innhold

Kjøp av 328i motor

Ranger emnet


ssagat

Anbefalte innlegg

Jeg har lenge tenkt å kjøpe ny bil med litt mer power, men synes det er for galt å selge bilen når den er så strøken. Å det er jo ikke akkurat så mye å hente ut av motoren uten at det blir ulønnsomt dyrt, å lite effekt i forhold til hva det blir å koste.

 

Så det jeg lurer på,er hvor mye vil det koste for en 328i motor med girkasse, ledningsnett og hele pakka jeg trenger for å få det godkjent ?? Kan for så vidt også ta til takke med en 325..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du skal bygge om, er det vel like greit å ta det helt ut å bygge om til M3 motor og drivverk? Har hørt snakk i at dette koster i underkant av 90.000 kr hvis SS Performance gjør jobben.. skal vel ikke være så uriktig, eller?

Da skal alt være godkjent og gode greier :)

[o] '12 BMW 520dAT M-sport

[x] '09 BMW 520dAT M-sport

[x] '07 Mercedes Benz CLS 320 CDI "AMG 63"

[x] '07 BMW 525iA M-Tech

[x] '02 BMW 520iA AC Schnitzer +++++++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du skal bygge om, er det vel like greit å ta det helt ut å bygge om til M3 motor og drivverk? Har hørt snakk i at dette koster i underkant av 90.000 kr hvis SS Performance gjør jobben.. skal vel ikke være så uriktig, eller?

Da skal alt være godkjent og gode greier :)

 

Skulle gjerne gjort det men er student for øyeblikket så det blir litt drøyt dyrt...hadde tenkt maks 25000 jeg da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mulig 328i-motoren er en OBDII-versjon, som har en startsperre det er litt vanskelig å komme rundt når du bygger om. S50B32 (M3 3.2) har ihvertfall en slik startsperre, og da må man bl.a. bruke tenningslåsen fra donorbilen.

 

I de aller fleste tilfeller er det mye smartere å selge bilen du har og i ditt tilfelle kjøpe en 325i cab eller liknende.

Et smil i trafikken er den beste taktikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mulig 328i-motoren er en OBDII-versjon, som har en startsperre det er litt vanskelig å komme rundt når du bygger om. S50B32 (M3 3.2) har ihvertfall en slik startsperre, og da må man bl.a. bruke tenningslåsen fra donorbilen.

 

I de aller fleste tilfeller er det mye smartere å selge bilen du har og i ditt tilfelle kjøpe en 325i cab eller liknende.

 

Har tenkt tanken på å selge, men de aller fleste 325 / 328 cab / coupe er som regel kjørt nermere 200000km og hardt bruk.

Mens min er i meget god stand og har ganske lav km stand. Så har litt lyst til å bygge den om.

Dessuten vil en grei 328i koste godt over 150000+reg, mens jeg kanskje vil få 110000 kr for min. Så det billigste alternativet er vel egentlig å skifte motor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

egentlig ikke! det er nok samme pris på å bytte motor, som mellomlegget 318/325...tror egentlig ikke du får bygd den om og godkjent for under 25.000,-

hadde du hatt 320, kunne du fint satt inn en 325 motor uten å trenge å godkjenne det, da ingen kan si om det har vært byttet motor uten å lese motorkoden...

BMW CCN Member #7856

 

(-)93 BMW 325i Coupé Mtechnic

(x)90 Mercedes 230E

(x)98 Honda NX125

Lenke til kommentar
Del på andre sider

egentlig ikke! det er nok samme pris på å bytte motor, som mellomlegget 318/325...tror egentlig ikke du får bygd den om og godkjent for under 25.000,-

hadde du hatt 320, kunne du fint satt inn en 325 motor uten å trenge å godkjenne det, da ingen kan si om det har vært byttet motor uten å lese motorkoden...

 

kunne jo vært en løsning med 320 med 325 motor, men har lyst til å ha det lovlig, slik at det ikke blir noe kluss om det skulle skje noe. Men tror rett og slett at jeg skal spare noen kroner å få bilen opdatert til fullverdig m3 i løpet av neste vinter. ssperformance skal ha rundt 65000+- kr for full ombygging til 3.0 m3.

Kunne å vært en løsning å solgt bilen for å kjøpt en 320/318i i coupe med defekt motor, for så å få den ombygd. hadde spart en del på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en jeg kjenner har en E34 520i med 525i motor, han har kjørt med det i 4 - 5 år nå, og ingen bemerkninger på eu eller noe som helst men... problemet oppstår som regel hvis du blir innblandet i en ulykke og får skyld, og forsikringsselskapet finner ut at du har byttet motor uten godkjenning, så får du en redusert, eller ingen utbetalig...

 

men å kjøpe en 320/318, med defekt motor? litt vanskelig å finne en som er hel nok, og med riktig utstyr, i tillegg til at den ahr defekt motor og eier vil selge da?

 

65.000,- er ikke gæærn pris i det heletatt!

BMW CCN Member #7856

 

(-)93 BMW 325i Coupé Mtechnic

(x)90 Mercedes 230E

(x)98 Honda NX125

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en jeg kjenner har en E34 520i med 525i motor, han har kjørt med det i 4 - 5 år nå, og ingen bemerkninger på eu eller noe som helst men... problemet oppstår som regel hvis du blir innblandet i en ulykke og får skyld, og forsikringsselskapet finner ut at du har byttet motor uten godkjenning, så får du en redusert, eller ingen utbetalig...

 

men å kjøpe en 320/318, med defekt motor? litt vanskelig å finne en som er hel nok, og med riktig utstyr, i tillegg til at den ahr defekt motor og eier vil selge da?

 

65.000,- er ikke gæærn pris i det heletatt!

 

ja er vel ikke bare å finne noe brukbart. Men man kan jo ha flaks. Glømte å si at det kommer rundt 20000 til for å få den godkjent ombygget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår