Gå til innhold

Ny einser på gårdsplassen

Ranger emnet

Laaars

Anbefalte innlegg

Heia!

Kjøpt meg en julegave til meg selv i år...

Bilen er en 1980 mod. Golf GTI, så den har alle godsakene som smale baklykter og gammel type dashbord med runde klokker.

Motoren er en 1600 som det er gjort litt med, bl.a. større ventiler, kvassere kam, grenrør etc. etc. Yter ca. 130 hk i følge tidligere eier.

I tillegg er alt av foringer i understell byttet, samt fjærer og dempere forran (Noe senk + stive dempere visstnok).

Også fikk jeg med en hel HAUG med deler. Og et sort og rødt GTI interiør som var litt dårlig desverre.

Kjøpte egentlig bilen for å ha motor og gir i den beige min, men da jeg så at det var smale baklykter osv. slo tanken meg om å bruke den som prosjektbil. Det som måtte gjøres var å sveise inn nye hjulbuer bak, nye innfestinger til bakaksel og skjermfester forran. Aha, ikke så gærent det for en original 80 mod. GTI? Kunne jo bare plukke bitene fra det blå prosjektet mitt! (Da fikk jeg også en syk idè med det prosjektet når den først manglet bakaksel innfesting osv. uten å gå nærmere i detalj).

Men etter å ha sett nøyere på det er det et "håpløst" tilfelle. Så det blir vel å flytte de smale baklampene over på det blå, og pusse opp den til en pen og hvit GTI, med GTI striper, osv. *sikle sikle*

Men det beste av alt var vel egentlig at bilen hadde FORMSTØPT TAKTREKK!

Det har jeg bruk for! Aldri sett det før...

Bilder:

DSC01272.JPG

DSC01278.JPG

Motor

DSC01260.JPG

Gammel type dashbord

DSC01259.JPG

Noe av delene jeg fikk med...

DSC01273.JPG

Rusthull a-stolpe

DSC01268.JPG

Rustdannelser område rundt a-stolpe, samt under frontrutepakning

DSC01267.JPG

Toppen av indre skjermfester helt opprustet hele veien

DSC01261.JPG

Rust innerst ved torpedovegg

DSC01264.JPG

Opprustet HELE skjermfestet øverst, samt rusthull ved dempertårn

DSC01262.JPG

Rusthull ved vannkasse

DSC01263.JPG

Rust nederst ved rammevange / innerskjerm. Så ut som hull under batterifestet.

DSC01271.JPG

Rusthull ved bakvindu

DSC01282.JPG

DSC01283.JPG

Siden

DSC01269.JPG

Rusthull ved tankpåfylling

DSC01270.JPG

Rusthull nederst innerskjerm bak

DSC01265.JPG

Under

DSC01274.JPG

DSC01276.JPG

Grenrør

DSC01280.JPG

Interiør :(

DSC01281.JPG

I tillegg er hjulbuene bak oppspist og innfestingen til bakaksel.

Så gruer jeg meg til å plukke av forskjermer, og asfaltplater i gulvet...

Men, skal iallfall få plukka fra hverandre alt, vaska det litt (Hjelper jo ikke akkurat på at det er møkkete og jævlig), og gått over alt nøye og sett. Så får vi se hva det blir til... har jo lyst til å fikse det opp igjen, men det var mye rust!

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilder kommer i morgen ja.

Det så rimelig håpløst ut ja... og det mente forrige eier (Som deriblant har lappa sammen en hel Boble for å redde den fra døden, så han visst nok hva han snakket om. I tillegg til å hatt 20 einsere før :) ).

Nå skal jeg få sett nøyere på den i morgen. Har selvfølgelig ikke lyst til å avlive den... :) Kanskje det ikke er håpløst?

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke få nok Einsere vettu ;)

Har evt. dette karroseriet å kappe fra:

DSC01114.jpg

Litt synd det også, siden det er såpass rustfritt (Annet enn gulv inn mot kanalene). Men det er vel eneste muligheten da det kan bli vanskelig å få tak i et "Shabby" nok karroseri til å kappe i med god samvittighet, som er rustfritt på de plassene det trengs, desverre...

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel ikke no vits å holde hemmelig, siden den lå ute på AutoDB :)

Ga 4000,- for den. Kjøpte først og fremst med tanke på motor og gir, før jeg fikk vite hva slags karroseri det var. :)

Men hva tror folket?

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du har veldig god råd og sykt mye tid til overs ser jeg ikke problemet med å fikse opp GTIen. Hvis ikke ser jeg ikke vitsen. Bilen må ikke være en GTI for å være "kul", og det finnes som tidligere nevnt fortsatt mange GTIer å bygge på om det er det som skal være poenget med prosjektet.

1983 VW Golf I GTI 16v

1985 VW Golf II "1.8 CL" 2.8 VR6

2009 VW Scirocco III TSI

Lenke til kommentar
Del på andre sider