Gå til innhold

Mride C42 turbo sportscar

Ranger emnet


mrabarth

Anbefalte innlegg

Tjenare! Tänkte visa er min ombyggnation av min hemmabyggda trehjuliga MC.

Den skall få sig en ny bakvagn med 2st hjul. Detta gör att den kommer att bli klassad som bil, eller snarare formelbils liknande sportbil! Den har 300-310hk i dagsläget och väger 460kg. Motorn är en Suzuki GSX 1000r som jag turbo konverterat. 1,1bar laddtryck.

Byggtiden har hittills varit ca 1600timmar och den bliv klar (som trehjuling) juni 2006.

Men nu är den på operations bordet igen för uppgradering och optimering! Förhoppningsvis kommer den att bli mycket snabbare i acc och mycket bättre väghållning till nästa sommar.

Som trehjuling gjorde den 0-200km/h på ca 9,5-10sek. Vilket kommer att förbättras vill jag lova!

Har även kört en Bilsport superstage kopia på 1,24.58 sek med en toppfart på 215km/h på rakan.

 

Läs gärna mer på min hemsida: http://www.mride.se

 

 

 

Projektet har precis startat. Rev ner bakdelen på trehjulingen för att börja göra en ritning på hur jag hade tänkt mig ombyggnationen.

 

Här är några garagebilder.

 

Kommer att bli kanon tror jag när det sitter ihop!

 

155-5548_web_IMG.jpg

155-5552_web_IMG.jpg

155-5553_web_IMG.jpg

Mvh/ Micke Fredriksson

Mride C42 sportscar

http://www.mride.se

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 41
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 1 month later...

Kanske dax för lite uppdateringar! :D

 

155-5573_web_IMG.jpg

155-5578_web_IMG.jpg

Inget hokuspokus här inte... Penna och papper är fina grejor!! :D

 

 

155-5580_web_IMG.jpg

8mm tjock Mg-alu plåt kapas med kingkapskiva på vinkelslip. Älskar det verktyget!! Som att kapa i smör.

 

 

155-5588_web_IMG.jpg

155-5589_web_IMG.jpg

Ihopmonterat för test. Allt verkar stämma som på min ritning!! Kul kul!

155-5593_web_IMG.jpg

155-5599_web_IMG.jpg

Mvh/ Micke Fredriksson

Mride C42 sportscar

http://www.mride.se

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blev lite tid i garaget idag med. :)

Jag fick lite "inside" tips från England om att dessa kedjedrivna diffar kan komma i självsvängning. De dom menar är att upphägningsplattorna behöver förstärkning så inte plattorna börjar svänga från sida till sida "vibration". Vilket i värsta fall kan matta ut plattorna så de spricker med jobbiga haverier som följd. Det lät helt klart vettigt, så jag svetsade ihop ett "Bolt ON Reinforcement KIT" :D .

 

 

156-5604_webIMG.jpg

156-5607_web_IMG.jpg

156-5614_web_IMG.jpg

156-5621_web_IMG.jpg

Mvh/ Micke Fredriksson

Mride C42 sportscar

http://www.mride.se

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sett kjerra en del ganger før, men hva ble det med snakket om at det ble for mange hk til å registrere som bil?

 

Tjenare! Det stämmer! Det vore helt omöjligt att registrera om den till bil med den motor satt i som trehjuling- Då skulle den behöva väga ca 1500kg.....

Det jag nu måste göra är att modifiera bilen så jag hamnar på 15kw/100kg. Detta är helt lagligt och helt utan problem, men det medför ju massor med jobb....:thumb .

Mvh/ Micke Fredriksson

Mride C42 sportscar

http://www.mride.se

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vel vist den er turbo mata så kan man jo bare lade sån ca ingen ting.. å vips.. ;)

 

eller tar jeg mye feil nå?

 

 

Tjenare! Om jag förstår dig rätt.... Om man endast kan köra igenom registrerings besiktning med 0 bar i laddtryck, istället för att montera lös turbon.. Nej tyvärr det kommer tyvärr aldrig att fungera. Man måste göra en "varaktig" modifiering av motorn för att det ska kunna godkännas. :)

Mvh/ Micke Fredriksson

Mride C42 sportscar

http://www.mride.se

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår