Gå til innhold

Mride C42 turbo sportscar

Ranger emnet


mrabarth

Anbefalte innlegg

  • Svar 41
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

kommer du på gatebil på rudskogen den 12-15.juli hadde ver fett å se den bilen der på banen

 

Tackar allesammans!!

 

Visst hade det varit kanonkul! Men det är tyvärr inte säkert att min ekonom i tillåter sådan resor.

Hur mycket körtid får man på en sådan stor träff?

Jag har hört att man bara får köra 3-4 x 10minuter- kan det stämma?

Mvh/ Micke Fredriksson

Mride C42 sportscar

http://www.mride.se

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hej igen! Dags för en MILSTOLPE i bygget!! NU STÅR DEN PÅ HJUL!!!!!!!! :hyper: :up:

Snacka om att detta har jag verkligen väntat på! :D Grymt kul att rulla ut det på egna nypålagda R-däck.

Bakfjädrarna verkar matcha vikten hyffsat :up: också!

Den ser otroligt bred ut över baken, men den är exakt lika bred fram som bak: 210cm.

Rörupphängningen av de fd. framskärmarna kommer att kapas bort och ersättas av något annat.

Jag kommer att göra en minimalistisk karossdetalj över bakdelen såsmåningom, det är fortfarande på skisstadiet. :)

 

Så här ser det ut.

 

157-5718_web_IMG.jpg

157-5720_web_IMG.jpg

157-5729_web_IMG.jpg

Mvh/ Micke Fredriksson

Mride C42 sportscar

http://www.mride.se

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir rått. Men jeg syntes du skulle hatt litt mer Formula look liksom. Så så naken ut bak.

 

Hej!

Tackar! Precis. Jag kommer att bygga en ny kåpa över bakdelen som kommer att täcka det mesta. Dock så kommer den nog inte att få så mycket formula look bara med den kåpan. Fler uppdateringar med bakvinge kommer kanske lite senare.

/Micke

Mvh/ Micke Fredriksson

Mride C42 sportscar

http://www.mride.se

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Tjenare! Har pulat på lite nu under veckan för att komma lite närmare SFRO byggbes 1.

Det är bakbromsarna som har varit fokus just nu.

Grejorna är baserade på Honda CBR 900 RR frambromsar.

Skivorna flytande och är 300mm. Bromsoken är 4-kolvs aluminiumok.

Skivorna har jag moddat något genom att frästa om centrumhålet, samt byta bult delning för att passa inre drivknutens bultdelning. Sen har jag fräst några 7mm distanshylsor som är distans mellan drivknut och skiva.

Sen skulle oken dit. Jag tog två stycken T6 alu stycken och fräste fram två adapter klossar som skruvas fast på sidorna av diffvaggan. Blev kanske lite i överkant tilltaget :D , men man vill ju vara säker på att så viktiga grejor är stabila. :up:

 

Så här ser det ut.

 

157-5763_web_IMG.jpg

157-5762_web_IMG.jpg

157-5764_web_IMG.jpg

157-5773_web_IMG.jpg

157-5777_web_IMG.jpg

Mvh/ Micke Fredriksson

Mride C42 sportscar

http://www.mride.se

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår