Gå til innhold

Spm ang Motor i 760

Ranger emnet


X-istenZZ

Anbefalte innlegg

Har en Volvo 760 GLE Import bil jeg bruker til å frese rundt på jordet med hos ei vennine. Bilen har V6er noe jeg har hørt fra mange at ikke er mulig men den sitter da værtfall i :P Lurer litt på om jeg skal sette den i garasjen å pussen den opp istedet for å la den dø på jordet.. bilen er veldig strøken sånn den er nå. ingen bulker eller noe.

Er det noen som har noe info om denne motoren? eventuellt hvor mye den tåler av effekt uttak? Med tanke på å sette på turbo osv

 

Mvh Mats

2004 - Chevrolet Tahoe

1992 - BMW E36 Turbo Drifter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

glem alt som heter trim angående denne motoren, den er søppel.. fransk motor, produsert av DAF. Holder vel ca 250.000, kanskje litt til, så er den dau.

 

Vil du ha mer krutt i bilen, blir det greieste å montere b230fk/ft motor fra 940.

1996 Volvo 945 Racewagon

X 1986 Volvo 745 Racewagon

 

Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en Volvo 760 GLE Import bil jeg bruker til å frese rundt på jordet med hos ei vennine. Bilen har V6er noe jeg har hørt fra mange at ikke er mulig men den sitter da værtfall i :P Lurer litt på om jeg skal sette den i garasjen å pussen den opp istedet for å la den dø på jordet.. bilen er veldig strøken sånn den er nå. ingen bulker eller noe.

Er det noen som har noe info om denne motoren? eventuellt hvor mye den tåler av effekt uttak? Med tanke på å sette på turbo osv

 

Mvh Mats

 

for vanlig kjøring er denne v6'eren glimrende sålenge den holder. Utrolig seig og sterk og med vedlikehold kan du ha denne lenge.

Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Styrken i motoren varierer avhengig av hvor gammel den er, de nyere (etter 88?) som heter B280 er rimelig gode motorer i forhold til de tidligere (B27 og B28). B280 ble også levert som twinturbo i en eller annen fransk bil.

Mvh. Hans -

 

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser du har ein 89 mod. Da skal du ha B280. Har du denne motoren hadde eg ikkje tvilt på å beholde den, men vil ikkje anbefale å trimme denne.

 

PRV (Peugeot, Renault og Volvo)

 

PRV V6 skulle eigentlig bli ein V8`ar, men pga franske lover om høgere avgifter på motor over 2,9 liter blei valget på ein 2.8 Sidan dei allereie hadde begynt å planlegge ein V8 fortsatte dei med dei same planane. Derfor har motoren ein 90 graders V. (og ikkje 60 som er mest vanleg)

 

Første turboversjonen av PRV = Renault 25 V6 Turbo (1984)

 

Det stemmer ikkje at DAF har bygd denne motoren. DAF er nederlansk og denne motoren er bygd i Frankrike av Compagnie Française de Mécanique (FM)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår