Gå til innhold

E30 vs M5 motor

Ranger emnet

StåleB

Anbefalte innlegg

Vel, jeg er ikke verdensmester, kan egentlig svært lite...

Men jeg ville TRO at m5 motoren er "litt" større siden det er en v8 (merkelig, trodde det var sekser :s (link)

Vekt og

M5 motoren finnes i mange forskjellige versjoner da.. :)

I E34 5serie kom den som rekke 6'er, i to versjoner - 3,6l og 3,8l

I E39 5serie kom den som V8'er på 5liter

I E60 5serie kom den som V10'er på 5liter

M5 motor i E30 er praktisert mange ganger, og da er det som oftest en S38 motor som brukes, altså enten S38B36 - 3,6literen eller S38B38 - 3,8literen som kom fra M5 E34. Motoren er ganske stor, men det går. Mange har flyttet den lenger bak i motorrommet ved å modifisere torpedovegger og girkassetunnel etc.. Anngående ombygging så vet jeg ikke helt hvilken girkasse som blir brukt, hva som må kobles om av ledningsnett og lignende.. Men, alt går vet du.. Folk har klemt V12'ere i E30'er :)

Lykke til!

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er ikke store saken å sette den nedi (s38).. hvertfall ikke vis du har skrudd litt før..

-det du trenger er motor og gear, samt ledningsnettet til motoren fra m5'n.

-motorfester til m30 i e30 www.pure-pf.se eller få tak i noen alpina fester..

-en passende radiator (om m5 radiatoren passer vet jeg ikke).

-så må mellomakselen og gearoverføringene kortes inn.

-koble ledningsnettet sammen med det originale i bilen (den koblinga inn på siden av sikringsboksen)

hvis det er likt på e30 og e28 så kan jeg sende deg info om åssen du kobler det på pm.

-så må man jo seff lage et eksosannlegg da og flytte litt på vannbeholder etc..

tut å kjøre!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider