Gå til innhold

Mista lappen! hva kan jeg forvente meg?

Ranger emnet

Volvo 740 racing

Anbefalte innlegg

jeje, da var det min tur.....kunne ikke dy meg. feil sted til feil tid

sladda i ei rundkjøring....og det så polti.:coplight

hva kan jeg forvente meg?

jeg ble 18 ifjor..........har hatt lappen i 15 måneder. prøvetida er ikke over.

Kjør hardt, kjør stil, det er volvo som er bil!!!!! :) :partyon :boxing

Folk med hjerne,kjører ikke bil med stjerne :P

kjører nissan primera

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men hvor lenge vil jeg miste den?

Det er riktignok opptil juristen å vurdere, men sladding i en rundkjøring høres typisk ut som en 3-måneder, jfr. Vtrl. §3.

Og, som allerede nevnt, ny teoretisk og praktisk førerprøve... :(

2001 Audi RS4 2.7 Biturbo & 2010 Ifor Williams CT177

2013 Volkswagen Caravelle 180BiTDI 4Motion DSG

2008 Toyota Land Cruiser 200 V8 Arctic Trucks AT35 (deleier)

1998 Yamaha R1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føre? Argumentere at du var uheldig og mistet kontrollen? :)

Det var tørr asfalt, men den var litt fuktig også der hvor rumpa på bilen sklei ut.......vinterdekk er jo veldig glatte da.

+ at jeg trøkka litte gran på gassen...

De driver annleggsarbeid rett ved rundkjøringa......kan jeg si at det var grus i rundkjøringa så jeg sklei?

han ene poltimannen brukte som argument: den bilen som skulle inne i rundkjøringa stoppa jo helt.

men han har jo vikeplikt for meg når jeg er inne i rundkjøringa. så han måtte jo stoppe uanssett!!!!

kjører nissan primera

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her ville jeg nekta og nekta :) Du mista kontrollen siden det var grus i rundkjøringa, etter anleggsarbeidet..

Han kjørte likevell ikke etter forholdene og fulgte ikke veitrafikkloven, det kommer juristen til å si, og purksvine kommer til å vitne på det. Ikke sjans at man kommer seg unna.

Jeg sklei på grus og plukka ned et skilt med bilen en gang før sommerferien 06 og kan snart kjøre opp til lappen igjen utpå nyåret...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slædde i rundkjøring så politiet ser deg, også stopper du?

Det er vel det minst smarte man kan gjøre da, du vet jo at lappen ryker på det.:drive2

Det gjør ikke jeg, satser på å kjøre fra dem.

La rundt volvon på en prkeringsplass i 4-5tiden en natt her, men det jeg ikke så, var politibilen som to og gikk på tomgang uten lys mellom to hus.

Blålysan kom på, og ut fra parkeringsplassen kom en volvo 245 på tværra, og fortsattre gjennom 60-sonen med den klarte, og etter et par kilometer var politibilen borte.

Har ikke brukt volvoen etter denne hendelsen da.

proud mebmer of FosenRacingTeam

Mercedes 190E 1987(rånebil)

volvo V70 TDI. 2000(bruksbil)

volvo 245GLT. 1989(herjevogn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godtok du førerkortbeslag?

Det håper jeg du ikke gjorde, for da kan du NEKTE SOM FAEN. Skaff deg advokat mann!

Kompis av meg var utfor det samme styret:

Han spant donuts med en merce på en parkeringsplass, dette sto tilfeldigvis dama til lensmannen og så på, hun er og btw purk, så han ble anmeldt og lappen ble dratt inn.

Han godtok det først, men så trakk han det tilbake, skaffa seg advokat og nekta som faen. Han sa han skulle betale bota, men han godtok IKKE førerkortbeslag og ny oppkjøring/teori.

Det endte jo med rettsak, og dommern var grei å mente at den måneden han hadde vært uten lappen, pluss bota var lang nok straff. Han fikk den tilbake uten noe ny oppkjøring og drit.

På noe så bagatellmessig som å spinne litt i ei rundkjøring så skal du bare NEKTE NEKTE NEKTE OG ATTER NEKTE!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slædde i rundkjøring så politiet ser deg, også stopper du?

Det er vel det minst smarte man kan gjøre da, du vet jo at lappen ryker på det.:drive2

Det gjør ikke jeg, satser på å kjøre fra dem.

La rundt volvon på en prkeringsplass i 4-5tiden en natt her, men det jeg ikke så, var politibilen som to og gikk på tomgang uten lys mellom to hus.

Blålysan kom på, og ut fra parkeringsplassen kom en volvo 245 på tværra, og fortsattre gjennom 60-sonen med den klarte, og etter et par kilometer var politibilen borte.

Har ikke brukt volvoen etter denne hendelsen da.

De fleste biler har skilter, i tillegg til at mesteparten av førere eier litt sunn fornuft. Du og din har vell sikkert ingenting av delene, eller?;)

(-) 07 Toyota Avensis 2.2 D-cat X

(-) 99 Opel Omega B 2.5 V6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fort og gale her, må unnskylde evt skrivefeil osv..

Nøyaktig det samme som meg, bortsett fra den bilen som liksom ville inn i rundkjøringen var sivilbilen..

..som for øvrig stoppet omtrent 10 meter fra avmerkingen på asfalten til rundkjøringen (vikepliktstrek ting)

Jeg var dønn alene i rundkjøringen og det var ingen annen trafikk heller!

Fikk en aldri så liten sladd mens jeg kjørte rundt, men ikke noe fullstendig ute av kontroll greier.. så andre bilen (sivilbilen).. og kjørte rolig ut av rundkjøring med blinklys osv.

Stoppet på en bensinstasjon(som var der den utkjørselen går) og parkerte, men ikke før jeg fikk slått av motoren hang det en feit fyr med politi legg inn vinduet og sa hissig at NÅ var jeg lur jeg..

..oookei? jaha.. kjeftet litt og prøvde å rive opp døra med skikkelig macho fremferd.. men den var tilfeldigvis låst, så han sto bare der og røsket i dørhåndtaket mitt for harde livet.. mens folk etterhvert sto og så på.

Kom nå med i sivilbilen og nektet å godta førerkort beslag.. Holdt kjeft hele tiden.. svarte bare på akkurat det jeg måtte svare på.. og så lurte han på om jeg hadde noe å si til saken... "Det var glatt.." var alt han fikk til svar:P

Det ble iallefall rettsak av det, først sånn høring.. hvor jeg fikk bare inndragelse i 2 mnd hvorav det faktisk hadde gått 4 uker og da bare var 4 uker igjen, samt en bot..

Men nei, DET tålte ikke politifolka å høre..

..så dem påkjærte saken og lagde helvete!

Forlangte 3 mnd, ny teori og oppkjøring skriftelig i dommen, og bot på 5000 pluss 1000 i saksomkostninger..

Prøvde seg både med at det var 30 sone på stedet, noe det ikke var(meddommer bor selv på plassen og kunne ikke gå god for den).. at jeg hadde brutt vikeplikten (!) for bilen som ville inn i rundkjøringen som JEG var alene i.. og at om jeg slapp unna med 2mnd og bot så var dette grønt lys til alle ungdommer som ville kjøre gris og at politiet bare kunne slutte å ta folk som brøt trafikkreglene og gud vet hva.. så noen måtte de gjøre et eksempel ut av og straffe strengt for overtredelse.. likhet for loven? morsom du..

Politet hadde jo overdrevet og sagt at jeg hadde gjort vanvittig mye mer enn det som faktisk hadde skjedd... videre var det syv (!) vitner på plassen som hadde sett hele greia og meldte seg som vitner mot politiets handling her..

Politiet ringte meg og fortalte dette, men dem nektet å ta alle inn til avhør..så jeg fikk opplest en liste med navn og fikk velge ETT navn! makan... Nektet plent å avhøre noen flere på min side av saken, uansett hva jeg sa.. og det passet vel dem bare bra..

Ringte NAF advokat med en gang.. men det var begrenset med hjelp jeg fikk der, selv om det var litt!

(Videre kan det nevnes at når jeg kom over 3 mnd senere på den lokale politistasjonen og skulle høre om jeg kunne få ta lappen på nytt nå, så forstod dem ingenting.. sto i systemet at jeg bare hadde fått den beslaglagt i 2 mnd og at politiet ikke hadde noen som helst rett til å holde den lengre.. så lurte på om jeg egentlig mente at jeg ville hente lappen.. som for øvrig fortsatt lå fysiskt i en mappe på politistasjonen der i området jeg mista lappen.. jeg i all min ærlighet forklarte at jeg hadde dom på 3mnd osv.. dumme meg.. og viste papirene.. disse brukte dem over en mnd på tinghuset for å finne fram.. hadde forsvunnet og var like før dem var borte for godt... men neida... jeg er så snill og ærlig jeg! Rotekopper!!)

-02 BMW 530i

-97 Pajero - Vintertraktor

+div tyske kriegsmaschinen

En sjåfør er den farligste delen av en bil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fort og gale her, må unnskylde evt skrivefeil osv..

Prøvde seg både med at det var 30 sone på stedet, noe det ikke var(meddommer bor selv på plassen og kunne ikke gå god for den).. at jeg hadde brutt vikeplikten (!) for bilen som ville inn i rundkjøringen som JEG var alene i..

De prøvde seg med den på meg også......foran polti så var det en bil som skulle inn i rundkjøringa.

han ene sa" Den ene bilen som skulle inn i rundkjøringa stoppa jo heeeeelt!"

det hadde han gjort uansett! for jeg var jo inne i rundkjøringa og da har man forkjørsrett!

hva skjer med å kjøre poltibil:P og motsi trafikkreglene????::drive2

kjører nissan primera

Lenke til kommentar
Del på andre sider