NM-Performance Skrevet Desember 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2006 jo trykket er likt, men den store turboen flytter flere liter luft en den lille. og da blir bensin-blandingen enda magrere. så det du ser er altså at med en større turbo, vil densiteten (tettheten) på lufta være større enn med en liten? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet Desember 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2006 stemmer den NM-Performance, samme som ved en vannslange, større slange med samme trykk gir mere vann en liten slange med samme trykk. Wunderbau: mhar du org dyser? kan fint kjøre 4 - 5 bars grunntrykk. men er ikke anbefalt. Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NM-Performance Skrevet Desember 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2006 stemmer den NM-Performance, samme som ved en vannslange, større slange med samme trykk gir mere vann en liten slange med samme trykk. Wunderbau: mhar du org dyser? kan fint kjøre 4 - 5 bars grunntrykk. men er ikke anbefalt. Stemmer nok ikke helt er jeg redd! Er mottrykket som skaper trykket! Uten mottrykk, ingeet trykk. Det er som regel toppen som skaper mottrykket i en motor, da det er der det er trangest. Det er like trangt der uansett om hvilke turbo man har! Eller? Skal du bruke en vannslange som eksempel må su føye til et munstykke i enden av den slangen.... Og da blir spørsmålet.... Klarer en stor vannslange å få mere vann gjennom et lite hull enn en liten ved samme trykk? Men uansett så kan ikke luft og vann samenlignes... pga at luft er komprimerbart.... og det er ikke vann så godt egnett til! Ergo det er en faktor till inn bildet.... Hvor effektiv er kompressoren.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet Desember 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2006 Du snakker rundt det selv, en større turbo, som har et større kompressorhus flytter flere liter luft ved 1bar en hva en liten turbo klarer. jeg er klarover hva slanger og ic sier ja, men 1 bar på en T2 er ikke en bar på en T3 turbo. vet du ikke dette så bytt nick! ellers ville vel alle kjørt med liten turbo? VS sin bmw kjører 1.4 bar! kjøp deg et lamdameter og se på hva den sier deg. Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wunderbaum Skrevet Desember 17, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2006 Jeg kjører orginale dyser, 337 ml med 1:1,2 btr.. Jeg har holdt meg under 4 bar grunntrykk for jeg har vært usikker på hvor høyt jeg kan gå.. Siter x 87 laurel 2.4 x 78 242 turbo x 96 106 rallye x 85 740 tic 66 ford falcon futura Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet Desember 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2006 som NM performance sier, så er det toppen som avgjør trykket inn på innsugsmanifolden. derimot, på eksos-siden ,det er der en større turbo gjør størst endring, fordi den gjør at du kvitter deg raskere med eksosen, som igjen gjør plass for mer luft inn:) feks går en 13c turbo varm om du kjører den på høyt trykk over litt tid, og du vil se at den ikke leverer nok luft om du bytter kam. Jeg kjørte A-kam på 13c-turboen min en gang, og da fallt ladetrykket fra 1 bar til 0,8 når jeg nærma meg 5000rpm. altså, turboen leverte ikke nok luft lenger, og trykket faller... Så, ja, NM-performance har rett. man får ikke mer gjennom en slange av lik diameter på 1 bar, uansett hvor stor pumpe man har i andre enden. Wounderbaum; Merkelig lavt trykk du må kjøre da!? Fuelrailen kan du kjøre så høyt du nesten vil på(Hold deg dog under 5 bar da..hehe) Den er i alu, og tåler en god del. Hvis noe skal ryke, så er det pakningene til dysene eventuelt. Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet Desember 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2006 Jeg kjører 3,8bar på min også, med std dyser.. Men jeg har aldri hatt problem med tenningsbank. Kjører ca 1,3bar med en T3 turbo, har vel aldri hatt tenningsbank. Merkelig at din spøker så fælt... Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo Villmann Skrevet Desember 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2006 Jeg vet at det kan være tegn på topp pakning som er i ferd med å ryke kan gi tenningsbank hadde problemer med dette på min gamle 240 turbo men hvis du har ft motor så har vel denne bankesensor på blokka under innsuget kan være den som er vrang også Morten Siter 91" volvo 940 Bruksvogn 533000 km 75" volvo 242 sladde vogn 75" volvo 242 langtidsposjekt 72" volvo b57 buss 86" volvo 745 Proud member of Volvo Skrensærlag :) Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet Desember 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2006 Jeg vet at det kan være tegn på topp pakning som er i ferd med å ryke kan gi tenningsbank hadde problemer med dette på min gamle 240 turbo men hvis du har ft motor så har vel denne bankesensor på blokka under innsuget kan være den som er vrang også Morten du sier noe der... bankesensoren er ikke der for ingenting...hmm Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Desember 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2006 jeg lada 1.7 på min jeg uten tenningsbank! hadde jeg vært deg, sjekker du tenninga.. med sånn stroboskop ting.. da ser du med en gang om den flytter tenninga, dette gjør den vel ikke om bankesensoren ikke er med..? evt har du diagnosen? da skal du isåfall få feilmelding på bankesensor Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet Desember 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2006 Du har også noe lurt som kalles for 'knackupfettningssignal' på lh2,4. Det er en kabel mellom boksene som gir fetere blanding hvis det begynner å bli antydning til tenningsbank. Mulig denne struler? Men sikker på at det ikke ligger noen feilkoder inne? I så fall kan jeg sjekke hva det er for noe i den store kloke boken. Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboperformance Skrevet Desember 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2006 Den burde klare 1 bar, høres litt spooky ut. Euro-1 kjører med 16T, justerbar BTR og Viking Ecomax fra meg, og han fikk problem med for feit blanding :eek: , du kan jo høre med han. Eller du kan jo høre med Göran i Vikingchip, han har endel gode feilsøkingstips som oftest er nyttige! Siter Prosjekt Fenris: 242 TIC, 300 hk, 1. premie Ål-treffet 2006: http://http://www.bilforumet.no/prosjektforum/70808-turboperformance-volvo-242-project-fenris.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SuperComp Skrevet Desember 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2006 Det er vel tenninga som fucker da... hvis du kjører på den originale box`n til FT. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wunderbaum Skrevet Desember 18, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2006 Diagnose saken har jeg ikke.. Det er ft motor ja og har nylig montert forsterket toppakning.. Så hva det er har jeg ingen aning, har orginal tenningsboks.. Bankesensoren gjør for noe da? kutter den tenninga hvis det blir tenningsbank? Siter x 87 laurel 2.4 x 78 242 turbo x 96 106 rallye x 85 740 tic 66 ford falcon futura Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NM-Performance Skrevet Desember 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2006 Du snakker rundt det selv, en større turbo, som har et større kompressorhus flytter flere liter luft ved 1bar en hva en liten turbo klarer. jeg er klarover hva slanger og ic sier ja, men 1 bar på en T2 er ikke en bar på en T3 turbo. vet du ikke dette så bytt nick! ellers ville vel alle kjørt med liten turbo? VS sin bmw kjører 1.4 bar! Ja hvist du sier det så! :D Stilte bare spørsmålet for å se om det kom noen vettuge svar fra noe folk her.... men det var ikke mange gitt! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg