Gå til innhold

B230 AT Å mye kan jeg få???

Ranger emnet

volvoturbo!

Anbefalte innlegg

volvoticc skrev:
han som sier 3000 for den motoren her burde heller handle seg en fiat motor!:P

har en liten følelse at du betaler svært mye for delene dine, hadde du gitt 8000 for denne ????

Det er sikkert en krutte god motor, nyoverhalt osv og han har sikkert brukt mye tid og penger på den, men det betyr ikke at den kan selges for mye mer enn hva alt annet går for. Når det gjeldet AT motorer, dvs. forgasserturbo, så er ikke de motorene verd mye penger. 1, det finnes svært mange av de. 2, bruker myyye bensin. 3, de er stort sett jallet sammen på gamle orginale motorer uten å få med alle delene, det er bla andre eksosventiler på turbomotorene som tåler mer varme, turbo fordeler, turbogasser, turbo bensinpumpe osv.....Skal man snekkre sammen en motoer er 21/23ET bunndelene de aller beste.

Hadde det vært en innsprut turbo, FK/FT, ville prisen vært en annen, de selges for 10-15000 kroner.

Ang pris på motoren så er nok ca.5000 en grei pris hvis arbeid osv kan dokumenteres med kviteringer osv.

Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I slike situasjoner er det enkle ofte det beste, La motoren ligge i garasjen helt til du en dag får bruk for den, da slipper man å tape så mye penger. Kjøpe en prosjekt bil (amazon,142,242) og monter den der, slik jeg gjør med B230FT motoren min som brant. Den venter på overhaling, så skal den ned i 242`en

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av de orginale er B23ET den aller beste, B21ET er nest best, men pass på at det ikke er B230ET. B23ET kom i 740/760 i 1983 og 84, i 1985 ble det B230ET - den suger. B21ET satt i endel 240`er og er forholdsvis lett å få tak i.

Hvis du skal kjøpe H-profil råder, smidde stempler osv. er en 95-98 FK fra 940 best. De har underspylig og er siste generasjons B230 motorer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

volvoturbo! skrev:
du sier vel noe der lars b.... et annet spørsmål bare.. har tenkt å bygge en grom turbo motor nå... med elektronisk innsprut topp osv.. men åssen bunn del er det du anbefaler??? virker som du har litt peiling.... hehe

FT/FK blokk fra 93 og oppover

dem fra 93 har underspyling.

- Volvo 240 Turbo Intercooler 90 mod

400hk prosjekt..

- Volvo 740 Turbo Intercooler 89 mod

Mvh

//Kristian Ekren

Lenke til kommentar
Del på andre sider

prisane variera no fra plass til plass..synst prisane dåkke opperera med er svært høge(3-8000kr)..min første B21AT ga eg 750kr + 3L heimbrendt..den var i bra stand..andre motoren eg kjøpte var en B230AT der var lavkompstempel, 3"jt anlegg,2 ekstra turboa på manifold,M45 og 740intercooler og gav 2500kr for den..men værste prisen eg har sett var for et par år sida, ei annonse på et komlett ubrukt R-sport AT kit..han skulle ha 15000kr for det..grett nok det var vell oppi den pris klassen dei kostet nye i sin tid..men tviler på han fekk solgt det til den prisen..

"man blir aldri ferdig utlært, man lærer så lenge man lever, jo meir du veit, jo meir veit du at du ikkje veit..veien blir til mens du går." -min livsfilosofi-

Volvo 164 1969mod. B30TURBO. Volvo 164E 1973mod. B6304F, M90H. Volvo 240 1991mod. B230F.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår