Gå til innhold

Lekkasje

Ranger emnet

_golfie_

Anbefalte innlegg

lekkasje mellom dørplate og aggregat-plate(den som vindusheisen sitter fast i)

Men hvis det du sier stemmer, hva hadde da skjedd hvis den var tett? hvor skulle da vannet ha komt ut? Dette var også det første som slo meg, men kom fram til at hvis det er denne, så hadde jo dørene vært full i vann. eller?

Kan vera at festet til høgtalarene er øydelagde slik at det kjem vatn inn der. Har nettopp skjedd med min golf 4

Hmm, oki... Tror kanskje du er inne på noe der altså, har nettopp satt inn høytalere i bakdørene, og på samme side som eg har lekkasje på festet eg høytaleren på en litt "lettvint" sånn at det lite trolig er tett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...

bumper denne litt jeg siden den fortsatt er høyst aktuell...

Noen som kan gi meg konkrete svar på hva som må gjøres. Lekker inn som aldri før. tror jeg har funnet lekkasjen.... Ser ut som det kommer inn langs med vinduet, for så å gå ned i døren, og ut helt nede, dette høres jo ut som ska være normalt bortsett fra at vannet skulle gått ut av bilen og ikke inn i bilen. Stemmer ikke dette, eller skal gummilisten rundt vinduet være helt tett(går dette an ettersom vinduet faktisk skal kunne være mulig å ta opp og ned) Skal det være noe form for drenering på undersiden av døren? Når jeg skulle prøve å finne lekkasjen holdt jeg hånden inn der som høytaleren skal være mens en annen stod å spylte langs listen til vinduet, og det fosset inn med vann....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bumper denne litt jeg siden den fortsatt er høyst aktuell...

Noen som kan gi meg konkrete svar på hva som må gjøres. Lekker inn som aldri før. tror jeg har funnet lekkasjen.... Ser ut som det kommer inn langs med vinduet, for så å gå ned i døren, og ut helt nede, dette høres jo ut som ska være normalt bortsett fra at vannet skulle gått ut av bilen og ikke inn i bilen. Stemmer ikke dette, eller skal gummilisten rundt vinduet være helt tett(går dette an ettersom vinduet faktisk skal kunne være mulig å ta opp og ned) Skal det være noe form for drenering på undersiden av døren? Når jeg skulle prøve å finne lekkasjen holdt jeg hånden inn der som høytaleren skal være mens en annen stod å spylte langs listen til vinduet, og det fosset inn med vann....

Det skal komme vann inn i døra, men ikke inn mellom døra og aggregatplata.

Det er dreneringer i bunn av alle dørene.

Das Auto

09mod Golf VI 2.0TDI 4motion Highline

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vis det kommer vann inn i dørken på bilen så har du d, men det du beskrev om at det fosser vann inni der som høyttaleren skal stå. Det er helt normalt.

Oki, var der jeg mente.. tok utav høytalerene jeg hadde satt inn og tettet hullet med noe sikaflex lignende greier og plast... kommer aldri noe mer høytallere inni der.. så nemelig ut som om det var der vannet kom inn ettersom høytalleren var gjennomvåt, og kontaktene korodert... kan ha vært min feil ettersom høytalerene ikke passet helt inni:S noen som vet hva orginal målene på høytalerene baki der ska være, og hvordan de skal festes? de som jeg hadde satt inn var 165mm og tok i vinduet når jeg tok det helt ned. Var heller ikke festet på noe god måte...

Lenke til kommentar
Del på andre sider