Wibla Skrevet September 5, 2003 Rapporter Share Skrevet September 5, 2003 Virker som om bilen 'nøkker' fælt når jeg kjører igang, når jeg begynner å komme litt igang, og holder på å slippe clutchen helt ut, jævlig pussig.. hender noen ganger når jeg girer under vanlig kjøring og.. dog, det kom først etter at fattern hadde kjørt bilen ca. 34 mil.. noen tips om hva det kan være? er irriterende som faen.. Siter - 1988 Mazda 626 2.0i-16 4ws x 1987 Mazda 626 GLX 2.0L Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ivers Skrevet September 5, 2003 Rapporter Share Skrevet September 5, 2003 For lite bensin / for mye bensin Dårlig bensinpumpe ? Du har jo gasser sikkert.. Siter Velkommen til Bilforumet - der alle vet best. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wibla Skrevet September 5, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 5, 2003 vettafaen.. er en forgassermotor, men den går jo fint ellers, drar på høyt turtall også ( som normalt ) .. er bare ved giring eller igangkjøring det der kommer... kan det være noe med clutchen? eller no annet? :) Siter - 1988 Mazda 626 2.0i-16 4ws x 1987 Mazda 626 GLX 2.0L Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eivind windspoll Skrevet September 5, 2003 Rapporter Share Skrevet September 5, 2003 høres ut som om clutchen ikke "slipper" skikkelig. Den har muligens sett sine beste dager, begynner å bli en gammel bil..... Siter The Boss Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ivers Skrevet September 5, 2003 Rapporter Share Skrevet September 5, 2003 Hadde sånn på ei venninnes A3.. bensinpumpa ga for mye bensin så den drukna.. blei nøkking.. Siter Velkommen til Bilforumet - der alle vet best. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mistercartman Skrevet September 8, 2003 Rapporter Share Skrevet September 8, 2003 Hvis der er værst når du skal starte fra stillestående høres det ut som det samme problemet jeg hadde på min Audi 80. Det kan være: ødelagt/skjev trykkplate i clutchen, eller utslitt clutch. Rykkinga kom forholsvis plutselig på min bil, og det som startet som smånykking når jeg slapp ut clutchen ble etterhvert til hard dunking og kraftige rykk ved clutching. Prøv å holde clutchen halvveis ute ved igangkjøring og la bilen få fart ved kun halvveis clutching (ikke slipp den helt ut). Hvis det rykker mer og mer helt til clutchen har fått tak er nok clutchen bare å kaste. En mekaniker sa til meg at det kanskje var fett eller skitt i clutchen, så jeg prøvde noen ganger å kjøre igang med veldig høyt turtall og slippe clutchen sakte ut, og da forsvant faktisk rykkinga noen kilometer. Men den kom selvfølgelig tilbake. Siter x Audi 90 -84 2.2E x Vw Golf 2 -87 1.6 Audi 80 1.8cc Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg