Gå til innhold

Demping med Biltema rustbeskytter

Ranger emnet

Kleif

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg leste på et svenskt forum at noen anbefalte å bruke rustbeskyttelsesmaling fra Biltema til demping av bilen.

http://www.minhembio.com/forum/index.php?showtopic=132219

Har kjøpt meg et 5-liters spann nå. Hva tror dere om å male et greit lag av dette inni bagasjerommet? Jeg tar nok en runde med brown bread eller lignende dempingsmateriale til våren. Kan resultatet bli dårligere av denne malingen? Hvis jeg legger BB over dette igjen kan det vel ikke bli dårlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=60156&page=19

http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=60156&page=17

Sånn blir det med denne typen dempermasse......

Sprøytet bilen min innvendig med tectylsprøyte og trykkluft... Brukte vel 40 liter til sammen for hele bilen innvendig pluss i hulromma...

Åssen ble resultatet ? Demper det bra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, kjøper man Hagmans Carosol Body Elastic i 25liters-dunk så ender man på rundt ~35 for litern :) Denne er latexbasert og demper svært godt. Den flytende Noisekiller'n var tidligere samme produkt under annen merking, men tror dem for ett par år siden gikk over til egenspesifiserte produkter. Brukt dette i ett par biler og er en god løsning. Ulempen er jo at det går svært mye av den og den bør legges ganske tykt og det er nærmest ett must at den sprøytes.

Tror jeg har noe liggende igjen av dette og en gammel bildør jeg kan prøve på, så kan sikkert ordne ett lite videoreview :) Om jeg har nok dør å leke med kan jeg sikkert vise hvor mye bedre det demper når man blander inn sandblåsesand i det også ;-)

Fra FWD vs RWD:

Originally posted by venague

Ja fy faen ass. Bilen min går rett frem i svingene og spoler for ingen ting. Skulle ønske jeg hadde RWD så kunne jeg sladda i rundkjøringene og brent gummi utenfor McDonalds. Jeg tror slike aktiviteter hadde fått meg til å bade i lykke, og gitt meg en permanent euforisk sinntilstand som hadde smittet over på resten av verden og skapt fred i midtøsten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke dele info med andre fordi det er bra og billig må være noe av det mest egoistiske jeg har hørt.

dette høres veldig intr ut! Legg ut info om hvordan det funket! ;)

Så så, man legger ikke ut alle triksa på Bilforumet når man har brukt masse tid og penger på å teste ut ting selv....men denne fikk dere helt gratis :)

VW Audi club Norwegen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv har jeg brukt en mye grovere rustbeskyttelse fra biltema. Minner om tykk olje/tektyl.

Denne skulle ha både gode lyddempendes og rustbeskytelses egneskaper. Tørketid på denne skulle være 24 timer.

Har brukt dette på hele gulvet i bilen. Har vært veldigt misfornøyd med resultatet.

Nå begynner det å nærme seg et år siden jeg la det på. Det har enno ikke tørket. Det har nokk kansje lyddempendes efekkt, men ikke så kjek å ha det der når det aldri tørker. Kabler og alt er dekket av denne seige massen.

Så de som tenker på å prøve rustbeskytelsen fra biltema. Hold dere borte fra den jeg har brukt.

Prøvde å finne den på nettsiden til biltema, men ser ut som om de har fjernet den. De har vell kansje sluttet å selge dette produktet

Morel - Sinfoni - Kinetik - Evus - Soundstream - Pioneer

Lenke til kommentar
Del på andre sider