Gå til innhold

Xelent forsterkere

Ranger emnet

Lundberg Performance

Anbefalte innlegg

kan gjøre det, hvilket navn? hoho.. kjenner han via bilen jeg hadde for noen år siden, og at jeg har noe familie rett oppenfor der han bor, en kamerat handler mye av han osv..

Ikke sånn at jeg renner ned dører akkurat, bare vært hjemme hos fyren 3 ganger på 4 år.. men hender vi møtes ute osv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 458
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Utfordring! :D

Hvem sier seg villig til å sammenlikne en Xelent ALU 10, "et lydmessig vidunder det ikke er lett å finne maken til selv om man ser bort i fra pris", med en billigere bass, f.eks. en Peerless XXLS269SWR, Hertz HX250 e.l., og en Scan-Speak 23W/4557T00? Kasseforslagene som brukes til de enkelte elementene må komme fra forhandleren selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, Puntoen er ribbet fra fremsetene og bakover i påvente av flere lag Swedac-masse. Den har ikke engang kassettspiller, så jeg er dessverre ute av stand til å gjennomføre noe slikt. Og å mekke stereo i Integralen er nærmest som helligbrøde å regne ;)

Men hadde jeg hatt en bil å teste i kunne det vært riktig morsomt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest plumbooo

dårlig eksempel epifant, da den til riktig pris, seff, er ganske så morsom. er noe av det bedre til xelent spør du meg... ;)

men var en god oppsummering på vei her i ste så jeg... :

til riktig pris, er så absolutt ikke disse produktene så mye værre enn en hel del annet også!

jeg er fornøyd med alu-elementene! problemfritt og høytspillende (og det funker for meg i en gammal bil som skrangler og bråker så jeg ikke hadde hørt forskjell anyway) og jeg kjøpte til riktig pris ;)

men en fin diskusjon dette her! mange fornøyde, mange misfornøyde- prøv det selv og bruk garantien om det ikke er noe for deg er mitt "råd"....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slett ikke noe dårlig eksempel! Xelent har en veiledende pris på 2.690,-, og er proppfull av store ord i omtalen. Da er det vel ingenting som er mer naturlig enn å sette elementet opp mot andre elementer i samme prisklasse? Dersom du vil oppgi hvor mye du betalte for din ALU 10 kan vi kanskje til og med slenge inn et element i den prisklassen også i testen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest plumbooo

hehe, er du uenig med meg? ;) liker du å høre gamle biler bli rista i filler, så be my guest! her er det husrom :) nord i hedmark...

poenget mitt er alt til sin pris og til rundt 1500,- stk synes jeg det er "bang for buck".... dere flinkisa mener nok ikke det, men jeg er nå glad og fornøyd jeg....og det er det jeg vil frem til!

god lyd har vi i stuen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest plumbooo

hehe, skjønte det! ingen grunn til å drive pr om noe som helst...men det engasjerer, dette her! :)

meninger er bra, men det er åpenbart at en del mener noe uten å ha erfart...skummelt!

men jeg er fullstendig klar over "sauementaliteten" inne her...dårlig uttrykk, men dere skjønner hva jeg mener...om ikke så skal jeg utdype dette nærmere..

og apropos epifant: prissettinga er vi vel ganske enig om at er på trynet...sant? :sleeping

1500 er riktig pris som jeg ga..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er nok enige om prissettinga, og jeg tviler vel på at det noengang har blitt solgt en ALU 10 til "veiledende pris". Uansett er poenget at dette brukes til villedende formål, ettersom det fremstilles som superkjøp når man får 40-50% rabatt i forhold til "veiledende pris".. Det finnes en masse mennesker der ute som hopper frivillig på limpinnen med begge beina i salaten, so to speak. Forhåpentligvis vil det rydde litt opp når man faktisk kan risikere å bli sammenliknet med både elementer til samme pris, og kanskje til og med slaktet i samme sammenlikning...

Og for å være ærlig har jeg mine tvil om den er verdt selv 1500,-. Selv om jeg hadde blitt henrykt over å bli motbevist. Ingenting er jo bedre enn at produkter faktisk lever opp til forventningene!

Og ja, du har helt rett. Glad og fornøyd er det som teller. Selv om man er aldri så uenige er det pokker så moro med lyd :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider