Gå til innhold

Xelent forsterkere

Ranger emnet

Lundberg Performance

Anbefalte innlegg

for det første, jeg finner ikke ut hvordan jeg bestiller noe på xelent.no selv om jeg er logget inn. Ikkeno nettbutikk etter min mening. Det andre du lurte på, så synes jeg det er bra å få halv pris på veil pris. Dette kan jeg få på flere varer og kan ta et mye brukt eksempel i denne saken. SS 2000D har en veil pris 8995,- satt av importøren i norge. Vi kan med andre ord være enig i at det er da riktig. Selv om den da selges for 4990,- så er jo fortsatt veil pris 8995 selv om dette har en del forskjell. Det er jo naturlig at de vare som de selv importerer kan selge også like rimelig i forhold til veil pris. Noe mere du synes jeg ikke vil svare på ?

opel zafira opc 2007

opel vectra stv 20 DTH 1997

opel calibra 20 i 16v 1991

http://www.calibra.no/showcase.aspx?id=533

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 458
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

poenget der er jo at Soundstream blir sideimportert for pokker...

Tryland tekniske går ikke via Importøren.

det var da mulig å bestille fra tryland tekniske tidligere...har ikke bruker der så jeg kan ikke sjekke men poenget er da fremdeles at alle kan handle direkte fra Asle uten å gå via forhandler og dette vet jeg da jeg har en av hans kunder sittende her)

Nå har jo heller aldri jeg sagt at SS er korrekt priset i Norge har jeg???

forskjellen er at Autocustom ikke setter prisen høyt for å deretter droppe den slik at folk føler at de får megarabbat

og som jeg har sagt før firma som MB er med på å senke prisene på sikt såfremst at de kan forsette med disse lave prisene og ikke justerer opp eller fjerner de produktene de ikke tjener på.

Livet er ikke bare en lek,det er også en dans på roser ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra at det er satt et sterkt fokus rundt Topicen i denne tråden, dette er noe som etter min mening ikke passer hjemme på et forum som bilforumet.net, uenighet er en ting men Direkte drittslenging er vi vel litt for gamle for?:shake

Min erfaring med xelent: jeg har kjøpt en del ting fra xelent og har bare gode ord og si om dem. Fikk det jeg skulle ha billigt, meget godt service og kort levering tid!

Ingen leverandører/selgere er perfekte er Mye negativ kritikk på de mest kjente merkende også, men den blir som regel ignonert siden de alerede har status.men grunnen til det er at det er faktisk mange som kan være selger av et merke, noen er bedre/dårligere enn andre ,Og er du et så Og si ukjent merke vil den negative Omtalen bli husket og satt strek under. mange leverandører av andre merker som prøver å stikke hull i hjulene til sine konkurrenter med og prøve å finne feil til sine konkurenter. Merkelig nok etter litt lesing finner jeg masse negativ omtale av de som forhandler annet merke enn xelent og fåtall klager fra de som har handlet av dette merket, og de som har det kan telles på handa. Så svar på topicen: det jeg har prøvd av forsterkere i forhold til pris og kvalitet har forbausa meg, var skeptisk i starten da jeg aldri har hørt om dette merket, men da jeg skaffet dette selv ble jeg positivt overasket. det som er viktig for meg når jeg skal handle anlegg er:

1.God kundeservice

2. Kort leveringstid

3. om en vare skulle gå i stykker at jeg får ny vare

4. og selfølgelig pris.

har ingenting og klage over på dette.:)

Kjenner at den traff meg også...... føler meg helt klart ganske skyldig her jeg også. Kan ikke føles helt godt for dem som sitter midt oppi dette her hvor vi sitter her å slenger dritt.

har hatt xelent i to biler til nå å min mening er det funker helt fint:-)

har spilt db med trippel alu10 ,, kjørt på med masse effekt å har ikke tatt live av subber eller forsterker . så problemet med det utstyre som er nevnt tidligere må no være brukeren ,, ikke vet jeg .. har flere kompiser som kjører utstyr som xelent å ikke noe problemer der heller ...

så sier meg enig i det turbo-nos sier

god service

fine priser

kjapp levering

opel zafira opc 2007

opel vectra stv 20 DTH 1997

opel calibra 20 i 16v 1991

http://www.calibra.no/showcase.aspx?id=533

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 2x10" Pioneer til 1300kr stk som spiller nærmere 149dB

og er du fornøyd er jo det alt som teller..

du er klar over at dette er tilnærmer ny norges rekord???

har selv hatt xelent i over 5 år nå, å er veldig fornøyd med lyd å pris.. du er vel også klar over at det er villedene pris detn som er over 100% dyrere, utsalgspris er ein heilt annen... ein kamerta spilte akkurat 149 db med et anlehh til 9600kr,- etter regelen(forsterker og basser). det er ein uoffesiel norges rekord, men blei tatt av profesjonelle i stavanger... lyd kvaliteten er ikkje allti den heilt beste, men i forhold til prisen er den mer enn god nok.. har også ein kamerat som hadde kicker anlegg til 18 000 han spilte bare 143db i samme konkuranse.. det seier bare noe om prisen meiner nå eg... å eg personlig har aldri møtt noen forhandelere som gir bedre garanti.. han som ikkje fekk ny cd spiller på garantin må ha vært ein heilt spesiell hendelse eller noe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du er klar over at dette er tilnærmer ny norges rekord???

har også ein kamerat som hadde kicker anlegg til 18 000 han spilte bare 143db i samme konkuranse.. det seier bare noe om prisen meiner nå eg..

Ja jeg er klar over det, dvs rekorden er vel på 151,9dB.. Og jeg deltar aktivt i dB-drag så har en viss oversikt ;)

Hvor høyt man spiller har som regel lite å gjøre med anlegget, det går på bil, bygging og strøm. (så lenge man har nok forsterkereffekt så spiller mange elementer høyt)

Har man ett kicker anlegg til 18 000kr så bør dette spille relativt høyt om det er bygget riktig, men ikke alltid at det er gunstig for f.eks bilen det er montert i..

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg er klar over det, dvs rekorden er vel på 151,9dB.. Og jeg deltar aktivt i dB-drag så har en viss oversikt ;)

Hvor høyt man spiller har som regel lite å gjøre med anlegget, det går på bil, bygging og strøm. (så lenge man har nok forsterkereffekt så spiller mange elementer høyt)

Har man ett kicker anlegg til 18 000kr så bør dette spille relativt høyt om det er bygget riktig, men ikke alltid at det er gunstig for f.eks bilen det er montert i..

blei montert i ein audi a3.. å grit nok at du spiller i konkuranser for boomcar, som forresetn er livredde for konkuranse av tryland, men dei kan forsatt ikkje konkurerre på pris.. må jo ver sponset av dei for å få råd til å få et "bra" anlegg der, det trenger en ikkje derimot på tryland.... men det er griet nok det, for all del, dei skal au tjene penger. men er dårlig å slenge dritt på den måten meiner nå eg. har selv hatt veldig mye fra trylan, basser , forsterker, komponetsett og spillere, har aldri vært missfonøyd med noe.. er heller ikkje gjledslave for resten av livet for å få råd til å hatt et par rimelig store anlegg fra tryland..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kan vi vel alle bare være enige om at xelent er kanon!

Når det gjelder emma så er dette en organisasjon som finansieres av importører i deres respektive land, er ganske naturlig at deres produkter bare får delta, det er såvidt jeg vet ikke en menneskerett å delta i emma så dere kan ta den saken helt til strasbourg om dere vil :)

Paralell import av produkter må folk bare handle for min del, bare vær oppmerksomme på at selger ikke har noen avtale eller rettigheter hos produsent, selger må da forholde seg til en forhandler i f.eks usa som da må gå til produsent, kan fort bli litt rot.

Hvis man f.eks kjøper en pioneer premier spiller står det jo eksplisitt i garanti beviset oppi esken at den kunne gjelder for nord amerika og canada slik at pioneer norge ikke kan/vil ta noe ansvar for nevnte produkt.

Nå kan det også sies at megabillig har lange tradisjoner med å klippe/skrape bort serienummer, hvilket betyr at hverken produsent eller forhandlere/importører vil så mye som ta i produktet da dette fort blir forvekslet med tyvegods, dog har megabillig hatt egne retur/garanti ordninger som har fungert greit, kanskje ikke så greit om/hvis dem endag sk ulle gå konkurs.

Det var nå det jeg hadde å si om den saken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

blei montert i ein audi a3.. å grit nok at du spiller i konkuranser for boomcar, som forresetn er livredde for konkuranse av tryland, men dei kan forsatt ikkje konkurerre på pris.. .

Må nok skuffe deg der ja, men dere får jo tro hva dere vil, hehe...

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvem kan skaffe meg den aller billigste ALU10? og hvor mye må jeg gi?? skal brukes til testing! en og samme bil på en pca 2000d. (bl.a RFW subb og finner vel på litt anna også)

Edit: mulig det blir en Alu 10 i bilen frem til jeg får rotet meg til å finne ut hvordan det skal se ut i bagasjen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har dobbel rcd kasse med den solidaudio f11d å det spiller kjempe fin i forhold til mye annet merke jeg har hatt .. trykker bedre å mer kontrolert bass .. kjører 1 sett av tk6500 med xelent 2.60 klar å fin lyd sammen med at det spiller høyt kan også nevne det at det er god service der å rask levering å ikke minst bra pris på utstyret .... har hatt det nå i snart i ett halvt år å ingen problemer hittill!!!

Mvh Marius!

- Opel Vectra A 2.0i 16V 1995 -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette må jeg si er en av de lengste og mest intense diskusjonene jeg har lest.

Har en ting å si i første omgang.. Hvorfor blir det alltid så mye drittslenging om Tryland Tekniske & co når Xelent blir tatt opp til vurdering??

Det lukter misunnelse lang vei her av diverse forhandlere og importører som febrilsk prøver å forsvare sine egne produkter og priser. Og hva med å undersøke litt før man kaster dritt istedet for å la fjæra bli til fem høns??

Kan være enig i at Xelent har hatt noen barnesykdommer, men det har kommet seg ekstremt de siste årene!! Noen her som har prøvd A-serien til Xelent?? Prøv og bli imponert! Jeg skal spise hatten min hvis noen kan bevise at dette er dårlige forsterkere både med tanke på pris og (lyd/)kvalitet!

1975 Volvo 264 GLE Chevy 350 V8

1996 Toyota Hiace 2,4

2003 Peugeot 307SW

Lenke til kommentar
Del på andre sider