Gå til innhold

Xelent forsterkere

Ranger emnet


Lundberg Performance

Anbefalte innlegg

  • Svar 458
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

av min erfaring med xelent. så brant den opp etter 3 uker, tror det var en 2.80 el... koblinger osv. var likt kobla som på GZ`n jeg har og den holdt. min mening er ikke kjøp de dårlige/ukjente merkene, men nå som du har handla så får du ha det gøy å lenge den lever;)

Mercedes 190e 2.0 -91

Mercedes 190e 2.3-16v -87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt mye Xelent, og er igrunn utelukkende positivt fornøyd:)

God service, grei kar å handle med, og produktene holder greit de.

Har hatt Xelent TX4.60, Xelent 2r35w, Xelent TX1200, Xelent Audio RCD 12, Xelent Audio ALU 12" og Xelent ALU 10.

 

4.60 var helt kurant på front/baksett, ikke den største lydkvaliteten akkurat, men låt i mine ører bedre en f. eks RF eller Kicker forsterker jeg har har hatt i samme prisklasse.

 

2r35w bruktes på 2 12" RCD elementer, og dette funket helt topp til jeg solgte det, hadde vel dette i ca halvannet år, og funker fint enda:)

 

TX1200 ble brukt både på ALU 10 og 12, men ble mest fornøyd med lyden når det var 12 versjonen, men som sagt dette er bare mine erfaringer med merket:)

 

Grunnen til at jeg bytte ut er at det er morro å prøve noe som ikke alle har, morro å teste litt forskjellig, hehe:D

Chuck Norris doesent sleep, he waits..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan legge til min erfaring ang. dette "merket". En har hatt flere av den ene 12" versjonen. Ikke på grunn av at de var så bra at han kjøpte flere, men fordi spolen brant over "hele tiden". Låter bra gjør det heller ikke.

 

 

Jeg har har flere kompiser som har xelent og lurer litt på riktigheten av det du skriver. Xelent har nemlig en garanti langt over andre merker , og hvis noe går i stykker får de nytt. På elementer kan det jo være andre grunner , for eksempel at en spole brenner ( det skal litt til ) men i så fall så er xelent systemet slik at man kun da betaler et lite mellomlegg , så får man ny bass. Derfor synes jeg dette tilfellet virker rart. Har dette faktisk skjedd , og hvilket element var dette ?

opel zafira opc 2007

opel vectra stv 20 DTH 1997

opel calibra 20 i 16v 1991

http://www.calibra.no/showcase.aspx?id=533

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har har flere kompiser som har xelent og lurer litt på riktigheten av det du skriver. Xelent har nemlig en garanti langt over andre merker , og hvis noe går i stykker får de nytt. På elementer kan det jo være andre grunner , for eksempel at en spole brenner ( det skal litt til ) men i så fall så er xelent systemet slik at man kun da betaler et lite mellomlegg , så får man ny bass. Derfor synes jeg dette tilfellet virker rart. Har dette faktisk skjedd , og hvilket element var dette ?

 

Nå må du huske på at Xelent er meget billig i innkjøp... så denne garantien koster nok ikke de folka som står bak dette "merket" noe særlig after all.

Mvh Tony

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må du huske på at Xelent er meget billig i innkjøp... så denne garantien koster nok ikke de folka som står bak dette "merket" noe særlig after all.

 

kan ikke helt se at du svarer på spørsmål , mener seriøst han han kameraten din kjøpte flere slike etter hverandre grunnet at de brant , da han kunne i praksis ha fått nye mot et lite mellomlegg. Grunnen til at denne garantien er satt opp slik er at det er utrolig få som brenner disse da spolene tåler høy varme og at det å teste disse til grensen ( og litt over ) ikke skal koste så mye. Føler du ror det litt bort her. Hvilke basser mener du da er dyrere å produsere ? Soundstream , Kicker , usamps osv er jo 100% produsert i kina det også , men kan ikke se at det hindrer dem i ha kjørt samme garanti.

opel zafira opc 2007

opel vectra stv 20 DTH 1997

opel calibra 20 i 16v 1991

http://www.calibra.no/showcase.aspx?id=533

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan ikke helt se at du svarer på spørsmål , mener seriøst han han kameraten din kjøpte flere slike etter hverandre grunnet at de brant , da han kunne i praksis ha fått nye mot et lite mellomlegg. Grunnen til at denne garantien er satt opp slik er at det er utrolig få som brenner disse da spolene tåler høy varme og at det å teste disse til grensen ( og litt over ) ikke skal koste så mye. Føler du ror det litt bort her. Hvilke basser mener du da er dyrere å produsere ? Soundstream , Kicker , usamps osv er jo 100% produsert i kina det også , men kan ikke se at det hindrer dem i ha kjørt samme garanti.

 

Rolig nå gutten... ingen grunn til panikk!

 

Siden du mener at disse produktene er så utrolig bra, har du testet dette? lest dette et sted? hva er begrunnelsen?

 

Jeg driter rett og slett i hvordan han fikset seg nye elementer, det er ikke mitt bord. Var vel et element som koster kanskje 1200,- Veil.

 

Jeg snakker heller ikke om produksjonskostnadene til et enkelt element, men INNPRISEN her til lands. ok?

 

Btw... US Amps er IKKE 100% produsert kina ;)

Mvh Tony

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må du huske på at Xelent er meget billig i innkjøp... så denne garantien koster nok ikke de folka som står bak dette "merket" noe særlig after all.

Kan du ikke bare svare på hvilket tilfelle dette var , med hvilket element det var. Er også litt interessert i å høre hvilken forsterker som brenner bass etter bass. Samma for meg om han kompisen din ikke benytter de garantier som er der , men min erfaring er at det FORSTERKEREN som er skyld i at bassene brenner ( om ikke forsterkeren da er FOR stor ) noe som er skjeldent. Er det ikke bare bedre å vise til at de du har antydet her er sant , enn å ro deg opp i masse rart med innkjøpspriser og greier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rolig nå gutten... ingen grunn til panikk!

 

Siden du mener at disse produktene er så utrolig bra, har du testet dette? lest dette et sted? hva er begrunnelsen?

 

Jeg driter rett og slett i hvordan han fikset seg nye elementer, det er ikke mitt bord. Var vel et element som koster kanskje 1200,- Veil.

 

Jeg snakker heller ikke om produksjonskostnadene til et enkelt element, men INNPRISEN her til lands. ok?

 

Btw... US Amps er IKKE 100% produsert kina ;)

 

Nå må ikke dette bli en krangle topic da... er bare ut etter litt info.

 

noen mener at Xelent er noe dritt, noen mener at det er brukbart. Jeg har brukt forsterkeren min i nesten e mnd nå, og er faktisk fornøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke bare svare på hvilket tilfelle dette var , med hvilket element det var. Er også litt interessert i å høre hvilken forsterker som brenner bass etter bass. Samma for meg om han kompisen din ikke benytter de garantier som er der , men min erfaring er at det FORSTERKEREN som er skyld i at bassene brenner ( om ikke forsterkeren da er FOR stor ) noe som er skjeldent. Er det ikke bare bedre å vise til at de du har antydet her er sant , enn å ro deg opp i masse rart med innkjøpspriser og greier.

 

Ikke meningen å søple til tråden herr. Trådstarter. Ei heller meningen å "sverte" noen rykter. Men han ville ha meninger og når jeg forteller om erfaringer fra min del av verden blir kniven satt til strupen... nesten.

 

Anyway... Jeg har sagt at jeg mener det var et element som kosta 1200,- eller noe deromkring. Hvorfor det er fjernet fra xelent.no aner jeg ikke...

 

Forsterkeren er et produkt fra Solid Audio. Jeg mener å huske at forsterker var justert meget korrekt og ikke der feilen lå.

Mvh Tony

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har har flere kompiser som har xelent og lurer litt på riktigheten av det du skriver. Xelent har nemlig en garanti langt over andre merker , og hvis noe går i stykker får de nytt. På elementer kan det jo være andre grunner , for eksempel at en spole brenner ( det skal litt til ) men i så fall så er xelent systemet slik at man kun da betaler et lite mellomlegg , så får man ny bass. Derfor synes jeg dette tilfellet virker rart. Har dette faktisk skjedd , og hvilket element var dette ?

Dette lille mellomlegget dere betaler er faktisk hva Tryland betaler for subben når han importere den.

 

En kamerat av meg har hatt endel ekselent, lettlurt som han var, brant to subber og en forsterker som ingenting, fikk han nytt? Nei det gjorde han ikke...

 

Og denne "garantien" synes jeg er litt morsom da det var en som kjøpte en Kenwood spiller der, og etter noen uker gikk den filleveien og fikk beskjed om at garantien ikke gjaldt fordi han hadde fått den så billig. Hva er det for noe?

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He He...

 

Husker de dagene jeg hang i Hønefoss og brukte mere tid på bilstereo enn på høyskolen.. Møtte flere ganger en som forhandler Xelent i traktene rundt hønefoss, og det som han sa om sine egne produkter til meg er alt annet enn bra.

 

Men for all del hvis trådstarter er fornøyd med sin forsterker etter 1 mnd bruk så skjønner jeg nesten ikke hvorfor denne tråden er her i det hele tatt.

Mvh

Lars Engen

lars76@online.no

http://members.cardomain.com/arosa

Team Bling Bling:

Pioneer P9+P9 DSP

Pioneer DVD+DAB

Soundstream TR forsterkere

Soundstream Van Gogh subbere

Soundstream kondensator

Eton Midbass/Mellomtone

MT diskant

Monster Cable

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår