Gå til innhold

Xelent forsterkere

Ranger emnet


Lundberg Performance

Anbefalte innlegg

Dersom du kan lese ,så skrev jeg her at jeg har bygget ca 10 bilanlegg fra bunnen av , MEN går nå over til Xelent pga jeg først kjøpe en billipakke som jeg tenkte å bruke i bruksbilen min ! Men når dette anlegget spiller ræva av mange andre anlegg til den dobble/tripple prisen så sier det seg selv da !

Og jeg vet at mange som har anlegg ikke har gehør for å høre når lyden blir uren ,mange spiller det høyeste di klarer og da brenner du spollene fort ja !

Jeg har en 12tommer nå og en billi 4kanaler ,og spiller slik at synet blir uklart.

Da mener jeg at det seriøst er bra nok ja ! anlegg til 5000kr me spiller og 128,6db funker jævla greit ! Men blir nå å bygge et større anlegg me 3*10tom og koster selfølgeligt på det dobble i forsterkere digitale da sådan !

Hørte denne kassa i sommer ,og seriøst hva den spiller med Xelent forsterker !

 

Men svar meg liit hva du mener ang uren lyd, spiller på fult=uren lyd uansett merke! og liten forsterker ,vrænging osv !

dersom du har så mye peiling her så kan jeg vel få vite hvordan du spiller da påståelig nok ræva av masse her ![/
QUOTE]

 

når har jeg sagt dette???kan du finne det for meg?

98 vw golf 4 gti

 

Member of VW Audi Club Norwegen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 458
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Kenwood bruker jeg, mista troa på pioneer da di har begynt å hoppe etter kort tid og er så utrolig kresne på platene ! Pluss di er så treige til å starte opp !Kald bil dvs uten musikk i 2-3 min !

Men jeg jeg har prøvd stort sett det meste innen bilstereoer , og Etter min smak blir det Kenwood ja !

 

kjøp noe annet en ford,så får du litt varme i bilen

98 vw golf 4 gti

 

Member of VW Audi Club Norwegen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

å på dette forumet blir det sagt mye...mye bra, og mye rart...

 

må være litt kritisk, selv om de "store gutta" sier noe! for det om de har peil, så tilber jeg dem, eller det de sier, på ingen måte, stereo er til en viss grad 99% individuelt spør du meg..

 

og da xelent er så ræva, hvorfor er noen fornøyd i det hele tatt? må jo tydeligvis ha noe å fare med...

 

kan ikke noe for det, men når noen bestemmer, og dømmer noe nord å ned, så må jeg være litt uenig ;)

 

thomas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

å på dette forumet blir det sagt mye...mye bra, og mye rart...

 

må være litt kritisk, selv om de "store gutta" sier noe! for det om de har peil, så tilber jeg dem, eller det de sier, på ingen måte, stereo er til en viss grad 99% individuelt spør du meg..

 

og da xelent er så ræva, hvorfor er noen fornøyd i det hele tatt? må jo tydeligvis ha noe å fare med...

 

kan ikke noe for det, men når noen bestemmer, og dømmer noe nord å ned, så må jeg være litt uenig ;)

 

thomas

 

Jeg må bare spørre om hva du synes om produkter som f.eks Boss, UScarvor ol. Jeg har hørt mange som har vært fornøyd med slike produkter, helt til de har skiftet merke vel og merke.

 

For alt jeg vet kan Xelent gi mye igjen per krone, men det virker ikke som noen kvalitetsprodukter når man ser hvor mange som har hatt feil på de. Og å sette veil pris til 5000 å selge for 1500 er jo å lure mange som ikke skjønner at produktet er verdt ca. 1500. Men det går jo på markedsføringen deres.

#1985 Opel Rekord 2.2i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du er både døv og blind??

hvis du kan lese,så har jeg hatt xelent alu 10,2 stk,og begge brant spolene.

xelent er og blir bare brask,kommer aldri til å ha det igjen.

 

tror dette var xelents toppmodell da jeg hadde den(er ikke helt sikker)og da burde de holde lenger en mine gjorde.

 

så heretter kjøper jeg ikke de billig merkene,selv om prisen på de xelent elementene ikke var billig.

 

sierra-rollercam,ettersom du er den beste til å bygge anlegg,så regner jeg med å se deg på toppen av resultatlista i alle konkuransene i år,for du må jo konkurere når du har det beste anlegget,og har mest peiling:ass:

98 vw golf 4 gti

 

Member of VW Audi Club Norwegen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange er fornøyd med boss, blitz, uscarvor etc, men det er først når man kjøper bedre merker et man forstår hvor dårlig det man hadde var.. Selv gikk jeg ett STORT steg ned fra Arizona Eagle forsterker til uscarvor forsterker, dårligere lyd, lavere lyd, og i prinsippet, ifølge Tryland, så skulle dem være mye bedre....

 

 

Selv ville jeg nå aldri satt noen jallaprodukter i bilen, f.eks en kompis kjøpte seg "innovatek" spiller, go figure.... Var feil med den :D.. Og med neste spiller han fikk sendt tilbake :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bare spørre om hva du synes om produkter som f.eks Boss, UScarvor ol. Jeg har hørt mange som har vært fornøyd med slike produkter, helt til de har skiftet merke vel og merke.

 

For alt jeg vet kan Xelent gi mye igjen per krone, men det virker ikke som noen kvalitetsprodukter når man ser hvor mange som har hatt feil på de. Og å sette veil pris til 5000 å selge for 1500 er jo å lure mange som ikke skjønner at produktet er verdt ca. 1500. Men det går jo på markedsføringen deres.

 

helt enig med det du skriver,de leverte mere en nok bass,men når elementene ikke holder lenger en det mine gjorde,da er noe feil

98 vw golf 4 gti

 

Member of VW Audi Club Norwegen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en 12tommer nå og en billi 4kanaler ,og spiller slik at synet blir uklart.

Da mener jeg at det seriøst er bra nok ja ! anlegg til 5000kr me spiller og 128,6db funker jævla greit !!

 

Jeg hadde komplett anlegg til 10 000kr, spiller, sub, batteri, alt av kabler, forsterker..

10" sub da altså i en 14-17 liters kasse og spillte 131dB i en sierra.. Nei det var IKKE Xelent

 

Og om du f.eks skal stille med 3x10" i dB-drag så havner du i Street B, der ligger de fra 154-156dB nå, så du får jo jakte på de da ;)

Han ene som stiller der i Street B bygde også en rookie bil for gøy, med anlegg til under 10 000kr altså, 2 stk 12" og 1 RF forsterker, og spillte vel nærmere 148dB der i en Huyndai, så siden du sier Xelent eier alt dette så får du jo gi det ett forsøk hvertfall, å ikke bare sitte der å si det...

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lær deg å les inleggene først,sjekk forige side.

jeg hadde en rf t20001bd monoblokk,og kom ikke å si at den ikke er stor nok,eller at det er dårlig kvalitet.

 

og du som er experten her,det er ikke watt styrken som er viktigst.

har hatt pg forsterkere på 2x30 watt,som drar mere en mange av de nyere forsterkerene nå gjør.

 

og snart så blir det pg zpa 0.5,bare den blir frigjort av tollenkiddie

98 vw golf 4 gti

 

Member of VW Audi Club Norwegen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har alldri sagt at jeg er noen bilstereo expert,hvis jeg har sagt det,kan du finne tråden for meg?

 

prater kun av erfaring,dette var oppsettet med xelent subbene:

 

pioneer deh-p9600mp

orion p6.2 compsett

rf 551x

rf t20001bd

2 stk xelent alu 10

50mm2 stinger stømkabel

stinger tilkoblingsutstyr

 

er det noe av dette som ikke er bra nok for deg??

untatt av xelent subbene da

 

oter11 : du sier så ,men fikk jeg vite hva slaks forsterker du hadde? vrengte lyden , kanskje dårlig jording ! Du kan ikke bare si at det er dritt (kun eksploderte suber ) hallo ,for det jeg kan forstå så kjørte du vell med en biltema forsterker på 2*30watt !

Få en utfylt oppsett på hva du spillte med,og hvor lenge du hadde dette anlegget da !

Virker seriøs ikke som du har så lang erfaring inn bilstereo !

98 vw golf 4 gti

 

Member of VW Audi Club Norwegen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

usaklig?har nå kun skrevet hva jeg har av erfaringer av xelent,noe som ikke er bra,er jeg usakelig da?

oter11 , nå begynner du å bli meget usakelig !

Du har ikke svara på ett enda spørsmål , men kun drar konklusjoner ut av det jeg skriver !

Jeg mester i bilstereobyggin ??

Hold deg til saken så skal jeg fortsett diskusjonen , men er du usakeli så gidder jeg ikke dette !!

 

2-0 til meg !!!

98 vw golf 4 gti

 

Member of VW Audi Club Norwegen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

som jeg også tidligere har skrevet,så er spolene brent.

dette er sjekket hos en bilstereorepperatør.

er rart at så mange brenner akkurat xelent,men ikke andre elementer.

så det er sikkert feilbruk.

 

les innlegggene bedre,så kanskje du får med deg hva jeg har skrevet

98 vw golf 4 gti

 

Member of VW Audi Club Norwegen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår