Gå til innhold

Xelent forsterkere

Ranger emnet


Lundberg Performance

Anbefalte innlegg

Gjest SieRRa-rollercam

har en kompis som har focal (33kX) i sin bil dem brant opp dem å men om noen subber kan brenne er vel ikke noe nytt .. men slikt kan skje om du har rf-alpine-re-sony-pioneer-ss-osv -

Men der er ikke du enig da ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 458
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

hvem har sagt det?jeg har ikke sagt det.

som jeg har sagt tidligere,så snakker jeg kun om egen erfaring om xelent,og vet av flere på dette forumet,som har opplevd det samme.

om du er fornøyd med xelent,så er jo det bra for deg,men jeg var ikke fornøyd.

 

og ja,jeg er ikke noen expert på bilstereo,og har aldri sagt det,jeg lar de som kan bilstereo,være experter,som matador,autod,audio-art,for å nevne noenkiddie

 

men nå må jeg montere den nye alpine spilleren min.

98 vw golf 4 gti

 

Member of VW Audi Club Norwegen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda alle elementer kan sprenges/spoler svis men det som er så merkelig er at feilprosenten er så høy på Xelent.

 

saken er helt enkelt det at Xelent er et billigprodukt som kan sidestilles med Boss,forskjellen er den at Boss prises som et billigmerke mens Xelent prises som high-end.

 

men nå var jeg vel bare usaklig antar jeg?

Livet er ikke bare en lek,det er også en dans på roser ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du svarer ikke på hva du mener ang sprengte ellement ?

Brenner du elementene er det store farer for feilbruk !

Men løsner elementene fra ramma ,så har du toppa ytelsen!

 

HVA MENER DU ??

 

Løsner opphenget fra chassis har du en møkksub eller en med produksjonsfeil.

Og skjønner ikke at du kan påstå at xelent spiller klart når din mening av bra lyd er at synet blir uklart og at du spiller 128,x dB. Dette er utrolig lite med 12" uansett hvordan du vror pg vender på det. Jeg klarer nok det med å drive min sub med cd-spilleren..

 

Og hvorfor kan ikke subber spille klart? Er du så vant til xelent at du tror alt i verden spiller grøt? Og har opplevd en eneste pioneer spiller som er treg og starte opp, men det med at den er sensitiv på noen brente plater stemmer. Men dette gjelder mange andre spillere også.

 

Og oter11 sa ganske mange gang hvordan utstyr han har, men det er tydeligvis du som har hatt en trang fødsel som ikke får det med deg!

 

Så kan vi gjøre som du sier, møtes på en db dag.. Så kan bruke spilleren for å slå dine 128,7 dB :D

 

Lykke til med videre pisspreik!

-'00 Fiat Punto - Prosjekt dypbass

-'87 Fiat Panda - prosjekt wannabe dBdragger

Team Lydtrykk.no avd. Finnmark

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei dæven kom det ein nordlænding fra tana ! Dokk har vell kun spillera jvc og sånt på 2000watt der trur æ ja ! Trøng it forsterkera da nei , men det e jo derfor tråden vart starta, Pga ein som spurt om Xelent forsterkera e kurrant vare ! Og mitt svar som er siste innlegg(og kanskje en av få med erfaring av det ) svare at du bli ikke skuffet nei !

 

Kvar sin smak, men æ velge Xelent !!!!!!!!

 

Bye ,bye

 

Jada, vi har faktisk bilstere her oppe i nord også :)

Og man trenger ikke 2000w for å spille høyt! Jeg kan prøve å koble subben til de to bakkanalene på spilleren og måle hvor høyt det spiller når jeg får termlab.. Å skryte av 128db er som å skryte av en 7cm, ja du vet.. :D

 

Har ingen er erfaring med xelent og har derfor ikke sagt noe om merket. Men det jeg har hørt av erfarne folk tyder ikke på bra produket. Og de som skryter de til himmels er helt nye brukere eller noen tullinger som roper og kauker om masse forbanna søppel.

-'00 Fiat Punto - Prosjekt dypbass

-'87 Fiat Panda - prosjekt wannabe dBdragger

Team Lydtrykk.no avd. Finnmark

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skryter ikke av 128db ,men er imponert da dette var ment som et kast i bilen anlegg til under 5000kr (inkl alt av kabler,spiller,6*9,forsterker ,sub i kasse)

Så synes du det er helt rævva, så må du unnskylde meg !

 

Ja ja , det går ann at Xelent er dritt ,men jeg velger nå å satse på dette utav det jeg har hørt i bil og sett!

Og har hatt utroligt dårlig erfaring med andre merker !

 

Bare tenkte at med den erfaringen du skryter på deg så bør du vite at 128dB er tall som man sjelden er nede på i konkurranser i db drag.

 

Men hvis ikke synet ble uklart med de andre merkene så skjønner jeg godt du var misfornøyd..

-'00 Fiat Punto - Prosjekt dypbass

-'87 Fiat Panda - prosjekt wannabe dBdragger

Team Lydtrykk.no avd. Finnmark

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ford sierra fikk et dårligt rykte på seg på begynelsen på 80-tallet pga feiler på di ! Men det har aldri kommet frem at det ble solgt 4 ganger flere sierraer enn toyota corolla! Men pga jouralister så ble forden kåret til møkkabil, men statistikken tilsier er det var 14prosent mindre feil på ford enn toyota !

Kanskje samme statistikk her også ??????????????

 

 

Hadde du giddi å finne fram noe dokumentasjon på at exelent selger så utrolig mye mer enn andre merker eller? Tipper du på en eller annen måte kjenner Mr. Tryland, så du kan helt sikkert hoste opp noen salgstall...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå har det vært artig og fått målt de 4 8" boxterne mine og sett om de har tatt dette såkaldte anlegget ditt som klarer og yte hele 128dB.. de kostet meg vel en 1000lapp, og hadde bortimot identisk trykk som med pioneer tsw5000spl, bare med en mindre forsterker til 1000 lappen.. det blir 2000 til sammen + MDF osv.

Do-It-Yourself - DIYstash

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jeg sagt at xelent har solgt mye ? ler deg å lese da nisseman

 

velger å tro at det er dette innlegget han refererer til

 

Ford sierra fikk et dårligt rykte på seg på begynelsen på 80-tallet pga feiler på di ! Men det har aldri kommet frem at det ble solgt 4 ganger flere sierraer enn toyota corolla! Men pga jouralister så ble forden kåret til møkkabil, men statistikken tilsier er det var 14prosent mindre feil på ford enn toyota !

Kanskje samme statistikk her også ??????????????

 

med mindre Xelent selger mye mere enn de andre merkene vil ikke argumentet ditt om feilaktig statistik holde.

 

LÆR å husk hva du selv skriver;)

Livet er ikke bare en lek,det er også en dans på roser ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei dæven kom det ein nordlænding fra tana ! Dokk har vell kun spillera jvc og sånt på 2000watt der trur æ ja ! Trøng it forsterkera da nei , men det e jo derfor tråden vart starta, Pga ein som spurt om Xelent forsterkera e kurrant vare ! Og mitt svar som er siste innlegg(og kanskje en av få med erfaring av det ) svare at du bli ikke skuffet nei !

 

Kvar sin smak, men æ velge Xelent !!!!!!!!

 

Bye ,bye

 

Var det galt at noen fra Tana svara her ??, har litt kjennskap til noen av gutta der oppe, du kunne nok lært litt av de ja .

 

 

Ja sierra husker du den vi hadde i drift ODDE, vi målte 142 db under testing .

Hadde man bare fullført, kassa for 9stk 12" var jo klar og skumma fast.

 

Men men

Driver Audioteam .

Leder i Acap .

Agent for Ice Audio

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår