Gå til innhold

Xelent forsterkere

Ranger emnet


Lundberg Performance

Anbefalte innlegg

Min erfaring med xelent _forsterker_ er at det ikke er blandt de beste....Xelent subben derimot gir mye for penga. 2x12" xelent 500krs elementer spilte 134db i bilen til en kompis (STV). Selv har jeg 2x12" xelent alu og er strålende fornøyd:)

Jeg har 2x10" Pioneer til 1300kr stk som spiller nærmere 149dB

 

og er du fornøyd er jo det alt som teller..

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 458
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Rolig nå gutten... ingen grunn til panikk!

 

Siden du mener at disse produktene er så utrolig bra, har du testet dette? lest dette et sted? hva er begrunnelsen?

 

Jeg driter rett og slett i hvordan han fikset seg nye elementer, det er ikke mitt bord. Var vel et element som koster kanskje 1200,- Veil.

 

Jeg snakker heller ikke om produksjonskostnadene til et enkelt element, men INNPRISEN her til lands. ok?

 

Btw... US Amps er IKKE 100% produsert kina ;)

hvilket usamp produkt er det som ikke er produsert i kina ? Det må være noe helt andre produkter enn de som er for oss vanlige forbrukere. Har du noe kjennskap til usamps ? Kjenner en i usa som driver db i stor stil og han sa at usamp ikke var ok , men ikke varte så lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvilket usamp produkt er det som ikke er produsert i kina ? Det må være noe helt andre produkter enn de som er for oss vanlige forbrukere. Har du noe kjennskap til usamps ? Kjenner en i usa som driver db i stor stil og han sa at usamp ikke var ok , men ikke varte så lenge.

 

Ja har faktisk det. AX og Merlin er produsert i USA, mens XT serien er produsert i US Amps sine EGNE lokaler borti huttiheita, for å få ned produksjonskostnadene på den serien. Ok? Fint...

 

Det du sier om US Amps der kan jeg igrunn ikke fatte. Har lest mye om dette merket og erfaringer rundt det. Ingenting tilsier at dette kan være en gjenganger. Men, man jeg skal ikke skrive masse på vegne av andre på et forum, for hva vet vel jeg? ;)

Mvh Tony

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvilket usamp produkt er det som ikke er produsert i kina ? Det må være noe helt andre produkter enn de som er for oss vanlige forbrukere. Har du noe kjennskap til usamps ? Kjenner en i usa som driver db i stor stil og han sa at usamp ikke var ok , men ikke varte så lenge.

 

Bare tenkte på at våres alle kjære Onkel Pål er i usa nå på US Amps fabrikken, med tanke på at han er importør i Norge da....

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette lille mellomlegget dere betaler er faktisk hva Tryland betaler for subben når han importere den.

 

En kamerat av meg har hatt endel ekselent, lettlurt som han var, brant to subber og en forsterker som ingenting, fikk han nytt? Nei det gjorde han ikke...

 

Og denne "garantien" synes jeg er litt morsom da det var en som kjøpte en Kenwood spiller der, og etter noen uker gikk den filleveien og fikk beskjed om at garantien ikke gjaldt fordi han hadde fått den så billig. Hva er det for noe?

Snakker vi her om garanti generelt eller garanti ved brent spole på en xelent bass ? Hvilken garanti en kenwood forhandler har , kan vel neppe ha noe med dette å gjøre. Kenwood står selv for garantien , og det vet alle forhandlere , uansett hva den blir solgt for. Enten er det du sier her bare tull , ellers har du noen utrolig dumme venner som finner seg i slikt. Dette er hvertfall noe som ikke kenwood kan noe for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakker vi her om garanti generelt eller garanti ved brent spole på en xelent bass ? Hvilken garanti en kenwood forhandler har , kan vel neppe ha noe med dette å gjøre. Kenwood står selv for garantien , og det vet alle forhandlere , uansett hva den blir solgt for. Enten er det du sier her bare tull , ellers har du noen utrolig dumme venner som finner seg i slikt. Dette er hvertfall noe som ikke kenwood kan noe for.

 

Han skylder på FORHANDLER!!! Ikke importør... Sorry meg men før du går ut og kritiserer noen for et innlegg så er det vel underforstått at du både har lest det OG skjønner det?

 

Og han fikk den beskjeden av samme fyr som gir dere så flott garanti på basselementene. Noe uggent i mosen?

Mvh Tony

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare tenkte på at våres alle kjære Onkel Pål er i usa nå på US Amps fabrikken, med tanke på at han er importør i Norge da....

Som Zetec skriver her , " våre alles kjære onkel Pål " , er dere alle selgere for hans produkter da , siden alt det som faller utenfor visse merker bare er noe dritt ? Nå er jeg ny her , men det må da være slik at det som skrives på et slikt forum faktisk er tilfelle og ikke bare tilfeller man finner på for å selge visse merker. Hvilke merker er det dere fører for han " onkel Pål " ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å si det sånn, og nå juger jeg ikke.

Jeg har endel kamerater som bor i området hvor Xelent tok av da det kom til norge, importert av Tryland Tekniske.

Når de gang på gang brenner forsterkere og subber ser ikke jeg det som ett kvalitetstegn..

Men som sagt, gjør ett søk, og spør litt folk som har hatt det.

 

Flere kamerater kjører Xelent og det fungerer meget bra. Hadde et problem med en subb som ble bytta inn i en ny så det gikk greit. Mulig merket var dårlig i starten som du sier, idag har også det merket blitt bedre.

 

Er nå selv på jakt etter et større anlegg, venter på tilbud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som Zetec skriver her , " våre alles kjære onkel Pål " , er dere alle selgere for hans produkter da , siden alt det som faller utenfor visse merker bare er noe dritt ? Nå er jeg ny her , men det må da være slik at det som skrives på et slikt forum faktisk er tilfelle og ikke bare tilfeller man finner på for å selge visse merker. Hvilke merker er det dere fører for han " onkel Pål " ?

 

Jeg vil ha meg frabedt den påstanden! Ingen av "oss" som har produktene hans, ei heller hans bekjente er selgere for produktene han fører! Vi er ikke ansatt, og skulle vi tipse noen om produktene hans er det INGENTING vi har å tjene på det. Ikke så mye som ei krone. Skulle det DA være morsomt å selge noe?

 

Dette var en skrivemåte fra Zetec sin del, som på ingen måte er "kjøpt" eller "bestukket" med pizza som mange her inne velger å tro!

Mvh Tony

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som Zetec skriver her , " våre alles kjære onkel Pål " , er dere alle selgere for hans produkter da , siden alt det som faller utenfor visse merker bare er noe dritt ? Nå er jeg ny her , men det må da være slik at det som skrives på et slikt forum faktisk er tilfelle og ikke bare tilfeller man finner på for å selge visse merker. Hvilke merker er det dere fører for han " onkel Pål " ?

Jeg kjøper de fleste av mine produkter hos BoomCar i Grimstad som ikke forhandler noe av det Pål selger, så nei jeg er ikke Pål's selger, selv om jeg har batterier fra han i mine biler.

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han skylder på FORHANDLER!!! Ikke importør... Sorry meg men før du går ut og kritiserer noen for et innlegg så er det vel underforstått at du både har lest det OG skjønner det?

 

Og han fikk den beskjeden av samme fyr som gir dere så flott garanti på basselementene. Noe uggent i mosen?

Ikke for å være uhøflig , men har du lest to ganger hva du selv skriver også da. Ikke det at jeg legger all min flid i å formulere meg riktig her , men hva kan være saklig med å klandre en en helt utenforstående FORHANDLER for hvordan garantien på et varemerke i Norge er. Garantisystemet til Kenwood settes i norge av Kjøpsloven som da også gjelder andre ( selv om mange merker lurer seg til 1år garanti ) Det er også da slik at det er 5 års reklamasjonsrett på en vare , og det er jo IMPORTØREN av en vare som står for garantien , så du kan ikke laste en forhandler for dette. Han som kom med informasjon om garanti , som forsåvitd fortsatt setter flere av dine utsagn litt på tynn is , snakker om hvordan et merke har garanti i norge , ikke om en enkelt forhandler er seriøs. Eller er jeg helt på jordet her ? Er det andre som kan hjelpe meg her ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men tror endel folk i tråden her misforstår meg,

jeg sier ikke at Xelent er dritt, MEN man får jo det man betaler for...

 

Man ser jo hva slags priser han opererer med i forhold til andre, og ved å spørre får man flere tusenlapper i rabatt, og da tror man jo hvertfall at man har gjort ett kjempebra kjøp..

Er det ikke på tide at noen kanskje hadde tatt ett lite tak med Tryland og fått prisene hans ned der de hører hjemme?

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår