Gå til innhold

Xelent forsterkere

Ranger emnet


Lundberg Performance

Anbefalte innlegg

Nå må du huske på at Xelent er meget billig i innkjøp... så denne garantien koster nok ikke de folka som står bak dette "merket" noe særlig after all.

 

Alle merker er vel billige i innkjøp? Importørene som står for garanti selv sørger vel for at de selger varene sine godt over dobbel pris og velsådet, i tilfelle garanti må brukes. Var inne på en nettside og kikka på Soundstream som koster allverden, tror det var hos importøren. Mens på megabillig.no er prisene vanvittig mye lavere. Hvor vanvittig mye skal vi vanlige kunder betale for en garanti er jo et godt spørsmål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 458
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Han som kom med informasjon om garanti , som forsåvitd fortsatt setter flere av dine utsagn litt på tynn is , snakker om hvordan et merke har garanti i norge , ikke om en enkelt forhandler er seriøs. Eller er jeg helt på jordet her ? Er det andre som kan hjelpe meg her ?

Kan ikke laste forhandleren? når det er forhandleren som sier dette så er det jo akkurat han man kan laste for dette... (Og jeg snakker om Tryland Tekniske her)

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men tror endel folk i tråden her misforstår meg,

jeg sier ikke at Xelent er dritt, MEN man får jo det man betaler for...

 

Man ser jo hva slags priser han opererer med i forhold til andre, og ved å spørre får man flere tusenlapper i rabatt, og da tror man jo hvertfall at man har gjort ett kjempebra kjøp..

Er det ikke på tide at noen kanskje hadde tatt ett lite tak med Tryland og fått prisene hans ned der de hører hjemme?

 

Du får jo som regel det du betaler for da, betal dyrt få noe bra, betal litt mindre og få noen som fungerer "greit".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle merker er vel billige i innkjøp? Importørene som står for garanti selv sørger vel for at de selger varene sine godt over dobbel pris og velsådet, i tilfelle garanti må brukes. Var inne på en nettside og kikka på Soundstream som koster allverden, tror det var hos importøren. Mens på megabillig.no er prisene vanvittig mye lavere. Hvor vanvittig mye skal vi vanlige kunder betale for en garanti er jo et godt spørsmål.

megabillig.no er også ett firma som holder til i usa, som handler i svært store kvanta, og slipper mange av de økonomiske ulempene det er å ha ett firma i Norge. (Men nok en gang er det faen ikke en kjeft som kan forstå dette før de får sparken fra firmaet de selv jobber i)

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror ikke xelent er så dårlig som folk skal ha det til jeg, kanksje det ikke er noe db drag materiale, men det funker på hobby basis..

 

Jeg har også hørt det, spesielt fra folk som kjører noe annet de har fått planta inn i hodet som er bedre som også har betalt mye mer. Mitt Xelent anlegg spiller meget bra og kosta ikke skjorta. Nå skal jeg ha et større anlegg, mulig jeg tester noe nytt også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å være uhøflig , men har du lest to ganger hva du selv skriver også da. Ikke det at jeg legger all min flid i å formulere meg riktig her , men hva kan være saklig med å klandre en en helt utenforstående FORHANDLER for hvordan garantien på et varemerke i Norge er. Garantisystemet til Kenwood settes i norge av Kjøpsloven som da også gjelder andre ( selv om mange merker lurer seg til 1år garanti ) Det er også da slik at det er 5 års reklamasjonsrett på en vare , og det er jo IMPORTØREN av en vare som står for garantien , så du kan ikke laste en forhandler for dette. Han som kom med informasjon om garanti , som forsåvitd fortsatt setter flere av dine utsagn litt på tynn is , snakker om hvordan et merke har garanti i norge , ikke om en enkelt forhandler er seriøs. Eller er jeg helt på jordet her ? Er det andre som kan hjelpe meg her ?

 

Når en forhandler sier til kunde at garantien ikke gjelder på grunn av at han fikk den så billig, må det vel lyse ei pære vel? Makan til useriøsitet... Var dette jeg ville frem til. Jeg har ikke gått inn på hvem som faktisk har garantien.

Mvh Tony

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også hørt det, spesielt fra folk som kjører noe annet de har fått planta inn i hodet som er bedre som også har betalt mye mer. Mitt Xelent anlegg spiller meget bra og kosta ikke skjorta. Nå skal jeg ha et større anlegg, mulig jeg tester noe nytt også.

 

jepp, du får det du betaler for, det er ikke alle som bruker en mnd lønn på førstegangs anlegg i bilen, kanskje ikke xelent er noen bra, men godt nokk for hobby basis.

 

mvh

Torstein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt er vel er vel bra til sitt bruk er det ikke? At mange er fornøyd med "billig" anlegget er jo ikke noe sjokkerende så lenge det holder til sitt bruk. Men mange kan få en "aha" opplevelse når de tester noe som ligger litt høyere på stigen.

Å noen kan bli litt missfornøyd da de kanskje har for store forventinger.

Ligger i blindsona

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser det er mange som ikke følger med i timen her. Megabillig.no er en norsk firma på lik linje med "onkel" og andre , men da de selger så mye mere , på en mere effektiv måte , kan de også selge mye lavere priser. Jeg ser her at f.eks soundstream er ca halv pris av hva installbay forlanger. Så da kan man jo lure på om påstanden om at " man får hva man betaler " kan stemme da han tar dobbelt så mye for samme vare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke på tide at noen kanskje hadde tatt ett lite tak med Tryland og fått prisene hans ned der de hører hjemme?

 

Hva betaler de for varene sine? Du får det til å høres ut som at de ikke betaler noenting for dem. Normal tankegang forteller meg at en importør må ta inn svære partier for å få gode priser eller tar jeg feil?

 

Det er jo flere merker som er dyre der ute som ganske sikkert kunne vært billigere. Er vel bare Tryland du er ute etter ser det ut for i tråden? Jeg tror

etter å ha lest mange innlegg rundt omkring idag at misunnelsen er et problem hos mange.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser her at f.eks soundstream er ca halv pris av hva installbay forlanger. Så da kan man jo lure på om påstanden om at " man får hva man betaler " kan stemme da han tar dobbelt så mye for samme vare.

 

Mulig jeg har tatt en øl for mye, men hva mener du? At Installbay tar seg veldig godt betalt for SS kontra Usa sine priser?

Ligger i blindsona

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får jo som regel det du betaler for da, betal dyrt få noe bra, betal litt mindre og få noen som fungerer "greit".

 

Ikke helt enig i det du sier, prisen kommer helt ann på hvor du handler.

 

Du kan kjøpe et anlegg for 12000 kroner et sted og kjøpe samme pakka et annet sted for 9000 kroner. Er da pakka til 12000 kroner bedre mener du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva betaler de for varene sine? Du får det til å høres ut som at de ikke betaler noenting for dem. Normal tankegang forteller meg at en importør må ta inn svære partier for å få gode priser eller tar jeg feil?

 

Det er jo flere merker som er dyre der ute som ganske sikkert kunne vært billigere. Er vel bare Tryland du er ute etter ser det ut for i tråden? Jeg tror

etter å ha lest mange innlegg rundt omkring idag at misunnelsen er et problem hos mange.

 

Hva er det med dere? HVA skal man være misunnelig PÅ?? Du skulle likt å visst hvor mye et "Xelent" element koster i innkjøp...

Mvh Tony

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår