Gå til innhold

Golf 3 fjusker med nytt fordelerlokk og rotor

Ranger emnet

DDuck

Anbefalte innlegg

Hei

Har en Golf 3 1.6 1996 modell.

En dag ville den ikke starte pga fordelerlokk og rotor var slitt.

Rengjorde delene så bilen startet igen, men de må byttes.

Problemet mitt nå er at med ny fordeler og rotor fjusker bilen noe forferdelig når jeg kjører, det finnes to ulike typer for denne modellen. Har prøvd begge deler med samme resultat, setter i den gamle og bilen går som ei klokke.

Så er det noen som har noen tips eller ideér til hva som kan være galt ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja,mener det er slik. er veldig viktig at du setter pluggledningene i riktig rekkefølge..hvis ikke vil bilen gå rævva

er nesten bestandig 1-3-4-2 som er tennings rekke følgen på en 4 syl bil. finnes noen untak som har 1-2-4-3 men det er ikke mange..

For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er nesten bestandig 1-3-2-4 som er tennings rekke følgen på en 4 syl bil. finnes noen untak som har 1-2-4-3 men det er ikke mange..

kan nevne flere har 1-3-4-2 på Volvo (240 iallefall)

Vist de gamle delen funker og de nye ikke gjør det er det hadde jeg gått til bake der jeg kjøpte de og klaget.

Volvo 945 GLTD 1991

Volvo 740 GL 1986 (Delebil/prosjekt)

Volvo 24? 19?? (V8 prosjekt)

(x) Opel Record 2.0S 1984

(x) Honda Accord Combi Cupe 1984, (x) Volvo 244 GL 1979 (x) Volvo 244 Dl 1981

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Takker for tipsene jeg har fått sålangt.

Skal sjekke litt når jeg kommer hjem til helga.

Ble sannelig usikker på om det sitter riktig på bilen da, for meg så det nesten ut som det satt sånn : Sylinder 1(sett fra V mot H) til 1 på fordeler lokk, 2 til 2 , 3 til 3 og 4 til 4.

Håper for gudskyld dette løser problemene, begynner å bli lei av all skruingen på bilen til fruen ;)

Pål

Lenke til kommentar
Del på andre sider

veldig lite sansynelig at det den rekkefølgen. Personlig har jeg aldri vært borti den rekefølgen, og helle aldri hørt om den, men ingentinge er umulig.

TIPS:

Ta en Telefon til VW verksted og spørre etter rekkefølgen. Eller for tell meg hviken motor du har så skal jeg sjekk det opp i morgen

Volvo 945 GLTD 1991

Volvo 740 GL 1986 (Delebil/prosjekt)

Volvo 24? 19?? (V8 prosjekt)

(x) Opel Record 2.0S 1984

(x) Honda Accord Combi Cupe 1984, (x) Volvo 244 GL 1979 (x) Volvo 244 Dl 1981

Lenke til kommentar
Del på andre sider