MortenseN Skrevet Desember 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 15, 2006 Har nå bestillt meg et fullt pioneer anlegg :D Så da lurer jeg på, hvordan kabel anbefaller dere til og bruke som remote ? har bare bestillt signalkabler uten remote, remoten har liggi sammens med signal kabeln før.. også hvordan kan man få koblet opp neon lys bak ? hvor bruker dere og stjele strøm og hvordan ? :) -Thomas Siter Drive to surive :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oledeg Skrevet Desember 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 15, 2006 Dra på torshov, biltema el likn. De selger 10 m 0,75 mm kabel. Husker jeg rett var det 29 kr Denne er helt fin å bruke som remote :) Siter Teamsjef For Team Din-Bilstereo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
codegen Skrevet Desember 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 15, 2006 remote kabelen trenger ikke og være tjukk.. 1mm2 holder i massevis til den. ved neonlys kobler du på ett relè som da gjør at lysene slår seg på når du skrur på anlegget og det kommer strøm til remote kabelen, samtidig så kan du også gjerne kjøre resten av anlegget via dette relèet. relè får du kjøpt hos f.eks bilextra, mekonomen o.l. Litt mere om relèer: http://no.wikipedia.org/wiki/Relé Og her laga jeg litt om oppkoblinga: Lykke til! Stian Siter Do-It-Yourself - DIYstash Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MortenseN Skrevet Desember 16, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 16, 2006 remote kabelen trenger ikke og være tjukk.. 1mm2 holder i massevis til den. ved neonlys kobler du på ett relè som da gjør at lysene slår seg på når du skrur på anlegget og det kommer strøm til remote kabelen, samtidig så kan du også gjerne kjøre resten av anlegget via dette relèet.relè får du kjøpt hos f.eks bilextra, mekonomen o.l. Litt mere om relèer: http://no.wikipedia.org/wiki/Relé Og her laga jeg litt om oppkoblinga: Lykke til! Stian takk :) hvor tar man strøm til relèet ? kan vell ikke ta det rett fra batteriet ? har ikke koblet mange relèer før :) hehe.. Siter Drive to surive :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_eSOo_ Skrevet Desember 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 16, 2006 neon lyset kan eventuelt kobles til samme kabel som forsterkeren med en bryter ... dette vil bli billigere men litt mer stress å bruke. jeg har koblet dioder til taklyset slik at de kun lyser når jeg åpner bakluka siden det ikke er noe vits at de lyser hele tiden :) Siter - Audi coupe quattro typ85 - Audi A4 02 modell 1.8Tq Avant x Audi A4 96 modell 1.8Tq Avant Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
codegen Skrevet Desember 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 16, 2006 takk :) hvor tar man strøm til relèet ? kan vell ikke ta det rett fra batteriet ? har ikke koblet mange relèer før :) hehe.. 30: som sakt rett fra batteriet med en sikring nær batteriet, du kan jo også stjele fra plusen til forsterkeren.. Siter Do-It-Yourself - DIYstash Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MortenseN Skrevet Desember 16, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 16, 2006 neon lyset kan eventuelt kobles til samme kabel som forsterkeren med en bryter ... dette vil bli billigere men litt mer stress å bruke. jeg har koblet dioder til taklyset slik at de kun lyser når jeg åpner bakluka siden det ikke er noe vits at de lyser hele tiden :) Hvordan har du koblet de til der ? måtte klippe ledninga og og snurre de sammen eller no ? Siter Drive to surive :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MortenseN Skrevet Desember 17, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2006 noen forslag om hvordan få neon i bagasjerommet ? :) uten for mye ødeleggelse ;) Siter Drive to surive :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dagblix Skrevet Juni 14, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2007 Det var lurt det med å stjele fra plussen på ampen. Dette fordi om du allerede har anlegget liggende har du også all ledning klar til bruk. Det er ingen grunn til å ha releet fremme og dra en ny kabel bakover. Slik har du alt på samme sted og all strøm remote på ampen (som er neglisjerbar) trenger er tilgjengelig. Jeg kommer til å gjøre dette VELDIG snart. Om noen av dere der ute med en crappy headunit slik som meg sliter med at lysene KUN i headuniten blinker så vil dette være det ultimate løsningen!!!! Siter Gitarist, lydtekniker og ingeniør lydkommunikasjonssystemer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg