Gå til innhold

Mercedes W115 240D med 300TDT og tilhørende drivverk

Ranger emnet


Hans AA

Anbefalte innlegg

Jepp.

 

Har nettopp gått til innkjøp av en W115 240D 76-modell. Hehehe... Hadde aldri planlagt bli mb-eier, men denne var bare tiltenkt meg, og jeg er nå helt mercedes i hodet. har blått skinn/sky-interiør og taxilysbryter for betalingshellys... tøft.

siden jeg er student var søkekriteria veteran, diesel og under 10000. fant etterhvert denne deilige lyseblå dieselen stående i nord for 4500 (som jeg i tillegg måtte låne). begynte lese mer og mer om modellen, og mener nå den er noe av det mest stilrene fra sin periode. var rart å skulle venne seg til den merkelige stjerna som duva der framme...

bilen kom ikke gjennom eu-kontrollen for et par år siden grunnet rust i dørken, og diverse småmangler såsom skeive bremser bak, hjullagre osv.

antar jeg må sveise på ny baksjerm bak på venstre side, samt ny dørk på høyre side framme. det så faktisk ikke så ille ut. ser mest ut til at det har vokst seg ut fra jekkfestene. har sjekket med deler og de lar seg oppdrive overraskende billig. hehehe...

fikk den nok lavpriset pga selve sveiseprosjektet. fyren sa han hadde tenkt gjøre det, men rett og slett aldri fikk tid til det.

 

artig med prosjekt for vinteren!

 

hvilket først går ut på å få den eu-godkjent. deretter starter en kontinuerlig oppusingsfase. bort med alt av rust. tectyl. nytt understell mtp fjærer, dempere. litt senking kanskje. større felger og hjul. ny mørk, kald, blå lakk. så lyddempet som det lar seg gjøre vha asfaltmatter og gen lyddemp.matter, grunnet ufravikelig ønske om å høre høy metal og rock uten at øran sprenges av den helvetes diskanten. supplert med mp3spiller med god lagrinsplass og gode høytalere.

hehehe...

 

ikke så senket som dette, men så store og brede hjul som mulig. vil prøve å bevare mercedesduven på en måte som samtidig tillater litt røffere utseende og spenstigere oppførsel.

 

yes!!!

 

http://www.low-mercy.com/lowmercies/guido/gulf2.jpg

 

motoren går som ei klokke, og vil nok aldri la meg meg i stikken, men den blir fort litt pinglette med 65 hk. har sjekka ut diverse sider over "strichachten" og funnet ut at en 300 TDT av typen 617.952 er mer eller mindre bolt on. slik fordobler jeg enkelt effekten!! skal dermed begynne søket etter en slik. folk har kjørt kombinasjonen direkte uten ny girkasse og drivverk generelt, men faren er jo at det etterhvert vil gi etter, og det er mye det jeg lurer på.

 

derfor: er det noen der ute med erfaring for denne kombinasjonen? vil det gå til helvete? tips? finnes det der ute manuelle girkasser til 617.952? finnes det, skal jeg med tiden få huket tak i en. etter planen skal jeg til hamburg neste år på utveksling. finnes det ikke her i landet, finner jeg det nok der. men uansett greit å vite om det er verdt søket. håper på svar redegjørende for motorswapen.

 

takker!!

 

om du har en 300 TDT til salgs og/eller drivverk, si fra!!!!

_________________

W115 240D -76 4-trinn, manuell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Driver å klargjør for rustsveising i dørken, og er nettopp ferdig med fjerning av de gamle asfaltmattene ved hjelp av varmepistol. Når sveisinga er unnagjort må jeg på med nye asfaltmatter. Det er bare det at de jeg har tilgang på virker å være av en noe mindre tykkelse enn de som var der i utgangspunktet.

Jeg vil ha en så lydstille bil som overhodet mulig på sikt, og vil derfor inne med de beste mattene som er å få tak i. Er det noen som har tips?

 

Skal man bruke asfaltmasse for å laminere med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår