Gå til innhold

Mercedes W115 240D med 300TDT og tilhørende drivverk

Ranger emnet

Hans AA

Anbefalte innlegg

Jepp.

Har nettopp gått til innkjøp av en W115 240D 76-modell. Hehehe... Hadde aldri planlagt bli mb-eier, men denne var bare tiltenkt meg, og jeg er nå helt mercedes i hodet. har blått skinn/sky-interiør og taxilysbryter for betalingshellys... tøft.

siden jeg er student var søkekriteria veteran, diesel og under 10000. fant etterhvert denne deilige lyseblå dieselen stående i nord for 4500 (som jeg i tillegg måtte låne). begynte lese mer og mer om modellen, og mener nå den er noe av det mest stilrene fra sin periode. var rart å skulle venne seg til den merkelige stjerna som duva der framme...

bilen kom ikke gjennom eu-kontrollen for et par år siden grunnet rust i dørken, og diverse småmangler såsom skeive bremser bak, hjullagre osv.

antar jeg må sveise på ny baksjerm bak på venstre side, samt ny dørk på høyre side framme. det så faktisk ikke så ille ut. ser mest ut til at det har vokst seg ut fra jekkfestene. har sjekket med deler og de lar seg oppdrive overraskende billig. hehehe...

fikk den nok lavpriset pga selve sveiseprosjektet. fyren sa han hadde tenkt gjøre det, men rett og slett aldri fikk tid til det.

artig med prosjekt for vinteren!

hvilket først går ut på å få den eu-godkjent. deretter starter en kontinuerlig oppusingsfase. bort med alt av rust. tectyl. nytt understell mtp fjærer, dempere. litt senking kanskje. større felger og hjul. ny mørk, kald, blå lakk. så lyddempet som det lar seg gjøre vha asfaltmatter og gen lyddemp.matter, grunnet ufravikelig ønske om å høre høy metal og rock uten at øran sprenges av den helvetes diskanten. supplert med mp3spiller med god lagrinsplass og gode høytalere.

hehehe...

ikke så senket som dette, men så store og brede hjul som mulig. vil prøve å bevare mercedesduven på en måte som samtidig tillater litt røffere utseende og spenstigere oppførsel.

yes!!!