Gå til innhold

Episoder der DU gjorde andre irritert eller forbannet i trafikken

Ranger emnet

Limax

Anbefalte innlegg

Jeg dreit meg ut no jævli i lyskrysset på Jessheim her i høst.. I traktor riktignok, men syns det er relevant fordet...

Jeg skulle til venstre, og hadde da selvfølgelig vikeplikt for de som kommer fra andre siden... mens jeg venter på at lyset skal bli grønt, kommer det en volvo 850 og stopper på andre siden av veien.. jeg ser også før det blir grønt at det ikke står noen biler bak volvoen..

Det som er problemet er at jeg sitter og irriterer meg over en el-hydraulisk overdrive som slutta å funke når jeg kom til krysset..

Når det skifter til grønt, slepper jeg volvoen over og drar på... Da kommer det en Citröen Berlingo trur jeg det var, og han ga jo på, for å rekke over før det ble rødt.... Han ser jo ikke jeg før han er over gangfeltet og jeg er på vei over i hans fil, på grunn av overdriven jeg irriterer meg over..

Han skulle egentlig rett over, men når han skjønner at jeg ikke så han, så vrenger han over til høyre, og jeg står på bremsen.. Jeg var vel maks 2cm unna sida på den berlingoen med lasteren når han la over...

Jeg visste jo at jeg hadde vikeplikt, men jeg var uoppmerksom og han kom ganske fort (syns jeg)..

Han kjørte inn på en parkeringsplass for å snu, og jeg tenkte jeg fikk ha folkeskikk nok til å beklage meg ihvertfall.. Så jeg kjørte etter og gikk bort til han og beklaga og sa at det var bare min feil og at jeg ikke hadde tenkt meg om...

han bare sa:"Det går greit det..." og reiste... og jeg stod der så det rant over med adrenalin og hadde vært helt sikker på at jeg skulle fått bank, eller ihvertfall hællvettes kjeft..

Og nå innså jeg at denne ikke passa her, siden han egentlig ikke blei synlig irritert ihvertfall..

-------------------------------------

'86 Volvo 740GL

'01 peugeot expert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på vei til hytta her på forrige fredag, Kjører oppover langs Mjøsa, har akkurat passert Hamar! Så ligger det en Colt i 105 kanksje. Jeg kommer i ca. 120 bak han og bremser ned til 105. Ligger ikke å irriterer han eller noe som helst!

Plutselig slipper han gassen å legger seg ned i 75 i 80 sona, noe som vanligvis gjør meg jævlig irritert, men jeg lot meg ikke irritere. Når jeg endelig har sjansen til å kjøre forbi, og legger meg ut på siden så slår han på masse blå lys, jeg gir faen å peiser av gåre i 120!

(sikkert på rødmerkinga i 4. giret på den 1.1 literen hans!)

Han får etterhvert fart på den 1.1 literen sin å legger seg oppi ræva på meg , mens jeg ligger i 120 på speedometer i 80 sonen. Da tenner jeg på alle plugga og står på bremsen til jeg er nede i 55 kmt. Så driver jeg å dasser oppover der i 55 kmt å venter på at han skal kjøre forbi:D

Etter 4-5 min kommer han opp på siden av meg, jeg bare ligger å venter til han er kommet greit opp på siden å kaster bilen i 3. turboen slår inn også BYEBYE Colt!! Så ikke noe mer til han!:D:D

Da følte jeg at jeg hadde fått hevnen min og kunne kjøre blid å fornøyd vidre:D

2001 Audi RS4 2.7 Biturbo

2011 VW Transporter TDI (firmabil)

2007 VW Transporter TDI 4Motion

2004 VW Transporter TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

That sweet sweet revenge :)

Men anyways, nede ved Elvebakken (tror jeg) i Oslo sentrum er det et kryss hvor den ene filen går til høyre, og den andre går rett frem eller til venstre. Filene blir delt av en forhaustrekant, og trafikklys.

Og det er ett trafikklys for feltet som skal til høyre (høyre pil), og ett lys for rett frem/venstre (rød-gul-grønn).

Det er gangfelt over det høyre feltet og ut til den forhaustrekanten som jeg nevnte tidligere. Her kommer da jeg kjørende, jeg skal til høyre og ser at det er grønt lys (tror jeg).

Men når jeg kommer kjørende går det en kar ut i fotgjengerfeltet, og han virkelig lunter avgårde. Såvidt han setter den ene foten foran den andre, og jeg blir irritert over at han går på rød mann, og at han somler noe helt jævlig.

Irritert som jeg blir slenger jeg meg på hornet, og girr gass forbi karen.

Så går det 2 sekunder før dama spør meg hvorfor jeg kjører på rødt lys, og tuter på fotgjengere :) Antar at han karen lurte på hva faen jeg drev med.

Noe annet som er irriterende, er folk som skal ta av veien 200 meter lenger frem, men allikevel skal kjøre i venstre felt forbi så mange som mulig, og så presse seg inn et eller annet sted for å få tatt av veien. Sånne folk mener jeg kjører som idioter

Saken var den at jeg lå i venstre felt, og der lå det selvfølgelig en som holdt samme farten som han i høyre felt. Jeg blinket på`n et par ganger, og karen begynte å sige saaakte forbi. Når han endelig legger seg inn gir jeg et "vennlig tut" og freser forbi. Akkurat da spør dama om ikke jeg skal ta av på avkjøringen om 150 meter fordi vi skal på butikken. Faen, det hadde jo jeg glemt, og jeg må tre meg over to felter for å få tatt av veien.

Hadde jeg sett en kar kjøre som det der hadde jeg tenkt *idiotkjøring*. Men det er absolutt unntaket, ikke regelen :)

x Audi 90 -84 2.2E

x Vw Golf 2 -87 1.6

Audi 80 1.8cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på vei til hytta her på forrige fredag, Kjører oppover langs Mjøsa, har akkurat passert Hamar! Så ligger det en Colt i 105 kanksje. Jeg kommer i ca. 120 bak han og bremser ned til 105. Ligger ikke å irriterer han eller noe som helst!

Plutselig slipper han gassen å legger seg ned i 75 i 80 sona, noe som vanligvis gjør meg jævlig irritert, men jeg lot meg ikke irritere. Når jeg endelig har sjansen til å kjøre forbi, og legger meg ut på siden så slår han på masse blå lys, jeg gir faen å peiser av gåre i 120!

(sikkert på rødmerkinga i 4. giret på den 1.1 literen hans!)

Han får etterhvert fart på den 1.1 literen sin å legger seg oppi ræva på meg , mens jeg ligger i 120 på speedometer i 80 sonen. Da tenner jeg på alle plugga og står på bremsen til jeg er nede i 55 kmt. Så driver jeg å dasser oppover der i 55 kmt å venter på at han skal kjøre forbi:D

Etter 4-5 min kommer han opp på siden av meg, jeg bare ligger å venter til han er kommet greit opp på siden å kaster bilen i 3. turboen slår inn også BYEBYE Colt!! Så ikke noe mer til han!:D:D

Du har da AAAAAALDRI irritert noen, har du vel Alex? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe..

Så jeg var ventet her altså.

Jeg er sikker på at jeg irriterer folk daglig, i allefall når jeg kjører på grusveg.

Det verste er vel den gangen jeg kom kjørende med omegaen til en kammerat.

Det var vegarbeidsområde, der de holdt på å legge asfalt.

Hadde 90(merk 50 sone) på speedometeret i det jeg la ut ræva på bilen, på grusen, og kjørte forbi veiskrapa i sladd.

Noen meter bortenfor stoppet jeg og klemte inn bremsa, og gassen i bunn, og slapp clutchen, og spnat 350meter med S-mønster på asfalten de nettop hadde lagt.

Og ja, jeg har hele hendelsen på film.

Senere ringte han jeg hadde lånt bilen av, og fortalte at politiet var ute etter bilen pga. svinkjøring.

Veiarbeiderne hadde tydligvis fått med seg skiltet, utrolig nok.

En annen gang var når jeg kom kjørende og tok iogen en bil, på snøføre.

Jeg tok meg god fart rett før en sving, og kjørte forbi.

Han fikk også tak i skiltnumret mitt, og fikk på et eller annet vis sporet meg opp, og ringte til meg.

Det var tydeligvis det verste han hadde sett.

Han kalte det norges breieste mercedes.

Han skulle ikke anmelde meg hvis jeg lovte å ta det litt mer med ro i fremtiden.

Ellers er heg vel til stadig irritasjon, i tettbebygd strøk, og diverse rundkjøringer, hvor det går an å kjøre skrens =)

Herregud, spar meg... :hvaskjera

Den MB'n din må være utrolig sprek når du kan ligge sidelengs overalt. Har sitti på med en sånn en sjøl og det var ikke akkurat noen racerbil.

Det er jo ikke grenser for hva du greier å juge på deg!

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde hatt min bmw i litt over en uke, var morro å kjøre bakhjulstrekk så jeg heiv litt på rompa i en rundkjøring.

I all forundring lå det en politibil 1 bil bak meg. Han så hele hendelsen og heiv selvfølgelig på blålys og følgte etter meg.

Da jeg ble stoppa virka det egentlig som om politi betjenten ville banke meg, ikke gi meg en straff..

Egentlig skulle jeg mista lappen men klarte å grine meg til å "kun" på 4500,- i bot.

Hadde skikkelig flaks, så til dere "kule" gate-slæddere der ute, gjør det på litt begrensa område, ikke i noe tettbygg strøk vertfall!

post-4-1149778953.jpg

Jeg som "tøff" råner, ikke så tøff i tryne da jeg ble stoppa :driving

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange fine historier her, kan nok ikke si jeg kommer på så veldig mange episoder selv. On the top of my head kjørte jeg på rødt lys da jeg ble en smule uoppmerksom pga folk bak i bilen som skravlet i vei, og jeg ble nødt til å tenke over hva jeg skulle svare en som spurte meg om noe spesielt. Det var vel i Moss en plass, rett ved en bensinstasjon der. Gikk heldigvis bra, men måtte bråbremse i det han som kommer fra venstre ikke forstod noe av situasjonen, og var på vei over. Følte meg rimelig dum i det jeg lusket meg til å kjøre videre etter han (var heldigvis kun en bil da, kveldstid). Heldigvis gjorde han ikke noe mer ut av det etterpå.

Ellers er det vel bare at jeg har tatt feil av parkeringsplass og vei (vikeplikt) enkelte ganger, folk bak er sjelden glade for det. :sleeping

Lenke til kommentar
Del på andre sider