Turboed1 Skrevet Desember 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 16, 2006 1000 kroner hesten var jo som sagt litt drøyt, Tja...hvis man starter med hendene fulle,en koffert med en mill i i den ene og en annonse for en original Supra/3000GT gateregget i Norge i den andre,og vil ende opp med en velbygget 800+hk Supra/750hk 3000GT på skilt her i landet (dvs,GATEbil),så er det ikke så mye igjen i kofferten hvis man skal oppdatere demping/bremser/alt annet for å få den brukbar (les: relativt driftssikker)...dette da hvis man setter bort 80% av jobben. Det er nå min mening (tatt ut ifra hvor mye jeg vet folk jeg kjenner har lagt i bilene sine igjennom årene,og slutteffekten)... :) Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Desember 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 16, 2006 Reodor F: Fint og se at du har bestemt deg for og hjelpe til her :D Lenge siden jeg har sett postene dine rundt her nå Å, jeg har da tusla litt rundt her på forumet i det siste og åpnet kjeften både i tide og utide, men takk likevel :) For tiden holder jeg på med et trimmingsprosjekt hvor jeg har veldig god kontroll på økonomien. Jeg øker effekten i denne motoren med ca 400 hk. Totalt vil motoren koste meg ca 200 000 kr. Dette gir en pris pr hk på ca 500 kr. I tillegg koster jeg på understellet ca 50 000 kr, og dette forkludrer jo regnestykket noe... Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mustang95 Skrevet Desember 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 16, 2006 Å, jeg har da tusla litt rundt her på forumet i det siste og åpnet kjeften både i tide og utide, men takk likevel :) For tiden holder jeg på med et trimmingsprosjekt hvor jeg har veldig god kontroll på økonomien. Jeg øker effekten i denne motoren med ca 400 hk. Totalt vil motoren koste meg ca 200 000 kr. Dette gir en pris pr hk på ca 500 kr. I tillegg koster jeg på understellet ca 50 000 kr, og dette forkludrer jo regnestykket noe... Åssen bil er dette? Siter Project: "FrostBite" by GSS Motorsports - 2007 Focus - 1995 Mustang cab - 1994 Mustang coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VilleW Skrevet Desember 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 16, 2006 En volvo 850, med mindre jeg tar helt feil? :) Siter 1988 Golf II aka. Helene Tollak: "Føler at håret mitt har begynt og bli langt nå" Øge: "Kunne vært lengre..." Tollak: "Å?" Øge: "Hvis du hadde spart lengre, hadde håret ditt blitt lengre" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Desember 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 16, 2006 En volvo 850, med mindre jeg tar helt feil? :) En Volvo 850 av aller beste sort ja. Med trekk både på høyre og venstre side. Dog ikke samtidig... :) Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VilleW Skrevet Desember 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 16, 2006 En Volvo 850 av aller beste sort ja. Med trekk både på høyre og venstre side. Dog ikke samtidig... :) Men det kommer vel det også ;) Siter 1988 Golf II aka. Helene Tollak: "Føler at håret mitt har begynt og bli langt nå" Øge: "Kunne vært lengre..." Tollak: "Å?" Øge: "Hvis du hadde spart lengre, hadde håret ditt blitt lengre" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Desember 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2006 Men det kommer vel det også ;) Vi får se hva girkassa tåler av 1-hjulstrekk først... Men fy skam oss gutter, tilbake til topic nå :) Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mustang95 Skrevet Desember 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2006 Er glad Mustangen min ligger fra 130-250kr hesten, og folk sier amerikansk er dyrt :cab Siter Project: "FrostBite" by GSS Motorsports - 2007 Focus - 1995 Mustang cab - 1994 Mustang coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Desember 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2006 Er glad Mustangen min ligger fra 130-250kr hesten, og folk sier amerikansk er dyrt :cabTrimmingsprisene stiger grovt når du har 100hk/literen fra før. Med rundt 6 liters volum så er ikke trimmingsgraden så høy,sånn ca 50hk/literen,og da er det jo mye billigere :) Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mustang95 Skrevet Desember 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2006 Trimmingsprisene stiger grovt når du har 100hk/literen fra før. Med rundt 6 liters volum så er ikke trimmingsgraden så høy,sånn ca 50hk/literen,og da er det jo mye billigere :) Er ikke mange Mustanger med 6L ;) Siter Project: "FrostBite" by GSS Motorsports - 2007 Focus - 1995 Mustang cab - 1994 Mustang coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Desember 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2006 Er ikke mange Mustanger med 6L ;) Pirk pirk... "rundt" 6 liter blir alt fra 5 - 7 liter.. :D Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_eSOo_ Skrevet Desember 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2006 de har det greit de med store motorer :) Siter - Audi coupe quattro typ85 - Audi A4 02 modell 1.8Tq Avant x Audi A4 96 modell 1.8Tq Avant Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørn B Skrevet Desember 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2006 1000kr/hk er vel ikke så umulig det? Jeg skal ærlig innrømme at jeg er mer enn en teoretiker enn en mekaniker på nåværende stadie (desverre). Men hvis man tar utgangspunkt i: Nye råder og stempler. Boring og honing av sylindre. Balansering av veiv. Porting av topp, med nye ventiler, fjærer og the works. Nytt grenrør av f.eks. Mobeck (custom made på ein måda) + resten av eksosen. Datasprut osv. + det som kommer i tillegg. Alt fra tennplugger til slanger osv.. Da snakker vi selfølgelig om man skal trimme en motor ganske langt på N/A måten. Ikke de 4 hk man KAN få av et KN filter. 1000kr CAAAA/hk... Skal man ta oppgradering av understell, diff, girkasse osv osv, så blir jo ting fort mye dyrerer igjen, veldig mye dyrere. Bjørn Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Desember 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2006 1000kr/hk er vel ikke så umulig det? Ikke de 4 hk man KAN få av et KN filter. Mulig scenario: Si man har en forgasserbil,og kan NADA. Kjøper et K&N-filter til bilen,si kr: 550,- og den går dårligere. Ringer en mann med peil på gassere,for å få han til å justere om gasseren til å funke sammen med filtret (for å få nevnte 4 hk,og kanskje et par til). Gasseren er litt sliten,og trenger et pakningssett samtidig som den justeres om. Si settet og dyser som trengs koster 350 kr. Jobben tar kanskje 2 timer,med demontering,rens,overhaling og montering på bil. Så blåser man kjapt et par til,før alt er optimalt og svarer bra over hele registeret. Med verkstedspriser så koster hver av de timene kanskje 600 eks. moms.... Kjapt regnestykke: Filter: 550 kr Pakninger og dyser: 350 kr 4 timer av 600 + : 3000 kr Sluttpris for en godt fungerende bil som har 4+ hk mer (og sikkert en mye mer kjørbar og villig motor) = 3900 kr. Grovt regnet 1000kr/hk,hvis vi slenger på et par nye drivstoffslanger og noen slangeklemmer... Men bare 225- 250 kr/hk hvis man gjør det selv. Hvis man kan det,og vet hvordan man setter opp gassere,må vite... Det er først når drivverket/bremser/annet ikke holder lenger de "billige" turbo/kompressor/NOS-hestene man fikk i begynnelsen begynner å koste...og da koster de så det svir. :) Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TMB Skrevet Desember 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2006 Det er først når drivverket/bremser/annet ikke holder lenger de "billige" turbo/kompressor/NOS-hestene man fikk i begynnelsen begynner å koste...og da koster de så det svir. :) Enig med deg der ja. Det koster om det skal holde. Har selv bygget sug motor på ca 160hk, den kom på ca 12 000kr. Så tar man utgangspunkt i hva den yter orginalt, 125hk, 35hk for 12 000kr er ille dyrt. Men så har denne motoren et register man skal lete lenge etter. kombinert med en bil på 960kg og 5.28 utveksling, så skal det gå unna. Siter En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.