Gå til innhold

Hjelp til diverse problemer med 740.

Ranger emnet

Golfy

Anbefalte innlegg

Hei, mulig dette er tatt opp før men fant ikke noe som hjalp meg noe særlig ved å søke. Jeg har da en 1989 volvo 740 b230k. Motoren fusker litt, ikke mye men merker at alt ikke er helt som det skal under pådrag og den bommer litt på tomgang. Jeg skal bytte plugger og slikt for og se om det hjelper..

Temp.måleren i speedometeret fungerer ikke. Heller ikke bensinmåleren. Resten fungerer fint. Noen som har noen tips hva som er galt med temp.måleren? Hadde vært veldig fint å fått ordnet den, slik at motoren ikke blir overopphetet uten at jeg er klar over det.

Setevarmen og el.vinduet på passajersiden fungerer ikke. Begge fungerer på førersiden. Noen tips om hva som kan gjøres?

1998 Opel Omega 2,5 V6

1988 Volvo 740-Solgt

1987 Volkswagen Golf-Solgt

Fartsgrenser er veiledende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, mulig dette er tatt opp før men fant ikke noe som hjalp meg noe særlig ved å søke. Jeg har da en 1989 volvo 740 b230k. Motoren fusker litt, ikke mye men merker at alt ikke er helt som det skal under pådrag og den bommer litt på tomgang. Jeg skal bytte plugger og slikt for og se om det hjelper..

Temp.måleren i speedometeret fungerer ikke. Heller ikke bensinmåleren. Resten fungerer fint. Noen som har noen tips hva som er galt med temp.måleren? Hadde vært veldig fint å fått ordnet den, slik at motoren ikke blir overopphetet uten at jeg er klar over det.

Setevarmen og el.vinduet på passajersiden fungerer ikke. Begge fungerer på førersiden. Noen tips om hva som kan gjøres?

Setevarmer er noko som dør med tida. Du kan no sjekke om ledningane er i orden.

Prøv å bytt knappen frå førersida og sjekk om det berre er knappen til vinduet som er gåen. Vist ikkje kan det vere motoren som har streika. Mål om det kjem straum til motoren

Tempmåler: Kan vere sjølve føleren framme i motoren som er gåen, eller så er det problemer med instrumentpanelet.

Bensinmåler: Søk, vanlig problem (synst noken kunna ha laga ein "klistret" post om dette problemet. Er så mage som spør om dette.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Temp.måleren stiger litt når jeg starter motoren og begynner å kjøre. Den stiger vel opp til ca 1/4 av det den skal også plutslig detter ned og er helt død. Har prøvd å sjekke føleren som går inn i blokka, ser ut som den er fin.(hvis jeg sjekket riktig ledning) Får vel skru opp speedoen og sjekke da. Hjelper ikke å slå i dashen.

1998 Opel Omega 2,5 V6

1988 Volvo 740-Solgt

1987 Volkswagen Golf-Solgt

Fartsgrenser er veiledende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Temp.måleren stiger litt når jeg starter motoren og begynner å kjøre. Den stiger vel opp til ca 1/4 av det den skal også plutslig detter ned og er helt død. Har prøvd å sjekke føleren som går inn i blokka, ser ut som den er fin.(hvis jeg sjekket riktig ledning) Får vel skru opp speedoen og sjekke da. Hjelper ikke å slå i dashen.

fjøra som er fårslakk da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bytt tempføler, lodd opp print på tankmålerinstrument

Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider