Gå til innhold

Koble på delefilter i E34. Noen som har gjort dette før?

Ranger emnet

Anderslien

Anbefalte innlegg

Ledninga til høytalera i min forrige E34 gikk fra den mellomtone/bassen opp til en mid/diskant å inn i diskant i døra på hjørnet der speilet sitter.. så jeg hadde 3 høytalere på samme ledningene før de kom til spillern. fant heller ikke noe delefilter til dette.. så kan hende det er sånn i din bil å.. at den nede ved pedalene er kobblet via diskanten før de kommer til spiller.. Men prøvd å mål deg fram med motstand (Ohm) så finne du fort ut :)

2004 - Chevrolet Tahoe

1992 - BMW E36 Turbo Drifter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan mener du at jeg skal gjøre det da? Fordi hvis jeg velger på cd spilleren at det skal kun spille på høyttalerne foran på høyre side, så får jeg jo strøm på både diskanten og mellomtonen. Kan du forklare litt bedre? :)

Ja, men det er mye jobb å koble av alle høyttalerne da... Du vet ikke en enklere måte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De kablene du er ute etter et Y-et ut inne i kabelstammen et sted. Du gjør det absolutt enklest ved å koble kabelen som går til sparkepanelet "inn" på delefilteret, koble kabel til bass/miellomtone fra delefilteret og legg opp en ny kabel til diskanten. Delefilteret får fint plass nede i sparkepanelet (dersom du ikke har et megafilter), men til den prisen du nevner er det lite trolig.. Et tips er å tette alle huller i sparkepanelet (stålet bak) og dempe godt, både inni og mellom dekselet og stålet..

Joakim Skovlund

Leder av Bilstereoforbundet og bilstereobladet Stereotyp

ODR/McIntosh - Bmw E34 Touring

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bruker vel ikke mer enn et par timer å legge inn nye ledninger til alle høyttalerne og delefilter å koble det til...? brukte 1t sist jeg bytta/fiksa høytt fram i en e34/e36.

og til nå har du vel brukt 3 dager på forumet ;) hehe......

Ja, er sant det... Tar nok ikke veldig lang tid. Men hvordan gjorde du det når du kobla til delefilter og sånt da?

Joakim33

De kablene du er ute etter et Y-et ut inne i kabelstammen et sted. Du gjør det absolutt enklest ved å koble kabelen som går til sparkepanelet "inn" på delefilteret, koble kabel til bass/miellomtone fra delefilteret og legg opp en ny kabel til diskanten. Delefilteret får fint plass nede i sparkepanelet (dersom du ikke har et megafilter), men til den prisen du nevner er det lite trolig.. Et tips er å tette alle huller i sparkepanelet (stålet bak) og dempe godt, både inni og mellom dekselet og stålet..

Ja, jeg kan jo gjøre det... Men lettest måte å legge opp kabler til diskanten da, vet du det? Vil ikke demontere veldig mye der, fordi det vet jeg er veldig mye jobb, fordi det var mye jobb å demontere midtkonsollen bare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har diskantene på dashbordet er det ikke værre enn å "slippe" ledningene ned gjennom hullet til elementet, så får du sikkert fiklet tak i dem nede i siden et sted.. Er jo ikke store jobben å løsne dekslene under dashen heller, ta ut hanskerommet, så har du et hav av plass. På førersiden er det bare 3 skruer + 2 snap off skruer nede ved pedalene som skal til for å få løs dekselet over pedalene. Dersom du har diskantene i orginale fester på innsiden av speilene må du måle deg frem, da går kablene sammen med alt det andre ut i døren oppe bak mid/bassen..

Joakim Skovlund

Leder av Bilstereoforbundet og bilstereobladet Stereotyp

ODR/McIntosh - Bmw E34 Touring

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har diskantene på dashbordet er det ikke værre enn å "slippe" ledningene ned gjennom hullet til elementet, så får du sikkert fiklet tak i dem nede i siden et sted.. Er jo ikke store jobben å løsne dekslene under dashen heller, ta ut hanskerommet, så har du et hav av plass. På førersiden er det bare 3 skruer + 2 snap off skruer nede ved pedalene som skal til for å få løs dekselet over pedalene. Dersom du har diskantene i orginale fester på innsiden av speilene må du måle deg frem, da går kablene sammen med alt det andre ut i døren oppe bak mid/bassen..

Jeg har de på dashen i de originale festene der. Så jeg skal nok finne fram til de tror jeg. Men jeg kan ikke slippe de ned i hullet som du sier, fordi det går en luftkanal der, så det går ikke. Men jeg skal vel få til noe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får se litt, så finner jeg nok ut noe...

ta ledningen fra diskanten å slipp den ned ved a-stolpen du, å dra heller nye kabler fra spilleren, er så idiotisk med orginale kabler:( som andre har nevnt her, så tar d jo ikke lange tida å dra fra spilleren å til a-stolpen da;) tenk på oss andre som drar en haug med signal og høytaler kabler fra bak og fram til dashen da;) hehehe;) eller omvent om dere vil;)

11 Mercedes 250cdi 4matic bruksbil
07 bmw 525D M-Sport           bruksbil 

96 Audi A4 1.8TQ trimprosjekt.
Alpine,Genesis Dual Mono,Colossus,Cadence,DLS,RE8
Stereoprosjekttråd:http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1704
og http://www.bimmers.no/forum/viewtopic.php?f=10&t=83636

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ta ledningen fra diskanten å slipp den ned ved a-stolpen du, å dra heller nye kabler fra spilleren, er så idiotisk med orginale kabler:( som andre har nevnt her, så tar d jo ikke lange tida å dra fra spilleren å til a-stolpen da;) tenk på oss andre som drar en haug med signal og høytaler kabler fra bak og fram til dashen da;) hehehe;) eller omvent om dere vil;)

Jeg får se hva jeg gjør.

Takk for hjelpen folkens!

Lenke til kommentar
Del på andre sider