Gå til innhold

Sentrallåsen på bakdørene fungerer ikke

Ranger emnet

Anderslien

Anbefalte innlegg

Da jeg kjøpte bilen, fungerte ikke sentrallåsen på den ene bakdøren. Dette trodde jeg var lett å fikse, men det var det kanskje ikke. Jeg har sjekket om det er brudd i ledningene, og det ser det ikke ut til å være. Nå for noen uker siden sluttet sentrallåsen å virke i den andre bakdøren også. Noen som vet hva som kanskje er problemet her?

Det er en BMW E34 520i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først spruter du inn masse rense guffe, jeg bruker bremserens på jobb. Den rengjør, og fordamper etterpå. Så spruter jeg inn i masse smøre stoff. Ikke vits i å nevne navn på det, for det får ikke den 'vanlige mann' kjøpt.

Men om det ikke er dette som er problemet. kan det være koblingene og mekanismen som er gåen/hoppet av etc.

-Subaru Impreza WRX "STi" 01'

-Subaru Impreza WRX 01'

http://www.dlgracing.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først spruter du inn masse rense guffe, jeg bruker bremserens på jobb. Den rengjør, og fordamper etterpå. Så spruter jeg inn i masse smøre stoff. Ikke vits i å nevne navn på det, for det får ikke den 'vanlige mann' kjøpt.

Men om det ikke er dette som er problemet. kan det være koblingene og mekanismen som er gåen/hoppet av etc.

Hvor skal jeg sprute inn dette? I døra? Hvis ja, hvor i døra? Sist gang jeg tok opp der, så fikk jeg ikke sett noe som lignet på motor eller noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spruter så godt som man klarer inni selve mekanismen, som låser døra etc, er bare å sprute inni som bare det! Sprut på hele greia, også litt irundt, litt vanskelig å forklare men. Sprut på allt du ser, og litt innom;) Så smører du etterpå.

Men, legg øret ditt ved døra når du prøver å låse, hører du motoren surrer, så funker ivertfall den, mest sansynlig, om ikke du hører noe, ja, da fungerer den ikke..

-Subaru Impreza WRX "STi" 01'

-Subaru Impreza WRX 01'

http://www.dlgracing.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags mekanisme da? Mener du kontakten i mellom døra og karosseriet på bilen? Eller mener du inni døra? Hvis du har bilder, så er det supert :)

Altså mekanismen som får låsen til å gå igjen, inni døra... Har desverre ingen bilder, da min far ordna dette på verksted... Men ta av dørtrekket, så ser du jo åssen det fungerer inni der, er nok der inne en plass feilen ligger, enten det er elektrisk eller mekanisk ;)

I`m not driving too fast, I`m flying too low...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spruter så godt som man klarer inni selve mekanismen, som låser døra etc, er bare å sprute inni som bare det! Sprut på hele greia, også litt irundt, litt vanskelig å forklare men. Sprut på allt du ser, og litt innom;) Så smører du etterpå.

Men, legg øret ditt ved døra når du prøver å låse, hører du motoren surrer, så funker ivertfall den, mest sansynlig, om ikke du hører noe, ja, da fungerer den ikke..

Du vet ikke hvor denne motoren ligger? Fordi jeg så ingenting inni der. Men mulig den ligger helt oppe i hjørnet i døra, fordi der er det så trangt at jeg ikke kunne se noe. Men jeg skal prøve å legge øret inntil døra og høre om motoren surrer jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...