Gå til innhold

Kupè lyset er klikk. Det slår seg ikke på

Ranger emnet

Anderslien

Anbefalte innlegg

Før så hadde jeg så kupè lyset gikk på så fort du tok i dørhåndtaket eller tok opp døren. Men jeg har slått av lyset nå så det har stått av en stund. Dette for å spare mest mulig strøm da bilen står stille. Men nå da jeg ville ha på igjen kupè lyset når jeg tok opp dørene, så fungerer det plutselig ikke. Det fungerer fint å slå det på sånn at det står på hele tiden, men ikke sånn at når du åpner døren så går det på. Men hvis jeg kun tar i dørhåndtaket på førersiden, så går det på. Lukker jeg opp døren, slår det seg av igjen. Fungerer ikke i det hele tatt på noen av de andre dørene. Hva kan problemet her være?

Gjelder en BMW E34 520i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dette problemet uansett hvilken dør du åpner? Kan jo høres ut som et ledningsbrudd et eller annet sted.Gjerne kontakten med bryteren vil jeg tro.

Det med at lyset går på når jeg bare tar i dørhåndtaket litt, gjelder kun førerdøren. Når jeg prøver på noen av de andre dørene, så skjer det ingenting. Hvilken kontakt mener du da? Fordi det kan ikke ha skjedd at alle kontaktene i hele bilen har blitt rare. Og jeg har sjekket der du slår på og av kupè lyset, og der ser alt helt fint ut... Hvertfall det jeg kunne se uten å skru av alt for mye (tok av glasset).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
Tror nok dette har en sammenheng med sentrallåsproblemet i den andre tråden din. Har litt samme problemet om dagen jeg og, høyre fordør forblir ulåst. Det sitter nok en styremodul for dette på BMWen, men jeg har ikke giddet å se på det

Har funnet ut at sentrallåsmotoren har gått på den ene bakdøra, så dette henger nok ikke sammen på meg.

Ingen som har peiling på dette med kupè lyset?

Lenke til kommentar
Del på andre sider