Gå til innhold

Jossa's 91 mod civic 1.5 el'cheepo - prosjekt civic CRX (nå med turbo bygging)

Ranger emnet


jossa

Anbefalte innlegg

  • Svar 419
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

bla bla bla :-P optimalt optisnalt...

 

det er ikke så mange andre måter og få en flens med denne størrelsen fast i et 48 rør på.. (forutsatt at du bruker log manifoil oppsettet da.. hadde jeg brukt en kolektor så kunne man selvfølgelig hadd en mulighet)

prøv selv så kan du få se.. kunne sikkert brukt en plate på 30-40 mm som jeg ser enkelte gjør og så frest ut et spor i det til 48 røret men har ikke materialet liggende og orker ikke stresse med det..

 

nei dette blir det..

funker ikke det bra så er det jo bare og lage nytt.. men har litt trua på det egentlig.. er ikke så ille som det kansje ser ut på bildet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ufatteli rått prosjekt, men den turbomanifoilen din trur eg du bør revurdere, får vell tak i noe billige orntlige på ebay?

men igjen herli bil

 

 

Hoho, også EBAY.. :p

 

nei holde seg til hjemmemekk da.. så ha du ihvertall litt gods å sveise i om den sprekker.

 

Ser bra ut..

 

Har du vurdert å gløde manifold for å få ut spenninger fra sveisingen?

 

En annen ting som er fint er å dele eksosflensen (Mot toppen) i fire slik at rørene har mulighet til å bevege seg når de går fra varmt til kaldt.:)

(Husk bare da å Åpne et par ekstra mm inn i hver runner slik at flensen ikke får små kanter som sperrer eksosstrømmen om røret skulle bevege seg noe.

Ang tuning om du ikke vil gjøre det selv kan vi godt gjøre dette.

eller om du bare vil låne dyno for å måle effekt etc er dette også mulig :)

 

mapping3.jpg

Stå på..

 

Mvh

Andreas T.

AT-performance.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg syn bilen din bynner å bli den råeste sleepern på forumet her.. jeg liker grenrøret ditt, hvet selv at det er mye artigere å lage ting selv enn å kjøpe =P stå på med den råe sleepern din :P

Ah, the 1920s - when men were men, cars were Avions-Voisins, and pedestrian impact standards were "get out of the way or my car will literally shank you in the face.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoho, også EBAY.. :p

 

nei holde seg til hjemmemekk da.. så ha du ihvertall litt gods å sveise i om den sprekker.

 

Ser bra ut..

 

Har du vurdert å gløde manifold for å få ut spenninger fra sveisingen?

 

En annen ting som er fint er å dele eksosflensen (Mot toppen) i fire slik at rørene har mulighet til å bevege seg når de går fra varmt til kaldt.:)

(Husk bare da å Åpne et par ekstra mm inn i hver runner slik at flensen ikke får små kanter som sperrer eksosstrømmen om røret skulle bevege seg noe.

Ang tuning om du ikke vil gjøre det selv kan vi godt gjøre dette.

eller om du bare vil låne dyno for å måle effekt etc er dette også mulig :)

 

mapping3.jpg

Stå på..

 

Mvh

Andreas T.

AT-performance.no

 

 

 

 

 

 

hehe ja jeg reagerte og litt på dette med ebay.. søvlpapir manifoil aka "stainless" ;)

 

ja er planen og dele flensen mellom røra .. angående gløding.. vel siden det er svartstål så er jeg litt usikker på om det er nødvendig egentlig.. men kansje..

 

 

tuninga skal taes med wideband og øde landevei tenkte jeg..

men kunne vært fint med en tur på dynoen og tadd toppen helt 100% liksom.. men bor litt langt unna deg tipper jeg så (men dette er pm mat)

 

men har et spm til deg.. du har aldrig vært borti pluggledninger som spretter opp?

på cyl 2 spretter av og til ledninga opp.. skal prøve med helt nye og forsikre meg om at det er tørt der nede men går ikke det blir jo alternativet og lage noe hjemme mekk med ledningene der og ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg syn bilen din bynner å bli den råeste sleepern på forumet her.. jeg liker grenrøret ditt, hvet selv at det er mye artigere å lage ting selv enn å kjøpe =P stå på med den råe sleepern din :P

 

 

hey.. takk for det :) artig og høre :volvsmile

 

btw .. lyst og selge meg understellet og drivverket fra den shuttelen du har stående? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo jeg har vært borti det, I dette tilfellet var pluggen strammet for hardt slik at keramikken i pluggen hadde sprukket, noe som førte til at ørlite forbrenningstrykk fant vei opp igjennom tennpluggn.

 

forsøk å bytte plugger(husk å løsne pluggen og blåse med trykkluft først, før den skrus helt ut)

sett i ny tennplugg med 24Nm

 

Du kan evt se på keramikkn om det er brune striper opp til kontakten.

dette er enten gnistregn eller gasser som har kommet under tennplugg hetta.

 

 

Mvh

Andreas T.

AT-performance.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men mister! La merke til en ting nå. Du bruker d16, sant? Hvorfor har du ikke valgt en b16 eller en b18 motor istedenfor?

Vi lurer litt på å gjøre et slikt prosjekt som deg, men vi planlegger å bruke b16 eller b18. Har du noen grunn til hvorfor du bruker motoren din, eller er det bare siden den var tilgjengelig?

( x ) Subaru Impreza GT 94/99

( x ) Nissan 200sx s14a 97

( x ) Nissan 200sx s13 90' Steg 3

+diverse andre vinterbiler ; )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hey.. takk for det :) artig og høre :volvsmile

 

btw .. lyst og selge meg understellet og drivverket fra den shuttelen du har stående? :P

 

hehe shuttelen er nokk solgt =( hadde jeg hadd en shuttel så hadde jeg ikke solgt (angrer så sykt på det) :P det er konge vinterbiler skikkelig anonym å jævla artig :P

 

S5030452.jpg

 

S5030455.jpg

 

sorry for stjeling av tråd :P

 

mn det er jo sinsykt med arbeid å bygge om til RT4WD men har blid gjort

:P elsker den :P

http://www.honda-tech.com/zerothread?id=2104408&page=1

Ah, the 1920s - when men were men, cars were Avions-Voisins, and pedestrian impact standards were "get out of the way or my car will literally shank you in the face.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ikke så mye arbeid... alt kan gjøres..

 

 

og angående motor...

vel.. er en veldig tiljengelig motor i norge.. BILLIG som faen og ledningsnettet i bilen er nesten kompatibelt med den.. må bygges om litt men passer stort sett..

 

kjøre, knuse og bygge nytt.. ikke no problem det .. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår