Gå til innhold

Jossa's 91 mod civic 1.5 el'cheepo - prosjekt civic CRX (nå med turbo bygging)

Ranger emnet


jossa

Anbefalte innlegg

veeeeel.. må kansje lage meg en liste sån for og holde arbeidsgangen oppe.. er for øyeblikket i bærgen og jobber litt

men til man kommer hjem må man ha en plan..

 

[x] Gjøre færdig downpipe

[x] Gjøre færdig wastegate rør og div

[x] Legge opp vakeumslanger

[x] Sveise flensen til dumpventilen

[x] Legge de siste intercooler rør

[ ] borre opp litt hull i brakett og i fanger, må være diskre

[ ] Legge opp olje tur og retur

[x] Bytte dyser

[ ] Sveise inn 2 mutre på downpipen til lambda

[ ] Mappe fra basemapet og videre opp

[x] Lage en flensløsning mellom flexrør og downpipe

[ ] Spekulere mere på bremseoppgradering (3,6L acura bramser)

[x] Gjøre færdig flyttinga av bateri

 

 

 

 

 

 

tja.. oppdaterer når jeg kommer på noe..

:ratatatat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • Svar 419
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

pelle wg i småbiter og klokke om på den..

 

¨DSC00395.jpg

 

 

 

 

 

sveise wg fast

DSC00396.jpg

 

 

bare og mexe fast et rør ned på downpipen der ja..

DSC00399.jpg

 

 

taaadaa!

DSC00401.jpg

 

 

 

 

bla bla bla.. masse arbeid i mellom å vips

 

DSC000242.jpg

 

 

batteri bak, 450cc dyser (skal ha større) osv...

er dau sliten.. har jobbet konstant siden fredag, kun avbrutt av søvn og den egentlige jobben min.. :sick

Lenke til kommentar
Del på andre sider

joda.. sveisa på siste rest (bredbåndslambda) og klasket alt i hop

 

 

vært og testkjørt.. gikk styggelig godt ei lita stund.. men har MYE problemer med ting

 

 

tenningsproblemer, skal bestile ny fordeler samt pluggledninger.. (+ sjekke dette med sprekker i selve pluggene)

(har noen noe klokt og si om hvordan plugger som er best og bruke?)

 

 

å så må den lille vifta moddes til og gå på radiatoren. fikk problemer med overoppheting ved stans (og det gikk fort)

 

 

 

å så må det nokk en GOD del mapping til... prøvde med noen mapp fra andre med samme oppsett.. meeeen var ikke helt heldig ...

 

jaja.. en god del arbeid igjen.. men men skal vel bli bra det å... bilen går nå ivertfall

 

DSC00409.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

se rett før innsuget ;) jømte den litt, vinkla nedover....

 

DSC00408.jpg

 

DSC00406.jpg

 

:biker

 

 

hehe.. må innrømme at det va littegranne digg å dra på bortover en ikke navngitt vei, forbi en bowlinghall og så når man girte plutselig hørte at bilen e forskjøla... *PSJJ* .. :P hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se der ja, tøft!

 

NGK bkr7es-11 fungerer bra! (-11 er at "gap'en# er 1.1mm, får ta i de uten ferdig elektrodeavstand også, da heter de seff bkr7es).

 

Kjøp en enkel ebay vifte som stripses fast i radiatoren. Mye mer effektivt enn den originale, og drit lett og montere (koster nesten ingenting).

Nyborg Garage http://nyborg-garage.no Ta en titt!!

Karl Kristian Nyborg

Bli venn med Nyborg Garage på facbook å hold deg oppdatert med hva vi holder på med :=

Trenger du noen til og fikse bilen din så ta kontakt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har en 10" slim vifte.. men rakk aldri og montere den (plutselig bortreist igjen).. men fulgte ikke med sånne spesial strips.. vet du om noen selger sånt i norge?

 

å så var det mappinga... regner med at jeg har åpen hotline til deg, 24 timer i døgnet ;) hehe ringer kansje eller så må vi ha oss en msn konferanse ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Q: When do I need to make or install a heat sink?

 

A: The Bosch LSU4.2 wide-band O2 sensor (shipped as part of the LM-1 kit) is rated to operate at an exhaust gas temperature of < 1300 degrees (F), and a sensor housing temperature of < 900 degrees (measured at the bung) for maximum accuracy and control. When either of these operating temperature ranges is exceeded, the sensor can no longer be accurately controlled. Further, operating at or over these temperatures for any length of time can significantly reduce the lifetime of the sensor. The LM-1 is designed to display an error message under these conditions (currently 08- Sensor Timing Error) rather than provide inaccurate readings. For some turbo vehicles, rotary engines, and other setups, this error message can be encountered with annoying frequency.

 

Q: How do I make a heat sink?

 

A: Take a 4-5” square piece of copper (optimal) or aluminum, and punch/drill a hole just big enough to fit over the threads of the O2 sensor. Bend it so that there are two “wings on either side of the sensor. Mount the heat fin between the sensor and the sensor washer. We recommend 0.0647" thickness 4" x 4". (Or you can buy the Innovate HBX-1).

 

 

....

 

 

 

The net of all this is that the sensor should be installed as close to the cat as possible, and (in non-cat applications) at least 12" away from the end of the exhaust.

 

 

 

 

 

tadd fra inovative sine sider..

kan jo være for og selge mere "heatsinks" men tror ikke det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår