Gå til innhold

Jossa's 91 mod civic 1.5 el'cheepo - prosjekt civic CRX (nå med turbo bygging)

Ranger emnet


jossa

Anbefalte innlegg

  • Svar 419
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Flotte bilder Øyvind! :) Skulle kommet en tur ned til nordvestlandet og knipset litt kanskje :)

 

Ellers så ser det jo ut til at motoren går flott, på tross av tre personer i bilen og vakumproblemer ja.

Den store styrken til denne motoren er jo nettopp momentet.

 

Men en ting... Vil du beholde girkassa i god stand bør du ta hånden bort ifra girstangen mellom girskiftene.

Hvis ikke vil skiftergaflen ligge og slipe seg mot synkroringene.

Dette betyr unødvendig slitasje, så kan være en fordel og venne seg av med...

Stephan Skogen

Coupe Council Member # 39

Honda Civic Coupe EJ2.1

Honda Civic Coupe EJ2.1 NA D16Z6 SOHC VTEC (Swap/Prosjekt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hoff.. var ute å kjørte i dag å ante fred å ingen fare... plutselig så sto det en sky opp rundt panseret og sån så bilen ut

 

Bilde002.jpg

 

 

 

 

 

 

overhode ikke bra, for lakken som er på :P

 

men nå har jeg endelig startet jobben med og renovere panseret :)

 

en god kompis av meg stakk innom og holdt moralen og humøret oppe (er kjedelig og holde på aleina når det er minusgrader)

 

 

sån så panseret ut først

divbilde023.jpg

 

divbilde025.jpg

 

 

etter litt pussing så var det klart at dette kom til og bli mye arbeid med dette panseret.. ligger jo 3-4 KG sparkel på det jo!

Bilde003.jpg

 

egentlig er det ikke så mye å si om prosessen, det var veldig mye støv og dritt over alt og det tar TID!

så jeg lar bildene tale for seg selv

Bilde004.jpg

 

Bilde006.jpg

 

Bilde007.jpg

 

Bilde009.jpg

 

Bilde010.jpg

 

Bilde011.jpg

 

så var det på tide å blande og påføre litt sparkel, veldig lett når det er så kaldt ute da den bruker lang tid på og herde

 

Bilde017.jpg

 

cd cover kan brukes til det meste ;)

 

Bilde020.jpg

 

Bilde019.jpg

 

det "ferdige" produkt for dagen (merk mengden sparkel som var nødvendig, i forhold til den sinsyke mengden som var brukt fra før av)

Bilde021.jpg

 

 

siden jeg hadde fylt innkjørselen med lakk og sparkel støv så grevde jeg det sammen og dumpa det på en ukjent plass :P

Bilde023.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vel.. sto no i 6 tima (medregna alle tura på butikka å pausa å anna tøv..) å hodlt på ute

 

å når vi bytta motorn så holdt vi det jo gåanes i 2 døgn i strekk.. va inne en gang å spiste å det var det..

 

nei du må nokk utvikle kulde resistans og få dæ gode klær ;)

hadde æ hadd 10+ så hadde æ vært overlykkelig og faen ikke gjort anna en og jobbe på bilen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra Jostein. Under enorme mengder spakkel og dritt så var det jo egentli ganske bra pasnteret.. men hvorfor brukte de 3-4kg sparkel?

 

Prioritert: Skruing på min bil tel uka. Være me? Bytte forrstilling å se litt på bremsn bake...

Ny bil: Chevrolet Suburban 6,2d 87mod

*Audi A6 2,5 TDI Quattro 96mod (c4) *solgt*

*Audi 80 1,8E 87mod (SPIKER:( )

*Audi 80 1,8S 88mod (spiker)

*Daihatsu Charade 1L 88mod (spiker)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svart panser,svart panser,svart panser,svart panser..og slik fortsatte det helt til Jostein bestemte seg for å lakkere panseret til Civicen svart :D

98` Alfa Romeo 156 TS - Grigio chiaro

93` Alfa Romeo 155 TS - Spazio blue

95` Alfa Romeo 155 TS - Rosso

(X) 95` Alfa Romeo 155 TD - Rosso

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår