Gå til innhold

Jossa's 91 mod civic 1.5 el'cheepo - prosjekt civic CRX (nå med turbo bygging)

Ranger emnet


jossa

Anbefalte innlegg

  • Svar 419
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

eey! alex jo! jada trudde faktisk det sku ta lengere tid men posten hadde forsterka å leverte jo nesten fort.. :P

 

 

skammesjå.. det er 4x100 og er vel orginale preludfelger.. ganske sjeldne etter som jeg forstår.. er litt skader på dem men ikke noe som ikke kan sparkles og lakkes opp igjen... altså.. ikke ille

 

er det det du tenker på eller må du vite inpress osv..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skammesjå.. det er 4x100 og er vel orginale preludfelger.. ganske sjeldne etter som jeg forstår.. er litt skader på dem men ikke noe som ikke kan sparkles og lakkes opp igjen... altså.. ikke ille

 

er det det du tenker på eller må du vite inpress osv..?

 

Tenkte på innpress og størrelse. bredde + 14 eller 15"?

1968 Ford Mustang HT "Pro Touring" 352BB FE 500hk, C6, 9"DL, Viper red.

1998 Ford Mustang 3,8V6

1995 Chevrolet Astro EXT AWD

2001 Audi A6 V6 2,7BiTurbo quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte på innpress og størrelse. bredde + 14 eller 15"?

 

impress sto stempla til 45

 

å prøvde å måle og det er nokk 15" tror jeg.. var ikke så lett..

 

bredden var 56,2 cm tror jeg det var.. skal prøve å få bedre mål/data på dette til i morgen

:race

Lenke til kommentar
Del på andre sider

impress sto stempla til 45

 

å prøvde å måle og det er nokk 15" tror jeg.. var ikke så lett..

 

bredden var 56,2 cm tror jeg det var.. skal prøve å få bedre mål/data på dette til i morgen

:race

 

 

Ok, pris på disse?

1968 Ford Mustang HT "Pro Touring" 352BB FE 500hk, C6, 9"DL, Viper red.

1998 Ford Mustang 3,8V6

1995 Chevrolet Astro EXT AWD

2001 Audi A6 V6 2,7BiTurbo quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja.. så var man igang igjen.. :driving .... :coplight ..... :doh ...

 

 

i dag var jeg og pella av bakre, nedre ett eller annet :P

fant ut at de som står på civicen ikke har feste for stabilisatorstag og det finner jeg meg ikke i... må jo ha det.. :P

så etter ett lengere eventyr var de ute av donor bilen..

IMG_3087.jpg

 

ja så står man der... lettere rådvil... å lurer på... hva nå?

JO! plutselig sa en stemme inni hode mitt.. "du må bytte foringene" ..

joda ... hehe uerfaren og full av pågångsmot begynte jeg, fant en kopp som passa utpå ytterste hylse.. å slo det jeg var kar om.. men som jeg etter ganske kort tid forsto... det var nyttesløst.. så da var det bare å finne noen med presse.. hehe.. lang historie kort.. å 8 tonn! (ja faktisk) senere hadde jeg fådd hjelp av caterpillar her på forumet.. å da var det plutselig ikke et problem i verden legngere...

 

divbilde038.jpg

 

jeg hadde fådd seks hull ... (:violin: *spiller fiolin for dårlige vitser og ordspill*)

 

 

restene etter på...

IMG_3112.jpg

 

vel vel... etter en heftig omgang med stålbørste disken på drillen var det bart metall igjen..

Kansje unødvendig vil mange si.. men jeg har mye tid til overs å får ikke tak i maling før i mårgen.. så jeg behandlet dem med brunox, som jeg blir å slipe ned igjen før det hele skal males med et par lag med svart arcanol

 

divbilde041.jpg

 

divbilde040.jpg

 

divbilde045.jpg

 

så nå er det 99,8% rustfritt å blir å holde lenge! + at jeg vet sjøl at det er gjort godt arbeid.

 

så.. nokk for i dag :P

kaptein jostein, ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe takk.. tja.. ekspert vet æ no ikke.. men begyne å bli lei av det snart :P

 

 

va å demonterte det siste av dele bilen i går.. å må bare si tusen takk til zoomzoom her på forumet å en kamerat av mæ (arild) for hjelp til å rive ifraværandre den stakkars bilen :P

 

 

så no e det siste av understell klart til å få ut foringen å til å begyne rensinga å lakkinga..

 

bilda kommer i mårra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tja da va litt mere gjort..

hadde en shortshift fra før av å den va jo grei.. men det va aldri noe særlig tight følelse i det hele.. så no som æ hadde fådd me et sett me foringe til den så måtte det jo gjøres..

 

short shiften hadde 2 kulelager istedenfor foringa som va der orginalt.. så den lar vi stå..

 

måtte ned me hele det støtte staget (måtte vel kansje ikke men faen så mye enklere det e å jobbe på da)

 

 

her e den foringa som står i bak kant av staget

DSC00702.jpg

 

 

gjør litt reint å sett det på

DSC00705.jpg

 

 

 

å så va det det som står i front (fast i girkassen)

DSC00703.jpg

 

 

 

å så resultatet å førsteintrykket med polyforinge over OEM slitte å jævlige...

....

 

 

FY FAEN! koffør har æ ikke gjort det før?

det va dag å natt opplevelse å æ fikk faktisk nybil følelse over giringa..

så det kan anbefales, å æ glede mæ sykt mye til å få resten av understellet "konvertert"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitter hær å tenker.. siden jeg skal oppgradere alt av bremser uansett... hvor mye styr er det å "tømme" hele bremse anlegget for bremseveske for så å fylle på helt ny veske? må uansett inn å bytte fordelingsventilen så det blir "hull" på anlegget uansett..

 

tenker på dette med lufting etc..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår