Gå til innhold

Jossa's 91 mod civic 1.5 el'cheepo - prosjekt civic CRX (nå med turbo bygging)

Ranger emnet


jossa

Anbefalte innlegg

  • Svar 419
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

takker for komentarer... :) gjør det artigere og holde på

 

 

vet noen om noen som har gjort dette tidligere i norge? har hørt snakk om det men ikke no mer

 

Gøy med positive kommentarer?

 

Gjort hva da? CRX motor i civic? det er det flere som har gjort, blandt annet en som var mye på CH forumet før.

Nyborg Garage http://nyborg-garage.no Ta en titt!!

Karl Kristian Nyborg

Bli venn med Nyborg Garage på facbook å hold deg oppdatert med hva vi holder på med :=

Trenger du noen til og fikse bilen din så ta kontakt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe.. viktig og tegnsette :P

 

 

ja æ læste litt feil :P

 

 

uansett... posten sende hentelapp på noe som ikke e sendt fra tollkontoret i oslo engang.. æ blir så forbainna på dem... dyrt trægt å upålitelig.. det e posten i et nøtteskall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vel.. etter og ha små trua posten litt :P så "fant" de pakken min... tror den har logget på postkontoret hele tia..

så leksa hær må vel være, hva enn du kjøper, få prisen under 1000 å send det som gave ;)

 

men uansett.. ventetia er over og pakken har ankommet meg, og det er det viktigste :)

 

Sån ser hele greia ut..

Bilde001.jpg

 

Bilde004.jpg

 

 

følger med en usb kabel, flatkabel, selve boksen, et kort brev og et klistremerke...

 

artig seil

Bilde003.jpg

 

 

selve enheten er ganske liten

Bilde007.jpg

Bilde009.jpg

Bilde010.jpg

 

 

siden jeg er en meget nysjerrig kar måtte jeg jo åpne den.. og som jeg forventa,

 

Bilde014.jpg

 

3 giga backup baterier som gir en backup tid på 75 år ;)

tror jeg har avskilta før den tia pga for høy årsavgift.. :P

 

 

så var det bare å måle opp og kappe til 2 passelige hull..

Bilde021.jpg

 

å vips en færdig ecu med EPROM emulering og Datalogging

Bilde019.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jøss... ting skjer..

fikk DSM 450 dysene i dag!

 

Bilde022.jpg

 

Bilde025.jpg

 

Bilde034.jpg

 

(det er no greier på den ene men det skraper man av, er ikke no farlig for og si det sån, men forventa at den ultrasoniske rensinga skulle tadd det.. hehe men men kan ikke forlange alt til den prisen da ;) )

 

de skal holde til en 350 hk eller så.. å det er passe med tanke på hva jeg skal ta ut i første omgang... men når lærlinge tia begyner så kan det være jeg påkoster meg smidde råder og stempel, så da må jeg nokk kjøpe nye dyser å ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vel vel.. har klødd litt i fingra i det siste.. så jeg var ikke sein om og modde og montere dysene i manifoilen..

så jeg fant meg en pappeske å trødde manifoilen oppi.. (for og samle opp alt av avfall fra bearbeidinga)

 

Bilde037.jpg

 

Det første problemet var en stor pakning mellom selve manifoilen og dysa.. Honda dysene har mindre diameter en 450 dysene så den må vies ut...

 

Bilde039.jpg

 

Bilde040.jpg

 

Forsjelden mellom modda og orginal pakning

 

Bilde041.jpg

 

 

Når det er gjort så må den pakningen (ikke o-ringen) som er øverst på dysa byttes ut med en som passer avstandene i en honda...

og etter det er det bare egentlig og montere på vanlig vis..

 

Bilde049.jpg

 

Bilde054.jpg

 

Bilde059.jpg

 

Bilde062.jpg

 

Bilde064.jpg

 

Bilde069.jpg

 

blei veldig bra og er fornøyd med passform osv...

hehe blei en sinsyk burne/blårøyk lukt under tillpassinga av pakningene så det lukter som om det har vært biltreff på rommet mitt :P

 

 

Takk og FARVELL! til de gamle orginale honda dysene.

 

Bilde070.jpg

 

sjekk støypningen på innsiden i plendiumet, ikke ille tadd i betraktning at motoren er fra 80 tallet da de ikke hadde samme støypeteknologi som i dag

 

Bilde080.jpg

 

 

ellers.. "TJUUUN PÆKKEN" min

 

Bilde071.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vel... da har jeg og per lekt litt i garagen, fikk det plutselig for meg at motoren skulle monteres og da ringte per og så førte det ene til det andre som de sier :P

 

har 2 motorer som blir kombinert til en såkaldt frankenstein motor.. tar det beste fra begge og bygger opp en av det og sitter igjen med en del reservedeler.. neeto!

 

her er crewet for dagen :P

Bilde007.jpg

 

vi starta med og lage oss værdens beste bord og jobbe på

Bilde002.jpg

 

her er den ene motoren

Bilde003.jpg

 

 

av med bunnpanna og inspisere og tømme for gorgass

Bilde006.jpg

 

igang med og klargjøre transplantasjonen... blir og bruke toppen fra en D16A9 på blokka til en D16Z5 men kammene fra Z5'en...

Bilde017.jpg

 

en annen kompis, adrian stakk innom, per igang med og sette på toppakningen

Bilde018.jpg

 

Mange overfokuserer på bruken av moment på alt mulig rart, noe som er unødvendig.. men noe må man være nøye på.. så her settes boltene på plass og vi trekker til i 2 steg, først til 30NM og så til 65NM

 

Bilde021.jpg

 

Bilde023.jpg

 

Så hiver man på litt kammer og lageroverfall på dem.. og 12NM (jada brukte momentnøkkel, bare grovskrudde det til først :P )

Bilde035.jpg

 

Bilde031.jpg

 

Bilde032.jpg

 

Bilde037.jpg

 

Bilde048.jpg

 

 

 

alle helter trenger en pause, og noen av dem en røyk :P

Bilde027.jpg

 

 

så var det påan igjen.. heiv på toppdekselet, blei pent det..

Bilde056.jpg

 

og så på med litt fordeler og CPS

Bilde065.jpg

 

 

og litt innsugsmanifoil

Bilde085.jpg

 

se på de søte blå dysene! babyhmm? 450cc med nytelse :thanks

Bilde094.jpg

 

 

stemningsbilde av dagens arbeid

Bilde103.jpg

 

Bilde096.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir bra dette..

 

Men skal du ikke ha register dekslene? ser seffe drit kult ut uten :D

 

om du skal ha de, så har du glemt dekslene som skal være bak kam drevene..hehe.. Den tabben har jeg gjort et par ganger, ganske irriterenede.. :p

Nyborg Garage http://nyborg-garage.no Ta en titt!!

Karl Kristian Nyborg

Bli venn med Nyborg Garage på facbook å hold deg oppdatert med hva vi holder på med :=

Trenger du noen til og fikse bilen din så ta kontakt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

næææ.. vi high preformance gutta trenger ingen deksel, phø ingengen deksel i verden som kan holde effekten inne uanansett :P

 

hehe nei er ikke så redd for at noe skal sje akkoratt.. eneste grunden jeg kommer på for og sette de på er vel for og sjekke tenninga.. og der tenkte jeg og modifisere det ytterste dekselet sån at det kan skrues utenpå uten at man trenger alle de andre...

hva tycks?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår