Gå til innhold

Jossa's 91 mod civic 1.5 el'cheepo - prosjekt civic CRX (nå med turbo bygging)

Ranger emnet


jossa

Anbefalte innlegg

Synes det hørtes ut som en god plan egentlig, for det ser drit kult ut. Og med den store radiatoren, og sprut dekselet på undersiden så burde det gå bra.

 

Men jeg er nok litt mer enig med Stephan, det KAN skje, og det er ikke værdt det.

Nyborg Garage http://nyborg-garage.no Ta en titt!!

Karl Kristian Nyborg

Bli venn med Nyborg Garage på facbook å hold deg oppdatert med hva vi holder på med :=

Trenger du noen til og fikse bilen din så ta kontakt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 419
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

jæææda.. gjort litt i dag å da.. :P

 

begynte dagen med og montere på girkassa og litt anna snacks...

Bilde010.jpg

 

gikk så over til og strippe motorromet for det som måtte være i veien.. (gud forby at noen huska den satans giroverføringa!!! :P )

Bilde022.jpg

 

adrian er blidd fast inventar :P

Bilde036.jpg

 

 

heeeise peise leise....

Bilde044.jpg

 

Bilde051.jpg

 

Bilde049.jpg

 

 

ÅNEI så tomt det var blidd!

Bilde054.jpg

 

 

så nå hengern der... plukker deler og så ska den på pallen og så skrues sisterest av ny motorn sammen og slippes i bilen, å så er det det ekektriske.. blir spennende om det blir start i natt.. :)

Bilde075.jpg

 

men nå skal det spises mat... er sulten..

mere kommer.. må lage basemap for 450 dysene og laste på strutsen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk så meget øyvind! hehe vi har no prata noen timer om det å da :P hehe ;) nei til syvende å sist e det ikke no anna som e holdbart så da kjøre vi på me stabile å kraftige løsninge..

 

du må no fåræsten komme bortover me kamera ditt å ta litt bilda.. kjekt me høykvalitets bilda av prosjektet :) å så e det no arti å høre ka du har å si om det som skjer.. + æ treng å prate litt slanga me dæ.. har en tanke på gang ;)

 

sku jo hive i motorn no i natt men orka ikke alikavæll.. får heller litt søvn å så hiv man sæ tel i mårra heller..

 

må uansett bygge om ledningsnettet litt så da får man ta det når man e utkvilt å det e godt me lys heller..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

etter 2 døgn kontinuelig skruing er jeg så sliten at jeg ikke gidder poste mere ennå... må sove først..

 

men.. resultatet

Bilde110.jpg

 

 

instalert polyforinger framme + demperne og fjærene fra crx, fjerna civic tannstaget med servo og erstatta det med crx tannstaget.. det er kortere så det skal gi mere respons..

 

har vært å kjørt bilen på hovedvei uten panseret for og teste litt.. men det er ett tenningsproblem som hindrer alt...

 

men nå skal det dusjest å så er det god natt snart.. er sliten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

først og fremst skal min gode venn per jonny takkest! uten han hadde jeg ikke vært så langt som jeg er akkoratt nå..

han har hadd tilgang på mye verktøy jeg ikke har og han har en utrolig kunskap om det mest utrolige og et pågangsmot som det står virkelig respekt av...

 

sån.. vil ikke at det skal se ut som jeg prøver og ta æren for alt som er utrettet!

 

og antall bilder tadd er ikke det totale.. har bare valgt ut de beste og posta dem.. blei noen bilder over en 2 dagersperiode da..

 

 

så! over til bilen..

 

som jeg sa i forige post.. jobba 2 dager i strekk uten no nevneverdig søvn, og det ga resultater, vi begyne med og jobbe på ledningsnettet

 

 

her er det orginale og crx nettet ved siden av hverandre..

Bilde006-1.jpg

 

det er 1000 ganger enklere og modifisere det orginale til og passe på D16Z5'a en og modifisere crx nettet til og passe med civic nettet.. så da går man i gang..

 

Bilde013.jpg

 

Bilde015.jpg

 

Bilde045.jpg

 

 

 

da det var så og si færdig var det bilens tur..

hadde bestemt meg for og fjærne servostyringa og heller putte i tannstaget fra crx'n (mindre rattutslag)

 

her får tanstaget nye polyforinger

Bilde072.jpg

 

og hær er hele traversen med "nye" bærearmer... ahh.. poly!

Bilde072.jpg

 

ahh.. motorrom uten servo, med poly å alt som godt er i verden..

Bilde090.jpg

 

 

 

så stakk plutselig øyvind ryeng innom! artig med besøk :P han tokk endel bilder men så måtte han dra igjen for og fotografere noe annet

Bilde079.jpg

 

 

en eller anna gang i løpet av natta har per "lånt" kamera å hadd eget foto prosjekt.. tror dette bildet er en stille protest mot kulda vi jobba i :P men kan aldri tolke ting 100% sikkert da ;)

Bilde030.jpg

 

 

så skal det skrytes litt.. min bil har nå 1 illsint jonny kraft!

hvor mange har din?

Bilde095.jpg

 

 

så etter litt ledningsovergang og sjekking heisa vi neddi motorn

Bilde102.jpg

 

ga den litt olje på girkassen og et sett med drivakslinger og noen ymse slanger å ledninger, + et alu rør til og puste i..

 

Bilde105.jpg

 

Bilde109.jpg

 

Bilde108.jpg

 

 

å så er da resten historie som de sier.. :)

Bilde110.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vel.. da var målet oppnådd.. jobba litt på bilen i dag.. og fant ut at den ene dysa ikke gikk.. så det var ikke rart bilen gikk som en dass.. (dyse 4 vist noen lurer) merka jo at ene sylindern ikke var inne men så er jo spm hvorfor..

 

  • kibba pluggene fra gammel motorn å satte de i ny motoren..
  • heiv på crx panseret
  • rydda i ledningskaoset og fikk det meget pent til.. la opp strutsen og stakk ledningene på en fin måte..
  • testa kompresjon
  • å viktigst av alt.. bytta til de gamle dysene... så nå kjører jeg på orginal mappet som honda ingengjørene lagde for 1000 år siden.. funker bra det :)

mangler bakre potte... + og bytte opphenget bak.. samt en 4 hjulskontroll.. men etter det er det den største oppgaven begyner... godkjenne alt!

 

og tallene fra kompresjonstesten lover godt

 

Cyl 1 - 165 psi

Cyl 2 - 155 psi

Cyl 3 - 158 psi

Cyl 4 - 160 psi

 

 

 

 

men men.. bytta og panseret.. vil ikke risikere at det orginale civic panseret tar nedi registeret.. men det skal gå på...

 

så her er noen bilder..

 

det "ferdige" resultatet!

Bilde010-1.jpg

 

Bilde014.jpg

 

Bilde002-1.jpg

 

 

å så med ny panseret laktert i "URBANFIGHTER" lakk oppsett.. meget stilig :P hehe må ta og slipe det ned og lakke det i bilens farge snart.. men det va no den tia da :P

 

bil og eier

Bilde025.jpg

 

Bilde026.jpg

 

alt i alt meget fornøyd..

nå gjenstår det bare og lefse på skivebremser bak, så er alt i boks.. bare og ta steget og godkjenne dette kreaturet.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nice ... du hvet ikke hvordan det ville vert å putta no lignende motor i min 92 civic shuttle 4x4 .. er en 1,6 16v med 110 hk .. å foresten fantastisk arbeid med bilen ;)å hvordan frontfanger er det du har ?

Ah, the 1920s - when men were men, cars were Avions-Voisins, and pedestrian impact standards were "get out of the way or my car will literally shank you in the face.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk takk.. tja.. er ikke sikker på hvordan motor som står i den du har nå.. om du kunne gi meg motorkoden på den så kan jeg finne det ut for deg... men det skal være mulig ja

 

vist det er en D serie motor så er himmelen grensen.. (tror det er en D serie) så en amerikaner som hadde en B16 motor i en shuttle å det sku vistnokk gå grisebra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy søren så knallbra dette ser ut,hvorfor ikke lakkere panseret svart eller svartmatt?Det hadde vært ubertøft :D

 

Gleder meg til du begynner utvendig også,dette blir en skikkelig tøff bil.Sier bare senk,og breie,små felger.Ouuuch :D

98` Alfa Romeo 156 TS - Grigio chiaro

93` Alfa Romeo 155 TS - Spazio blue

95` Alfa Romeo 155 TS - Rosso

(X) 95` Alfa Romeo 155 TD - Rosso

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe takk.. vel har tenkt litt på det med panseret... vil egentlig ha bilen så anonym som mulig.. men svart blank har vært innom tankene mine.. men tror det blir bilens farge på det.. liker ikke når bilen skaper en forventning...

 

senking er i tankene mine en plass.. men pengene er ikke lommeboka så.. felger det samme :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår