Gå til innhold

Jossa's 91 mod civic 1.5 el'cheepo - prosjekt civic CRX (nå med turbo bygging)

Ranger emnet


jossa

Anbefalte innlegg

  • Svar 419
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

jeg tror d er en d16z5 i dn .. skal sjekke d nermere ;) ..

men du har ikke noen gode ide'er om hva jeg burde gjøre for å få mest mulig gokart følelse ? å passer et crx panser på min ?

 

å foresten så elsker jeg før etter bilder å det av mmotor rommet ditt er bare helt sykt rått :omfg ;)

Ah, the 1920s - when men were men, cars were Avions-Voisins, and pedestrian impact standards were "get out of the way or my car will literally shank you in the face.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åja! ... var ute å kjørte litt nå i ste... (bare litt forstillinga er ikke justert ennå :P )

 

å jeg klarer ikke å finne grep nokk :D elsker den motoren, både krafta og den sinsyke lyden den har.. å nå er jo tomgangen justert så nå er det ikke mye det står i egentlig..

 

 

 

devil duck: det er neppe en D16Z5 ... da har du i grund samme motor som min og da hadde du neppe klaga på effekten.. :P

men sjekk det.. står på blokka sån ca her :Pa

motorkode.jpg

 

 

 

Olsen_nissan: takk for det.. vel det skal være mellom 125-130 er ikke sikker om det er kun katalysatoren som stikker av me de 5 hestene eller om der ligger noe i styringa og kam/topp men i det område ivertfall :)

 

er toppen og innsug fra en slik:

D16A9
Found in: 
1988-1991 Civic/CRX/Concerto (UK/Europe)
1989-1996 Rover 216/416 GTI (UK/Europe)
1992-1995 Civic Si (Peruvian version)
1992-1995 Civic GTi 
Displacement : 1590 cm3
Bore and Stroke : 75 mm X 90 mm
Compression : 9.5:1
Power : 130 hp @ 6800 rpm & 108 ft·lbf @ 5700 rpm
Valvetrain : DOHC
Fuel Control : OBD-0 MPFI

 

og bunnen og styringa fra en D16Z5 (som er samme motoren men med katalysator og litt anna map, men med 125hk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm har jeg ikke hørt om engang... men det er en D serie motor å derfor kan du i teorien ha uansett d serie motor oppi den.. samme motorfestene på alle... kan og med hasport sine motorfester få klemt nedi både B serie og endel anna snadder.. men det koster ;)

 

men vet ikke eksakt hvordan det blir siden du har 4 hjulstrekk.. kan være du er begrenset til bare D serie motorer pga innfestinga på girkassen kjenner ikke nokk til den typen bil, er FWD gutt jeg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm.. ja jeg kjenner lite til den motoren.. men det skal være ganske greit og putte i noe annet så lenge det ikke er no meget spesielt med girkassen og klutsjen siden det var 4 hjulstrekk på den.. anbefaler deg og gå på http://www.honda-tech.com og grave i det masive forumet som er der.. er nokk noen som vet eller har prøvd det :)

 

ellers, over til prosjektet..

var ute å tokk noen bilder sammen med adrian og øyvind (ryeng sto for fotograferinga ja! :P )

og så tokk vi turen igjennom tunellen for og prøve å få tørr asfalt under hjula.. er 3 i bilen og har et vakeum problem av no slag... men går godt alt tatt i betraktning..

 

<embed width="430" height="389" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" src="http://s98.photobucket.com/player.swf?file=http://vid98.photobucket.com/albums/l247/josteinjorgensen/renovering/Bilde.flv"></embed>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahh.. Så flott. Må bare "shaine" bilen litt først. Spandere på en liten vask rundtom. Kansje årdne pansteret litt.

Ny bil: Chevrolet Suburban 6,2d 87mod

*Audi A6 2,5 TDI Quattro 96mod (c4) *solgt*

*Audi 80 1,8E 87mod (SPIKER:( )

*Audi 80 1,8S 88mod (spiker)

*Daihatsu Charade 1L 88mod (spiker)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår