Gå til innhold

Spm angående svinghjul og pumpe til B230FK i 245

Ranger emnet


Rabagast1

Anbefalte innlegg

Jeg holder på med prosjektet mitt, å sette B230FK nedi. Det jeg mangler er svinghjul og pumpe.

 

Jeg har fått tak i ei tankpumpe med armatur, som angivelig sto ALENE i en turbobil. Passer denne pumpa alene i min bil, eller må jeg ha pumpe under bilen også? I så fall, er det nøye hvilken pumpe? Eller kan jeg f.eks ha pumpe fra en ET-bil?

 

Så til neste spm.

Jeg har hatt en K-motor med 5-trinns kasse. Hvilken kasse er dette? M-47?

Svinghjulet jeg må ha til denne er enkeltmassa fra F eller >95 FK?

Enkeltmassa, dypt med 60-2 hull? Passer et F-hjul fra en 91 740 med M-46?

 

Hvor mye er et sånt hjul egentlig verdt?

 

Til de som lurer: Prosjekttråd er på vei ;)

Volvo 850 stv 94 mod 2.5 10v

Volvo 850 stv 97 mod 2.5 10v (påkjørt - spiker:( )

Volvo 240 stv 87 B230FK (solgt)

Audi 80 -81 mod. - Mamma sin gamle(spiker)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mhm, 58 hull, og et "opphold".

 

husk å kjøpe deg et clutchkit for turbo-motor mens du er i gang... vanlig F-clutch slurer fort med dreiemomentet FK'en lager ved litt ekstra ladetrykk. Og bytt utløserlager.. :) Ett godt eksempel på clutch er B230ET-clutch fra 1985- 1988, eller B230FT-clutch fra 1988-1993; Passer alle m45,m46 og m47 kasser.

 

Dog, du kommer til å erfare, at m47'en du skal montere, blir fort spist opp med litt ekstra ladetrykk, så ha ALLTID en ekstra girkasse i backup i garagen sammen med 3 liter Dexron 3 olje :)

 

Clutchpumpa er bolt on, sålenge du har Pedalen etz fra turbobilen (Er hvertfal slik på 740, så er kanskje noe ala d samme på 240). Wire-pedalen har ikke de riktige formene og hullene for clutchpumpa etz i 740 hvertfal.

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mhm, 58 hull, og et "opphold".

 

husk å kjøpe deg et clutchkit for turbo-motor mens du er i gang... vanlig F-clutch slurer fort med dreiemomentet FK'en lager ved litt ekstra ladetrykk. Og bytt utløserlager.. :) Ett godt eksempel på clutch er B230ET-clutch fra 1985- 1988, eller B230FT-clutch fra 1988-1993; Passer alle m45,m46 og m47 kasser.

 

Dog, du kommer til å erfare, at m47'en du skal montere, blir fort spist opp med litt ekstra ladetrykk, så ha ALLTID en ekstra girkasse i backup i garagen sammen med 3 liter Dexron 3 olje :)

 

Clutchpumpa er bolt on, sålenge du har Pedalen etz fra turbobilen (Er hvertfal slik på 740, så er kanskje noe ala d samme på 240). Wire-pedalen har ikke de riktige formene og hullene for clutchpumpa etz i 740 hvertfal.

 

Det der er ikke noe jeg prioriterer nå. Kommer til å kjøre sånn at girkassen holder. Første pri er å få bilen på veien, for mora mi begynner å bli irritert over at motorene tar garasjeplass...

 

Det jeg lurer på er om et svinghjul fra 91 740 med F-motor funker? For det er det eneste jeg kanskje har på hånden for tida :(

Volvo 850 stv 94 mod 2.5 10v

Volvo 850 stv 97 mod 2.5 10v (påkjørt - spiker:( )

Volvo 240 stv 87 B230FK (solgt)

Audi 80 -81 mod. - Mamma sin gamle(spiker)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår