Gå til innhold

Spm angående svinghjul og pumpe til B230FK i 245

Ranger emnet

Rabagast1

Anbefalte innlegg

Jeg holder på med prosjektet mitt, å sette B230FK nedi. Det jeg mangler er svinghjul og pumpe.

Jeg har fått tak i ei tankpumpe med armatur, som angivelig sto ALENE i en turbobil. Passer denne pumpa alene i min bil, eller må jeg ha pumpe under bilen også? I så fall, er det nøye hvilken pumpe? Eller kan jeg f.eks ha pumpe fra en ET-bil?

Så til neste spm.

Jeg har hatt en K-motor med 5-trinns kasse. Hvilken kasse er dette? M-47?

Svinghjulet jeg må ha til denne er enkeltmassa fra F eller >95 FK?

Enkeltmassa, dypt med 60-2 hull? Passer et F-hjul fra en 91 740 med M-46?

Hvor mye er et sånt hjul egentlig verdt?

Til de som lurer: Prosjekttråd er på vei ;)

Volvo 850 stv 94 mod 2.5 10v

Volvo 850 stv 97 mod 2.5 10v (påkjørt - spiker:( )

Volvo 240 stv 87 B230FK (solgt)

Audi 80 -81 mod. - Mamma sin gamle(spiker)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mhm, 58 hull, og et "opphold".

husk å kjøpe deg et clutchkit for turbo-motor mens du er i gang... vanlig F-clutch slurer fort med dreiemomentet FK'en lager ved litt ekstra ladetrykk. Og bytt utløserlager.. :) Ett godt eksempel på clutch er B230ET-clutch fra 1985- 1988, eller B230FT-clutch fra 1988-1993; Passer alle m45,m46 og m47 kasser.

Dog, du kommer til å erfare, at m47'en du skal montere, blir fort spist opp med litt ekstra ladetrykk, så ha ALLTID en ekstra girkasse i backup i garagen sammen med 3 liter Dexron 3 olje :)

Clutchpumpa er bolt on, sålenge du har Pedalen etz fra turbobilen (Er hvertfal slik på 740, så er kanskje noe ala d samme på 240). Wire-pedalen har ikke de riktige formene og hullene for clutchpumpa etz i 740 hvertfal.

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mhm, 58 hull, og et "opphold".

husk å kjøpe deg et clutchkit for turbo-motor mens du er i gang... vanlig F-clutch slurer fort med dreiemomentet FK'en lager ved litt ekstra ladetrykk. Og bytt utløserlager.. :) Ett godt eksempel på clutch er B230ET-clutch fra 1985- 1988, eller B230FT-clutch fra 1988-1993; Passer alle m45,m46 og m47 kasser.

Dog, du kommer til å erfare, at m47'en du skal montere, blir fort spist opp med litt ekstra ladetrykk, så ha ALLTID en ekstra girkasse i backup i garagen sammen med 3 liter Dexron 3 olje :)

Clutchpumpa er bolt on, sålenge du har Pedalen etz fra turbobilen (Er hvertfal slik på 740, så er kanskje noe ala d samme på 240). Wire-pedalen har ikke de riktige formene og hullene for clutchpumpa etz i 740 hvertfal.

Det der er ikke noe jeg prioriterer nå. Kommer til å kjøre sånn at girkassen holder. Første pri er å få bilen på veien, for mora mi begynner å bli irritert over at motorene tar garasjeplass...

Det jeg lurer på er om et svinghjul fra 91 740 med F-motor funker? For det er det eneste jeg kanskje har på hånden for tida :(

Volvo 850 stv 94 mod 2.5 10v

Volvo 850 stv 97 mod 2.5 10v (påkjørt - spiker:( )

Volvo 240 stv 87 B230FK (solgt)

Audi 80 -81 mod. - Mamma sin gamle(spiker)

Lenke til kommentar
Del på andre sider