Gå til innhold

Jeg skal kjøpe v40 - div spm

Ranger emnet

SofaPute

Anbefalte innlegg

Hei.

jeg vurderer å kjøpe meg en V40 , men før jeg tar noen avgjørelser vil jeg spørre dere entusiaster her ute..

Hva er en grei pris?

Kmstand: 216000

Årsmodell: 1996

Motor: 1,8

Farge: Rød

Mer eller mindre strøken

Utstyr:

ABS

Airbag

Alu. felger

EU-godkjent

Fjernst./Sentrallås

Galv. karosseri

Hengerfeste

Just. ratt

Klima

Motorvarmer

Nedfellb. baksete

Radio/CD

S./V. hjul

Servo

Soltak

Startsperre

Utetemp

Varmeseter

Joachim

»[ ] VW Golf IV Highline 1.9TDI 2001

»[x] Volvo V70N 2.0T 2001

»[x] Volvo S60 2.0T 2001

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hmm.. Det er jo en Volvo da, det er et stort pluss, driftsikkert og sikkerhet generelt sett.

http://www.bilnorge.no/pdf/2002_-_BRUKT-TESTER/01-02_Volvo_S40.pdf

Her har du jo hva BilNorge skriver om V40.. Ganske dekkende artikkel :)

http://www.euroncap.com/content/safety_ratings/details.php?id1=3&id2=5

Euro Ncap test av bilen.

Gubbebil med popstereo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig sitter jeg på en 96' V40 med omtrent samme utstyrs-pakke som deg (minus klimaanlegg og et par andre.). Rød og faktisk! :D

Denne bilen hadde i sommer da jeg kjøpte den gått nøyaktig 150.000km og den ga jeg 60.000,- for. Vi visst godt hva vi skulle ha, og 60 lapper for den synes jeg/vi var et temmelig ålright kjøp.

Bilen var dog ikke strøken, men da jeg har en samboer som er mekaniker på Bilia (Volvo på Hamar), så fikk/får vi fikset mye billig. ;)

Av "barnesykdommer" så har jeg ikke stiftet bekjentskap med noen spesielle, bortsett fra at bakluken (gjelder bare V40 da) "siger" sammen og gnager, og dermed har det oppstått litt rust på hjørnene nede på den.

Min mor har også en 97 mod S40 og på den røk plutselig 6(!) stag samtidig (stab-stag ++) av årsaker jeg ikke kjenner. Om det var pga en eller annen svakhet eller min mors uvettuge kjøring vites dog ikke. :D

Så til førsteinnlegget ditt;

Personlig ville jeg nok gitt max rundt 55-65 lapper for den, men skulle jeg solgt den selv hadde jeg nok annonsert den for rundt 80-90. M.a.o så er vel alt 70-80 lapper et noenlunde vurderbart kjøp.

Men det er nå min mening da, ta den med en klype salt. ;)

Lykke til.

Mvh

Dan

"Never underestimate the power of dumb people in large groups"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke for å være frekk, men...hvorfor kjøpe V40 i stedet for S40? :)

Bare lurer altså..ikke alle 19åringer som har bruk for stasjonsvogn :)

Fordi V40'n er iflg mange, SINNSYKT mye finere enn S40...?

Evt så er jo bilene omtrent like både i pris og specs, så hvorfor ikke få med den ekstra plassen når man først er i gang? Så har man bilen klar i tilfelle det plutselig popper ut en unge som krever både barnevogn og bleietransport. :p

Mvh

Dan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Evt så er jo bilene omtrent like både i pris og specs, så hvorfor ikke få med den ekstra plassen når man først er i gang? Så har man bilen klar i tilfelle det plutselig popper ut en unge som krever både barnevogn og bleietransport. :p

Er enig i det meste du sier her.. Eneste jeg er uenig i er at den er SINNSYKT mye finere enn S40..

V40 er en av de fineste stasjonsvognene der ute, det er jeg enig i :)

Da jeg leita bil satt jeg å så etter både S40 og V40, å slo til på det beste budet jeg fikk, å det endte med en S40 :)

Gubbebil med popstereo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja.. =)

Men JEG synes S40`n er finere i hvertfall da... =)

Selv om pappa har en rød V40 2001....(bilde)

V40nhossss.jpg

AlmRacing`s nybil:

2004 - Volvo S60 Turbo Limited Sport Edition!

Førstebil:

2001 - Volvo S40 Sport Edition!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er enig i det meste du sier her.. Eneste jeg er uenig i er at den er SINNSYKT mye finere enn S40..

V40 er en av de fineste stasjonsvognene der ute, det er jeg enig i :)

Da jeg leita bil satt jeg å så etter både S40 og V40, å slo til på det beste budet jeg fikk, å det endte med en S40 :)

Ok da, stryker "SINNSYKT" og "mye". :D Møtes ihvertfall på mange som tycker mer om V40 enn S40, men er antagelig mer smak og behag enn hva som faktisk er finest. ;)

S40'n er jo absolutt ikke dum den heller, alt fra toppen av bakruta og fremover er jo nydelig! :crazysant:

Mvh

Dan

Lenke til kommentar
Del på andre sider