Gå til innhold

Jeg skal kjøpe v40 - div spm

Ranger emnet

SofaPute

Anbefalte innlegg

• Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Den har sånn rødfarge som din, men bilde er tatt i skyggen..hehe...

(Unnskyld for dårlig bilde uansett...) hehe

Ah..unnskyld. Tok ikke hensyn til den muligheten, neste gang skal jeg titte bedre etter.

Var litt off-topic uansett, så tilbake til saken...

Mvh

Dan

"Never underestimate the power of dumb people in large groups"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okai.

mange fine svar:)

jeg får den til 45000kr , altså den som er beskrevet i første post.

til du som lurte på hvorfor jeg velger V40 kontra S40 :

V40 er finere :) og blir myye finere om du legger noen timers arbeid i litt styling osv. Bedre plass i en stv :) derfor;)

En ting som jeg synes trekker litt ned (på alle unntatt svart) er den svarte delen på bakluka. det passer liksom ikke helt inn ...

men det er sikkert at det blir V40 :)

da gjenstår det bare og se hvilken jeg ender opp med.

Den som er beskrevet i første post er veldig interessant, men det som trekker ned er at det ikke er EL-vinduer..

Joachim

»[ ] VW Golf IV Highline 1.9TDI 2001

»[x] Volvo V70N 2.0T 2001

»[x] Volvo S60 2.0T 2001

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okai.

mange fine svar:)

jeg får den til 45000kr , altså den som er beskrevet i første post.

til du som lurte på hvorfor jeg velger V40 kontra S40 :

V40 er finere :) og blir myye finere om du legger noen timers arbeid i litt styling osv. Bedre plass i en stv :) derfor;)

En ting som jeg synes trekker litt ned (på alle unntatt svart) er den svarte delen på bakluka. det passer liksom ikke helt inn ...

men det er sikkert at det blir V40 :)

da gjenstår det bare og se hvilken jeg ender opp med.

Den som er beskrevet i første post er veldig interessant, men det som trekker ned er at det ikke er EL-vinduer..

45.000,- for denna ville jeg absolutt vurdert. ;) Glemte å si at min er 2.0l forresten.

Greit nok, du mangler el.vinduer, men til gjengjeld har du både takluke og klimaanlegg. Ikke den vanligste kombinasjonen såvidt meg bekjent det. El.vinduer går jo også an å ettermonteres. ;)

Detta svarte på bakluka såg jeg forresten en som hadde fått endret på her om dagen. Dvs bygd om så det var stål lakkert i bilens farge. Ærlig talt synes jeg ikke det vart noe hipp-hurra mye bedre jeg da, men..

Mvh

Dan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe :) det skal jeg gjøre.

hvordan går en 1,8l ? helt greit? dårlig?

personlig syntes jeg den er supertøff når den er helt svart.

det er den kuleste modellen,men det er svæært få som selger de.

får se hva det blir til, tror det blir den røde som det står i toppen.

er forøvrig delskinn i den. det glemte jeg å skrive.

Joachim

»[x] Volvo S60 2.0T 2001

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe :) det skal jeg gjøre.

hvordan går en 1,8l ? helt greit? dårlig?

personlig syntes jeg den er supertøff når den er helt svart.

det er den kuleste modellen,men det er svæært få som selger de.

får se hva det blir til, tror det blir den røde som det står i toppen.

er forøvrig delskinn i den. det glemte jeg å skrive.

Tjah. Har egentlig ikke kjørt flere enn mors (les: mamma's) S40 som er 1.8, og den går (med dine egne ord) 'helt greit', hverken mer eller minde. Kommer jo litt an på hva du er vant til da. ;)

Synes ikke min egen 2.0 er så mye sprekere enn mor sin, men dreiemomentet har en del å si. Minimalt med nedgiring i oppover-bakkene til tross for fullastet bil i min, i motsetning til mor.

115hk vs. 136 hk...uvisst nm tho.

EDIT: Du får titte innom tråden min da vettu om du føler for en mindre sammenligning. ;)

Mvh

Dan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp min.. 128k Det er en T4 ;)

hehe har titta på den, men er nok litt i høyeste prisklassen for meg denne gangen.

Wicken:

Vet ikke om jeg forsto riktig

men det du sier er at

1,8 orginal ikke er 115 hk

1,8i eller var det en l ?

den ligger rett under..

altså vanlig 1,8l er et sted mellom 115hk og 125hk ?

hmm giring er gøy^^

er det forøvrig noe å gjøre med disse motorene? slik at de kanskje går litt bedre^^ topphastighet er ikke så nøye, er litt mere interessert i akselerasjon osv.. at den går bra når du gir gass

Joachim

»[x] Volvo S60 2.0T 2001

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg uttrykket meg kanskje litt dårlig.. :)

Det finnes to forskjellige 1.8 motorer.

Den ene er en vanlig 1.8, å den andre er et samarbeid mellom Volvo og Mitsubitshi.. Denne motoren kalles GDI.

Den vanlige 1.8 har vel 122hk, mens 1.8gdi har 125hk.

Hehe.. Før jeg posta den her tok jeg en nærmere titt på saken, å det viser seg at fra 1996 til 1999 var 1.8 115hk, men den ble skremt opp til 122hk i 1999.. Se der, enda en grunn til å kjøpe nyere bil :D

Bedre akselerasjon? NOS kanskje? ;)

Er ikke så mye man kan gjøre med en sugemotor.. Blir vel åpent luftfilter, effektanlegg og kanskje en chip. Men det blir dyr trimming pr hk du får ut av det..

Gubbebil med popstereo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*murr*

Bra jeg leste alle postene dine nå Wicken før jeg kommenterte den første.

Jeg orket ikke blande inn nyere type x40, holdt meg til 96-98/99 jeg. Derfor jeg tok den direkte sammenligningen.

Bare så det er sagt så dukker det rett som det er opp unntak fra "regelen" både det ene og det andre året. F.eks kan du finne en 97-98 modell med den såkallte GDI-motoren, evt en "gammel" 1.8 med 115hk i en 98/99 modell.

Forøvrig er jo hele x40-konseptet et samarbeid mellom Volvo og Mitsubishi. ;) Både på godt og vondt.

Mvh

Dan

Lenke til kommentar
Del på andre sider