Gå til innhold

Forsterker på subkasse

Ranger emnet

Noob88

Anbefalte innlegg

Har hørt om teorier som sier at forsterkere vil få et kortere liv festet til basskasse pga risting/vibrasjoner.

Kom til å tenke på dette tidligere i dag, hva om man kjører med hjul i ubalanse? Vibrasjoner der også. Eller kjører på skikkelig vaskebrettvei? Rister som satan det.

Vi får vel henge opp forsterkerene i elastiske gummibånd slik at de ikke rister så mye :) (som enkelte folk gjør med harddiskene sine, for å unngå vibrasjoner og ressonans fra kabinettet)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det rister jo like mye andre plasser i bilen, om ikke mer.. Legger du hånden på subkassa kjenner jo du fint lite..

Du har et poeng, men jeg er blitt frarådet å montere amp på subkassen....

Man skal vite mye for å vite hvor lite man egentlig vet

[-] '94 BMW 318is Full M-Tech

[x] '93 BMW 318is Rieger Infinity I

[x] '03 BMW 318ci Org. M-Tech II

[x] '88 Golf II '90-Look

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også blitt frarådet det av bilstereospesialisten i Tromsø. Det kan vel diskuteres hvorvidt en kasse som spiller over 140 db ikke rister, jeg har mine misstanker om at det beste er å legge forsterkeren igjen hjemme og kjøre med kabeltromler på slep.

BMW e36 318ia

Nissan Primera 2.0GT

Lexus IS 200 TIC solgt

Renault Laguna 2.0 RT solgt

If I gave a shit, you'd be the first to get it!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får ta å henge forsterkeren i noen tråder i bagasjerommet, for her er ikke folk enige! :)

Men jeg vil tro det er likegyldig hva du gjør. På kassen eller for.eks seteryggen, like mye risting, sikkert mere i seteryggen.. Det er min erfaring..

[-]00 Golf IV GTI Exlusive

[-]91 BMW E36 318i

[x]97 Renault Megane RN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er vel viktigere at den sitter ordentlig fast enn hvor du fester den... kjører selv senka bil som er som en planke å kjøre. kan love deg det rister mer enn om du setter det på en baskasse i en ikke fult så stiv bil. Bare å kjøre på, men fest den ordentlig..

Mitt Opel Astra prosjekt

Listen to your music, not your speakers

Lenke til kommentar
Del på andre sider