Gå til innhold

Boosti: Ny bil- Ford mondeo 2,0 glx

Boosti

Anbefalte innlegg

Hmm.. Heldig du var som fikk det så billig.. Betalte 3745,- for det på Bilxtra på Åssida. HAr du fått det montert enda? Får ikke mitt montert før om 1-2 ukers tid jeg.. sI ifra da, vil gjerne høre hvordan lyden blir :D

Du må forresten skaffe deg spoiler, det gjør mye med intrykket til bilen :D

Hvordan fikk du forresten til DVD og playstation i bilen? hvor plasserte du dette? og hva brukte du for å få 12V over til 230V? Så veldig bra ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 65
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hmm.. Heldig du var som fikk det så billig.. Betalte 3745,- for det på Bilxtra på Åssida. HAr du fått det montert enda? Får ikke mitt montert før om 1-2 ukers tid jeg.. sI ifra da, vil gjerne høre hvordan lyden blir :D

Du må forresten skaffe deg spoiler, det gjør mye med intrykket til bilen :D

Hvordan fikk du forresten til DVD og playstation i bilen? hvor plasserte du dette? og hva brukte du for å få 12V over til 230V? Så veldig bra ut :)

Ja det var billig, man kan tjene mye på og forhøre seg litt rundt. Skal ta opp et lydklipp når jeg får montert det, så får du høre hvordan lyden ble. Til playstatioen bruke jeg en omformer fra 12v til 230v, kosta vel 3-400kr på biltema. Omformeren og ps2`n plastert jeg under pasasjersete, og skjermen er satt oppe ved lufte greiene på dæsjen..

Når det gjelder spoiler så er jeg veldig usikker. syntes også den er litt fin uten, litt mer clean da. :)

Kvalitetsbevisst

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det var billig, man kan tjene mye på og forhøre seg litt rundt. Skal ta opp et lydklipp når jeg får montert det, så får du høre hvordan lyden ble. Til playstatioen bruke jeg en omformer fra 12v til 230v, kosta vel 3-400kr på biltema. Omformeren og ps2`n plastert jeg under pasasjersete, og skjermen er satt oppe ved lufte greiene på dæsjen..

Når det gjelder spoiler så er jeg veldig usikker. syntes også den er litt fin uten, litt mer clean da. :)

Ah.. under setet ja, den var jo smart.. :) Men da henger det vel ledninger løst fra playstationen til lcd-skjermen da? HVor mye kostet denne da? :)

Foreløpig kan jeg ikke legge noe som helst under setet, siden det er reine vannpytten under setene mine.. :P Men det fikser jeg vel en dag, vet ikke helt hvor vannet kommer inn da.. :P

Kan legge opp et bilde av min her,så ser du hvordan min med spoiler ser ut :) Har forresten stått ved siden av bilen du har nå et par ganger, gikk på skole med forrige eier, hehe:D

Mondeo4.JPG

Mondeo9.JPG

Mondeo10.JPG

Burde kanskje gjøre noe med det hengerfestet snart, er jo bare rust på det.. Men er heftig brukt til å slepe andre med :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah.. under setet ja, den var jo smart.. :) Men da henger det vel ledninger løst fra playstationen til lcd-skjermen da? HVor mye kostet denne da? :)

Foreløpig kan jeg ikke legge noe som helst under setet, siden det er reine vannpytten under setene mine.. :P Men det fikser jeg vel en dag, vet ikke helt hvor vannet kommer inn da.. :P

Kan legge opp et bilde av min her,så ser du hvordan min med spoiler ser ut :) Har forresten stått ved siden av bilen du har nå et par ganger, gikk på skole med forrige eier, hehe:D

Nei nei....kan ikke ha ledninger som henger og slenger. De er lagt under dørlista og oppgjennom dæsjen. Lcd skjermen kjøpte jeg ny av en her på

forumet, kosta vel rundt 1000 lappen.

Så jo fin ut den mondeoen din :) Jeg har også en våt flekk foran pasasjersete. Kan ikke helt skjønne hvor det kommer inn, da det er en flekk på 10cm mitt på gulvet.

Kvalitetsbevisst

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann.. ser skikkelig bra ut dette her. Har en 95" modell selv glad i denne bilen ;)

Jeg vil ikke anbefale jamex.. har det selv 30/30 å det ble mye mer enn 30/30 bilen skraper borti alt av homper å kan bare glemme å ha folk i bilen hvis du skal inn i et byggefelt med fartshumper.

Har også dette effektanlegget.. ville bare si det blir ikke noe spesielt bedre lyd. skal prøve idag eller imorgen med pipercross filter itillegg og se om det blir bedre da kansje. Men dette er ikke noe "jampse" effektanlegg. men det lager en mye bedre lyd en orginalt ;)

har selv akkurat montert nytt frontset og øyenlokk ble skikkelig bra d :D tenkte jeg skulle lakkere den svarte listen forran (under skiltet) sølv metallic nå. tror det hadde blitt bra.. :)

Men jeg skal følge videre tråden din :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei nei....kan ikke ha ledninger som henger og slenger. De er langt under dørlista og oppgjennom dæsjen. Lcd skjermen kjøpte jeg ny av en her på

forumet, kosta vel rundt 1000 lappen.

Så jo fin ut den mondeoen din :) Jeg har også en våt flekk foran pasasjersete. Kan ikke helt skjønne hvor det kommer inn, da det er en flekk på 10cm mitt på gulvet.

10 cm ja, du er heldig :P Hos meg er hele matta langs førersetet fylt med vann omtrent, og i dag var den spaken til bensinlokk og bagasjelokk fryst fast, ikke morro, måtte bak trekket i bagasjen og dra i en nødwire til bensinlokket for å få den opp.. Tror det er noe foran i motorrommet som har tatt kvelden hos meg.. får kikke litt nærmere på det.. Aner absolutt ikke hva det kan være :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 cm ja, du er heldig :P Hos meg er hele matta langs førersetet fylt med vann omtrent, og i dag var den spaken til bensinlokk og bagasjelokk fryst fast, ikke morro, måtte bak trekket i bagasjen og dra i en nødwire til bensinlokket for å få den opp.. Tror det er noe foran i motorrommet som har tatt kvelden hos meg.. får kikke litt nærmere på det.. Aner absolutt ikke hva det kan være :P

hos meg lakk det inn ved stolpen på pasasjer siden. tyder på at dette er et problem på mondeo. når det gjelder spoiler så er det et must. blir en helt annen bil. syntes egentlig mondeo ser ut som en gubbebil original. rs styling så blir det bra... savner bilen min jeg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Du har kjøpt deg et vannvittig bra utgangspunkt til bil.

Jeg er nå på min mondeo nummer 7.

Villa absolutt satt på en spoiler på bilen din.

Anbefaler RS-vingen fra ford. Denne er litt bredere, og uten midtstøtten som er på mondeoen vist over her. Har dessverre rotet bort alt av bilder av min gamle mondeo, men RS-stylingen. den er diskret, men allikevel så skiller bilsen seg fra alle andre mondeoer som det finnes VANNVITTIG mange av.

Jeg bygde anlegg baki min, og har faktisk klart å spare på bildet av det. Har lurt på å selge hele anlegget, da min bil nå er en 2006 Modell

Mondeo 2,2 TDCi Titanium X må bare legge ved et bilde av den også..

Har en veldig spesiell bil til salgs om noen er interessert. 1995 Mondeo 4x4, men byttet karrosseri til 1998. Altså det er en 98 mondeo, men med ramme fra 95. 98 finnes ikke med 4x4, så dette er kanskje verdens eneste?? Hvem vet?

Legger ihvertfall ut bilder av anlegg og min bil.Anlegget.JPG

Hadde en Mondeo 2,5 V6 også med forsiktig trim. 202 HK.

Mondeo_V6.JPG

Og her har jeg fått drømmebilen min..

?op=ViewContent&cid=685222

Men for all del. Ta kontakt hvis noen er interessert i Mondeo 4x4 95/98

2007 Ford S-Max TDCi Titanium (konebil)

2007 Passat 2,0TDI 4Motion Highline (arbeidsbil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag trossa jeg influensa og kom meg ut i garasjen. Var først på fåård og henta meg nye deler til deler til feste ved manifolden. Så var det fram med vinkelsliper for og ta knekken på alle de fast rusta boltene. :blunk:

Og montere selve simons eksosen gikk som en lek. Men det var værre med og få inn låsepinnen i boltene som holder oppe eksosen foran. Det lønner seg og væra to om man skal gjør dette. Det er ikke no negativt og si om simons anlegget, helt super passform og enkel montering.

Noen bilder av møkka jobben:

P1011369.jpg

P1011359.jpg

P1011360600x450.jpg

P1011366.jpg

P1011368.jpg

P1011364.jpg

P1011370.jpg

P1011371.jpg

Som dere ser valgte jeg og beholde katta for nå, da jeg ikke hadde flens og sveise tråd igjen. Har også tenkt i etter tid at jeg like godt kan la den sitta der, så slepper jeg tull ved eu og bt...Lyden i eksosen var veldig bra til og være simons. Har hørt mye styggt om lyden i simons anlegga, men lyden her er en fin og jup bromme lyd. Skal montere k&n filter i løpe av noen uker nå, så håper på at det vil gi den lille ekstra snærren ved gasspådarg.

Når det gjelder draget i motoren, så er det veldig mye bedre nå enn før. Det er mer konstant, og den detter ikke så mye ned på turtall ved girskift som før. Den drar bedre i oppover bakka, og holder draget bedre. Det sies også at bensin forbruket skal gå ned noe, så da får vi bare vente og se..

Bilen er møkket og bilden er dårlige, skal ta noen bedre bilder etter en grundig vask i helga. Ser også nå at jeg burde få lakkert taukroken bak svart ;)

Kvalitetsbevisst

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte egentlig på den oppved Manifoilen, men vil også gjerne vite hvordan flensen ved katta var og

Den oppe ved maifolden er ikke så vanskelig, men det er veldig trangt og komma til der. Så det er et hælvette og få inn låsepinnene som holder bolten oppe. Men vist du ikke har lekasje der fra før, trenger du jo ikke av med det for og montere simons anlegget.

Boltene i flensen mitt under på min bil var rusta fast, og ikke mulig og få opp.

Så jeg måtte fram med vinkelsliper og ta bolten for og få av eksosen...

Kvalitetsbevisst

Lenke til kommentar
Del på andre sider