Gå til innhold

Boosti: Ny bil- Ford mondeo 2,0 glx

Boosti

Anbefalte innlegg

Finah... Merker du forskjeld med stab stang og uten ? skulle gjerne tatt noen bilder av min mondy 2.0 glx 95 mod.. å lagt ut her også.. :) hehe har bare jamex fjører på og 16" felger med lavprofil seff.. men er ikke helt glad i demperene + 7k er litt penger å bruke på en så gammel bil.. langt har din gått ? <-- gått gått 150k etter vært.. liker godt mondyen mangler bare 2 ting.. egentlig bare 1 da.. bakhjuls trekk og 20-30 hk :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 65
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Da var endelig bilen ferdig senka foran, og den ble laver en jeg hadde trodde den skulle bli. Bildene er tatt rett etter jeg satt den ned på hjula igjen, så den vil nok synke enda litt mer når jeg får kjørt med den.

P1011715.jpg

P1011711.jpg

P1011713.jpg

Slenger med et bilde av hvor høy den var før jeg senka den, en del høyde forskjell :rolleyes:

P1011498.jpg

Kvalitetsbevisst

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finah... Merker du forskjeld med stab stang og uten ? skulle gjerne tatt noen bilder av min mondy 2.0 glx 95 mod.. å lagt ut her også.. :) hehe har bare jamex fjører på og 16" felger med lavprofil seff.. men er ikke helt glad i demperene + 7k er litt penger å bruke på en så gammel bil.. langt har din gått ? <-- gått gått 150k etter vært.. liker godt mondyen mangler bare 2 ting.. egentlig bare 1 da.. bakhjuls trekk og 20-30 hk :P

Jeg har ikke prøvekjørt bilen med stab staget enda, men jeg har hørt fra flere at det skal merkes på bilen. Spesielt når man har senka bilen. Min har rulla 226.000. Det er mange som sier at det er idiotisk og bruke så mye penger på en gammel bil, men jeg ser ikke helt forskjellen på og bruke penger på en gammel eller ny bil vist bilen er bra. Alder har vel ingeting og si vist bilen er i veldig bra stand. Men man får uansett ikke igjen for det man har kosta på den, gammel eller ny. Hva skal man med bakhjulstrekk nå man kan ha 4x4, kan da neppe være så mye arbeid og flytte over driverket fra en 4x4 mondeo. Og 20-30hk kan man lett dra ut av mondeo motoren, trimcam, sports filter, eksos, grenrør osv

Kvalitetsbevisst

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville først undersøkt om du får godkjent ombygging til 4x4.

Det er litt mere jobb enn bare å slenge nedi drivverket.

Må sveise inn nye støttestag i bagasjerommet,montere "ny" bakstilling, samt at 4x4 har egen typegodkjenning.

SKAL du bygge om noe, og ikke bare beholde 2L motoren, er det "enklere" å bygge om til 2,5L eller 3L V6.

Eller du kan "go racing" og bygge om den du har til Touring Car, med 2LV6, bremser fra TarOx, 18" og bur.

Race Cars : Ford Mondeo BTCC Super Touring Car, eBay Auction

Med hilsen / Best Regards

Anders T.

Flat Out Racing

"When in doubt, go flat out."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kunne godt tenkt meg 2.5 liter *sogle* noen som har noe sånt liggende ?

Passer motor fester osv ? så det er "fort gjort" ?

Eventuelt pris sånn ca. ?

misunner deg boosti.. en gammel kåne i stavanger by som har hatt bilen før meg så ser ut som noen har lekt VM i mest mulig skraper i bilen :P vaske den så kan jeg legge ut et par bilder så du får se "gliset mitt" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 months later...