Gå til innhold

F'n F er død, lenge leve Euro/Clean-look!!!!

Ranger emnet


Polo Classic

Anbefalte innlegg

  • Svar 58
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Veiene har absolutt ikke vondt av blodstylede biler, er utrolig kjedelig med de samme gamle dyngene hele tiden. Selvom jeg ikke er fan av lexuslys og thorsovvinger ønsker jeg de velkommen, for det gir litt farge i tilværelsen. Synes det lukter litt brent grandiosa her...Eller er det jantelov?

 

De kalde fakta er at cleanlook/nesten original ofte er det billigste alternativet, og passer utmerket for fattige nordmenn (og endel tyskere). Jeg er klar over at mange tyskere har lagt utrolig mye penger i dette, men folk flest bruker ikke mye penger på dette. Det holder med et senkesett, noen 13", hvite blinklys og en god dose polering, så har man favorittstuket til gutta her. For og ikke glemme at utgangspunktet ofte ikke er mer verdt enn en fin PC.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det rare med dette, Jens, er jo at det ser så utrolig mye bedre ut en ricerlook. ;)

 

Men det er jo en smakssak, dersom en syns det er pent og matnyttig med en vinge på størrelse med et hus på en Civic, så får en mene det.

 

Jeg mener dog at det ser ut som en understyrende handlevogn.

Sosialdemokratisk liberalkonservativ realist med kamera.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det rare med dette, Jens, er jo at det ser så utrolig mye bedre ut en ricerlook. ;)

Men det er jo en smakssak, dersom en syns det er pent og matnyttig med en vinge på størrelse med et hus på en Civic, så får en mene det.

Jeg mener dog at det ser ut som en understyrende handlevogn.

 

Det er ikke så store forskjeller som man skal ha det til. En Golf 2 med 15" BBS og blodsenk og en Civic hatchback med 15" og blodsenk er mye i samme gata. Det går vel heller på det at old school-fanatikere (som regel VAG-folk ) elsker å disse alt annet. En gammel golf med hvite blinkers og senk er fett, mens en ditto Corolla er patetisk....:nono:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke så store forskjeller som man skal ha det til. En Golf 2 med 15" BBS og blodsenk og en Civic hatchback med 15" og blodsenk er mye i samme gata. Det går vel heller på det at old school-fanatikere (som regel VAG-folk ) elsker å disse alt annet. En gammel golf med hvite blinkers og senk er fett, mens en ditto Corolla er patetisk....:nono:

 

Merke er irrelevant så lenge det er pent. :)

 

Ricerstil kan være pent det også, om det er gjennomført nok.

 

Men når det går ut på å pakke på mest mulig plast og mest mulig add-ons, blir jeg bare trist.

Sosialdemokratisk liberalkonservativ realist med kamera.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Volkswagen står vel ikke for Volkswagen Audi Group, men Volkswagen AG (aksjekompani).

 

Genialt med såpass gjennomførte og cleane biler som endelig ikke er VAG. Skal se om jeg finner noe Honda-content etterhvert, for å vise at "til og med" Honda-gutta klarer clean stil.

 

Jens, de som tenker slik at Corolla med senk er patetisk, spørsmålet er hvem som er patetiske, bilen eller tilskuerene. BBS blir for eksempel aldri feil, grønn EK der ute skodd på BBS RS. Dessverre ble denne grunnlaget for flaming på 'Tex, litt interessant det at VW-gutter har større tendens til å mobbe andre merker enn det hva for eksempel Honda-gutter har. Men la oss ikke snakke om dét, alle er individer, hva majoriteten gjør spiller null og niks.

 

Nå har vel gamle Opels også vært ganske cleane en stund, riktignok er det også den gjennomsnittlige harryeier der, men man kan vel ikke si Volkswagen-scenen var så mye bedre på nitti-tallet?

 

Mye pent her, likte virkelig Kadetten på Porsche-felger, interessant kombo.

 

Forresten, la meg ta et eksempel, når jeg tenker over det. Hva er dyrest, karosserimodifisering (a la cleaning), lakkering og noen skikkelige felger med noen skikkelige coilovers, eller en vinge, et brukt glassfiberkit laget av en 15-åring med null erfaring og noen Biltema-felger? Desidert det første. Ja, det er satt på spissen, men cleant har ingenting med rat å gjøre, cleant kan være meget dyrt (når man snakker om ratrods har man derimot litt mer billige mods inni bildet, senk og det er det), spesielt hvis det er bra utført. På en annen side, bilene fra Tokyo Drift (for tah F&F-haterz) er ikke spesielt billige (eller stygge?) de heller.

 

 

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Genialt med såpass gjennomførte og cleane biler som endelig ikke er VAG. Skal se om jeg finner noe Honda-content etterhvert, for å vise at "til og med" Honda-gutta klarer clean stil.

 

 

grønn EK der ute skodd på BBS RS

 

Denne du mener:

jdmcivic.jpg

edit17kv.jpg

 

Flere:

54_06.jpg

gallery%2Farticles%2Feksquad%2F03%2Ejpg

em300fd.jpg

dscf05676ig.jpg

 

 

Cleant er flott. Er mange som ikke ser alle detaljene som er lagt ned i en clean bil. Mange av de som er postet har mange timers sveising og cleaning bak seg. Den lette veien er selvsagt hvite blinklys, senk og felger som noen nevner, heldigvis velger ikke alle den. Er gromt med supercleane biler! (uansett merke)

Saab 9-3 1.8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan noen fortelle meg hva som er galt med denne? jeg ser det hvertfall ikke!

IMG_5901.jpg

IMG_5894.jpg

 

Eller denne?

attachment.php?attachmentid=149883

 

Eller hva med denne?

5.jpg

 

wow! alle sammen hadde plastikk på seg?!:anger:

 

Men ja, sånt noe er det som ødelegger for oss med japser:

ricer02.jpg

392585_13_full.jpg

img_1979.jpg

uri3E.jpg

 

Men noen av "clean-gutta" som kunne svare meg på ski boksen?!:biker

http://www.turbo-kid.com

'94 Mazda RX-7 FD R-2 LHD USDM

'93 Mazda RX-7 FD RHD N/A JDM

'93 Mazda RX-7 FD LHD Touring USDM-Solgt-

'82 Toyota StarletR.I.P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøver å holde bilen min clean, så langt har jeg lagt ned godt over 30-40k bare for det så kom ikke her å si det er billig heller. Coilovers og fete felger feks er dyrt, noe som vet hvor mye 4stk bbs gt koster? Eller bbs lm i 18" her snakker vi om priser rundt 30k + bare for felger

 

Jeg vil mye heller hatt en clean bil enn en nedstyla en selv om de kan være fete også. Feks disse cleane civicene lenger opp her, de var veldig fine..

Japanisce Industriabfall, nein danke!

audi s2 morrobil

audi s2 bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

clean så jo dødskjedeli ut... helt vanli liksom... inga stereo eller noen ting... :(

Dette mener jeg faktisk seriøst; Stereo skal en høre på, dersom de høres bra er det positivt, dersom de står ut av bagasjerommet i lillalakkert glassfiber med dedikert (utrangert) karaoke-utstyr, er ikke det noen bummer, men det er ikke så ekstremt viktig heller.

Sosialdemokratisk liberalkonservativ realist med kamera.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten, la meg ta et eksempel, når jeg tenker over det. Hva er dyrest, karosserimodifisering (a la cleaning), lakkering og noen skikkelige felger med noen skikkelige coilovers, eller en vinge, et brukt glassfiberkit laget av en 15-åring med null erfaring og noen Biltema-felger? Desidert det første. Ja, det er satt på spissen, men cleant har ingenting med rat å gjøre, cleant kan være meget dyrt (når man snakker om ratrods har man derimot litt mer billige mods inni bildet, senk og det er det), spesielt hvis det er bra utført. På en annen side, bilene fra Tokyo Drift (for tah F&F-haterz) er ikke spesielt billige (eller stygge?) de heller.

 

 

Eirik

 

Karroseri modifiseringer er helt klart dyrere enn å kjøpe ferdigplastik fra Tupperware ja, med mindre du er flink med sveis, sparkel og sprøyte.

 

Hvis du ser de beste bilene fra Tyskland, England og Belgia, er det sinnsykt mye penger som går med. En vanlig show jobb fra PVS med litt lett cleaning og lakkering koster fort over 50 000,- på en Golf II.

 

Det jeg liker best med cleanlook er at bilen får stå i fred på gata, da Harry Langfinger ikke ser at den er modifisert og har dyrt stæsj....

 

 

Ser ut som jeg har åpnet en "can of worms" her

 

Men noen av "clean-gutta" som kunne svare meg på ski boksen?!:biker

 

En viderføring fra Cal-look gutta som kjørte med surfbrett.....

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår