Gå til innhold

F'n F er død, lenge leve Euro/Clean-look!!!!

Ranger emnet


Polo Classic

Anbefalte innlegg

  • Svar 58
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Karroseri modifiseringer er helt klart dyrere enn å kjøpe ferdigplastik fra Tupperware ja, med mindre du er flink med sveis, sparkel og sprøyte.

 

Hvis du ser de beste bilene fra Tyskland, England og Belgia, er det sinnsykt mye penger som går med. En vanlig show jobb fra PVS med litt lett cleaning og lakkering koster fort over 50 000,- på en Golf II.

 

Det jeg liker best med cleanlook er at bilen får stå i fred på gata, da Harry Langfinger ikke ser at den er modifisert og har dyrt stæsj....

 

 

Ser ut som jeg har åpnet en "can of worms" her

 

 

 

En viderføring fra Cal-look gutta som kjørte med surfbrett.....

 

Verden er et morsomt sted. USA-folket klarer seg ofte med coilovers av "billig" type, for eksempel Variant I eller II, og that's it, samtidig som de bruker kreativitet og enkelhet funnet i andre miljøer, for eksempel hot rod (rat rod)-miljøet; sort matt lakkjobb, senk og kanskje noen polerte felger man skaffer seg billig, og vips, man har rat racer til tusen, som ikke bare vekker oppsikt, men også følelser og morro.

 

Tyskland på en annen side er glade i dyre ting, sære ting og gjennomførte ting, og resultatet blir heller subjektivt. For meg er ikke tigerlakkering og gullkromatiserte 18-19" felger på en Golf V særlig fristende; da tar jeg heller den relativt originale VR6 IIIern ved siden av, med senk og bredda stålfelger.

 

England, som du nevner, har innbyggere som derimot er flinkere enn de fleste. De kombinerer USAs kreativitet med Tysklands perfeksjonisme og skaper cleane biler som gjerne kunne rullet ut av fabrikk. For min del blir ofte tyske, nederlandske og belgiske biler litt for cleane, jeg liker dørhåndtak og skiltplasseringer, men misliker derimot dørlåser, viskerhull, antennehull og lister, Ying og Yang, balansen som inneholder både cleane trekk og ting som bryter opp linjene.

 

Bodykits er ikke forbudt i utgangspunktet, såfremt de ikke er tegnet av en 13 år gammel gutt med fantasier om runde elementer på firkantede biler eller motsatt, men at kittene faktisk klarer å følge formene på bilen, noe ytterst få kits faktisk gjør.

 

Hvor lang tid tar det ikke å rippe av all isolasjon til et motorledningsnett, omdirigere alle ledningene i motorrommet, flytte deler som ellers ville vært i motorrommet bak i bilen, eller bare fjerne det, sveise/tinne igjen alle unødvendige hull i motorrommet, sveise på en selvlaget brannmur foran bremsesystemet, for så å få alt på plass, til å fungere igjen? Iallfall litt lengre tid enn det å montere et bodykit og noen lykter.

 

zoom, du traff spikeren på hodet, akkurat den EK'n jeg tenkte på. Ikke stygg, kun snygg.

 

 

RX-7 trenger forresten heller ikke være opphora, idiotisk modifiserte biler. Denne er lakkert i en Toyota-farge og montert med originalbiter, noe som klér den langt bedre enn noe glassfiberkit for å få en "Ferrari". Og Joastarlet, det er da et par av bilene i postene til Polo Classic som bærer kits og, rolige kits sådan, samme som med RX-7'n i posten din.

 

IMG_0036.jpg

 

 

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Original er et greit utgangspunkt i hvertfall :D Personlig syns jeg det blir kjedelig :) Men det er bare min personlige smak det ;)

 

DET kommer vel helt an på hvilken bil det er snakk om...

(men den diskusjonen får vi ta i en annen tråd)

 

Jeg for min del liker den cleane looken, og ønsker selv å gjøre det på min.. Har allerede begynt i det små.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"When you take an old beat up car, fix it so it works perfectly, give it all the love it deserves but yet keep the look the same to preserve the personality of the car." - en fra Vwvortex.

 

Sier vel sitt. Clean look ftw. Men jeg skal innrømme at noe plastikk kan se fett ut så lenge det er gjennomført og går i ett med bilens linjer.

Er newbee..så vær snill..hehe..:D

er 12 år :) og jeg tuller ikke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier vel sitt. Clean look ftw. Men jeg skal innrømme at noe plastikk kan se fett ut så lenge det er gjennomført og går i ett med bilens linjer.

 

Essensen i Clean look er at du enten skal ta vekk/legge til deler for å fremheve orginal-linjene

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår