Gå til innhold

VG: Mazda skroter 4703 nye biler

Ranger emnet


ghost7

Anbefalte innlegg

Jeg skjønner godt at de ikke vil selge disse på markedet.

Hvis det skulle oppstå problemer i etterkant vil Mazda få et helvete i form av rettssaker, dårlig PR, og kanskje sviktende salg.

Tenk dere hvis dette hadde blitt holdt skjult, og blitt oppdaget i etterkant når eventuelle klager oppstår. Folk hadde mistet tiltroen til firmaet, og styrt unna bilene deres fordi de visste at Mazda gambler for å tjene penger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner godt at de ikke vil selge disse på markedet.

Hvis det skulle oppstå problemer i etterkant vil Mazda få et helvete i form av rettssaker, dårlig PR, og kanskje sviktende salg.

Tenk dere hvis dette hadde blitt holdt skjult, og blitt oppdaget i etterkant når eventuelle klager oppstår. Folk hadde mistet tiltroen til firmaet, og styrt unna bilene deres fordi de visste at Mazda gambler for å tjene penger...

 

trenger jo ikke holde dette skjult!

dem kunne solgt bilene som dele biler! samme som å kjøpe en krasjet bile bare at de er ny!

http://www.turbo-kid.com

'94 Mazda RX-7 FD R-2 LHD USDM

'93 Mazda RX-7 FD RHD N/A JDM

'93 Mazda RX-7 FD LHD Touring USDM-Solgt-

'82 Toyota StarletR.I.P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan jo "banne" alle chassis nr frå å kunne registrere dei... tenk deg 214 rx8 motorer fullgode som kunne blitt brukt til i løps bilar og andre moroprosjekt... mazda hadde fått meget god reklame trur eg viss dei hadde solgt dei i deler...

\___\____________/___/

[OO]\_____Y_____/[OO]

\===\__|__|__|__/===/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har 2-3 Toyotaer på skolen, som er offer etter en lignende hendelse.

 

På 80-tallet var det jo flom i Drammen, så mange av Toyotas splitter nye biler ble ståendes under saltvann.

Toyota valgte å skrote samtlige.

 

Men, noen av bilene ble sendt til skoler rundt om i landet.

Chassinummeret er krysset over, og det er risset inn "KAN IKKE REG." rett ved siden av.

 

Noen bør kontakte Mazda!

- 1998 Skoda Felicia Pickup 1.9D

- 1986 Volvo 740 Banebil, V8, Bilstein, multilink, poly ++

- 1986 Volvo 740 Turbo Intercooler - Langtidsprosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir jo fullt mulig å kjøpe disse bilene om ikke lenge....som spiker på Biltema.

 

Men seriøst. Å skrote noen tusen dusinbiler, som Mazda jo er, gjør da ikke noe. Mazda lager like mange nye tilsvarende biler før lunch. For Mazda er ikke dette noe annet enn det en pakke med knuste egg er for Prior. De får dekket dette via forsikringen og slipper ubehageligheter i ettertid.

1992 Golf 2 Pasadena

1983 Alpina B9 3,5

1987 Suzuki TSX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har 2-3 Toyotaer på skolen, som er offer etter en lignende hendelse.

 

På 80-tallet var det jo flom i Drammen, så mange av Toyotas splitter nye biler ble ståendes under saltvann.

Toyota valgte å skrote samtlige.

 

Men, noen av bilene ble sendt til skoler rundt om i landet.

Chassinummeret er krysset over, og det er risset inn "KAN IKKE REG." rett ved siden av.

 

Noen bør kontakte Mazda!

 

en slik hadde vi der jeg gikk på skole. Kjipt det bare var en corolla.

92 Audi V8 Quattro

90 Corrado G60T

71 VW 1302S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel godt forsikret en sånn last, og da kan vel ikke mazda gjøre som de vil med bilene etter forsikringsoppgjøret?

Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trur detta er noe mazda gjør for å ikke tape enda mer penger.

Ved å "skrote" biler som faktisk er helt fine kan de bare ta de inn til fabrikkken igjen, sjekke over, bytte rammenr og voila, ny bil. Ikke så mye tapt i fortjenester...

 

Bilene, dvs. de fleste av de er allerede presset flate og brukt som fyllmasse

for et nytt industriområde like utenfor Seattle.

 

Bilfabrikker generelt har ingen rutiner for å ta biler tilbake til fabrikk for reperasjoner, da må evt. fagfolk leies inn utenfra da de som jobber i produksjonen ikke er kvalifiserte for dette.

 

Billigste alternativet for Mazda i dette tilfellet er nok skroting, på den

måten unngår man også at skjulte senskader dukker opp og skaper problemer

for eiere og importører.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår