Lindurt Skrevet Desember 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2006 Kjøpte bil i januar i år. Turboen kjente jeg raskt det var noe rart med..den drev og kuttet..spseielt åver 3000 omd. Jeg gjorde ikke mer med det... den har virket, men kuttet ganske mye hele tiden. Sendte også melding til selger i sommer om han noen gang har plagdes med turboen, og da svarte han at det hadde han ingen kjennskap til. Nå har jeg vært på service med bilen og fikk med det samme bekreftet at turboen er kaputt. Kan jeg på noen måte gå tilbake på dette? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonolav95 Skrevet Desember 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2006 tviler på att du kan det ett år i ettertid. har du skrevet kontrakt? regner med du har det, og i denne står det sikkert at bilen selges som den står? Siter O 87 Bmw 320i x 90 Opel Calibra 16v 4x4 x 90 Opel Calibra 8v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lindurt Skrevet Desember 18, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2006 tviler på att du kan det ett år i ettertid.har du skrevet kontrakt? regner med du har det, og i denne står det sikkert at bilen selges som den står? Ja, har kontrakt og der står det at bilen er prøvekjørt osv. Men jeg merket jo ingenting da... merket det en uke eller fjorten dager etterpå. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kremt Skrevet Desember 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2006 Ja, har kontrakt og der står det at bilen er prøvekjørt osv. Men jeg merket jo ingenting da... merket det en uke eller fjorten dager etterpå. Hvis du hadde mistanke eller visste det etter et par uker så burde du klaget med en gang. Lite vits i å komme drassende med det nå lixom :rolleyes: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenti Skrevet Desember 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2006 som sakt da vil d være for seint:P du får ta me deg noen sterke karer å dra til han du kjøpte bilen av:P det er vel d eneste som kan funke:P hehe Siter Volvo 740 TIC 88 Mod (solgt) Volvo 740/940 16V Tic (solgt) BMW 318 is Coupe (Solgt) VW Passat 1,9 TDI Highline (Til salgs) Volvo V90 T-4R (Ny bilen) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kremt Skrevet Desember 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2006 Ja, det kan faktisk funke. Bare passe på at dere ikke blir anmeldt for trakassering eller noe sånt da, og forsikre dere om at han ikke har en enda større bror elns :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mr|ece Skrevet Desember 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2006 Blir turboen regnet som slitedel, regner med at den gjør det, så kommer du nok ingen vei.... Siter 2002 Vw Passat 1.9 TDi Highline 1989 Audi 90 2.2 20V Turbo Quattro 1967 Vw Boble 1303 S (x)1997 Vw Passat 1.8 Turbo (x)1990 Audi 90 2.3 ABT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lindurt Skrevet Desember 18, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2006 Ja, det kan faktisk funke.Bare passe på at dere ikke blir anmeldt for trakassering eller noe sånt da, og forsikre dere om at han ikke har en enda større bror elns :) Hehe, gubben er over 60... grått hår og storstøvler:) Skal sende en mail i alle fall... se hva han sier....:anger: hehe :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bluepassion Skrevet Desember 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 20, 2006 du hadde fått beskjed om at turboen var kaput??? prøvde de å bytte luftmendgemåler først???? dette er et kjent problem på disse bilene og har de samme symtomene som du sier. Siter 2005 vw passat 1,9 TDI 4motion "exlusive" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polardego Skrevet Desember 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 20, 2006 som sakt da vil d være for seint:P du får ta me deg noen sterke karer å dra til han du kjøpte bilen av:P det er vel d eneste som kan funke:P hehe Kan ikke du ta meg deg et par sterke karer og komme hit en tur? Er så drittlei av å lese om sånne "wanna-be tøff i trynet kommentarer" for den minste ting.. Tilbake til Topic: Reklamasjon på en bruktbil etter et år? NEI ! ! ! Og hvertfall ikke når du gir beskjed først etter et halvt år at du føler at noe ikke er i orden... Siter Parts and Retards - Størst på senk i Norge. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenti Skrevet Desember 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 20, 2006 så roer vi ned en halv en her da! man pleier ikke å være frekk ovenfor damer! SKAM deg! Siter Volvo 740 TIC 88 Mod (solgt) Volvo 740/940 16V Tic (solgt) BMW 318 is Coupe (Solgt) VW Passat 1,9 TDI Highline (Til salgs) Volvo V90 T-4R (Ny bilen) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lindurt Skrevet Desember 20, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 20, 2006 så roer vi ned en halv en her da! man pleier ikke å være frekk ovenfor damer! SKAM deg! Er ikke sikkert alle her vet at jeg er dame da.... står jo ingen steder..:P :) Men var ikke den kommentaren ment til deg.... ? hehe Jeg tåler i alle fall litt, før jeg lar meg hisse opp :ass: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thagoo Skrevet Desember 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 20, 2006 må jo regne med slitasjer på bil.. så kjøp ny turbo.. så funker bilen igjen! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lindurt Skrevet Desember 20, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 20, 2006 må jo regne med slitasjer på bil.. så kjøp ny turbo.. så funker bilen igjen! Jepp jepp Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ovejohansen Skrevet Desember 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 26, 2006 Hei, Hadde samme problemer som deg med min 2000mod tdi som jeg kjøpte i mars. Bilen gikk i nødmodus en del ganger og jeg opplevde sviktende motorkraft spesielt ved forbikjøringer. På Møller Tromsø sa de at turboen var defekt og måtte byttes. Hadde ikke de 13000,- som de skulle ha for turbo og jobben så jeg ventet med å gjøre noe. Hadde bilen inne hos et annet verksted og de byttet luftmengdemåleren til rundt tusenlappen og bilen går som ei kule :-) Kjøpte meg en brukt turbo som jeg ikke har montert hvis det er av interesse. Har ikke brukt for den nå som alt funker... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg